سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فشند

روستای تات نشین

فشند یکی از روستاهای زیبای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ است. این روستا در 11 کیلومتری شمال شرق هشتگرد و 85 کیلومتری تهران قرار دارد. روستای فشند به طور متغیر بین 2000- 5000 نفر جمع روستای فشند در فصل زمستان، شهرستان ساوجبلاغیت دارد که شیعه بوده و به کار کشاورزی و تولید محصولاتی همچون گیلاس، گردو، سیب و آلبالو اشتغال دارند. فشند از امکانات عمومی مانند آب آشامیدنی، برق، گاز، تلفن، تعاونی روستایی، خانه بهداشت و پارکینگ عمومی برخوردار است.

نزدیکترین پاسگاه نیروی انتظامی و پمپ بنزین در فاصله 8 کیلومتری روستا، در شهر جدید هشتگرد قرار گرفته است. در مسیر فشند و خارج از روستا نیز یک رستوران پذیرای گردشگران است. اما فضایی برای اقامت گردشگران در این روستا وجود ندارد. علاوه بر جاذبه های طبیعی این روستا مانند چشم انداز رودخانه و چناردره، بنای تاریخی امامزاده سه تن، بنای تاریخی خاتون قیامت و بنای تاریخی آب انبار فداکار نیز از دیدنی های این روستا به شمار می روند.

به واسطه طبیعت سرد و کویری روستای فشند، فصول گرم سال برای دیدار از این روستای زیبا و خرید محصولاتی چون گردو، گیلاس، ماست و پنیر پیشنهاد می شود. برای دسترسی به این روستا باید از مسیر تهران- کرج، بزرگراه کرج - قزوین، ورودی هشتگرد، روستای فشند استفاده کرد. (تلفن دهیاری: 345/4152- 0262466)


نوشته شده در  جمعه 89/1/20ساعت  3:7 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]