سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

برغان

نگین سبز ساوجبلاغ

برغان از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ و آخرین روستای جاده کردان به برغان است. فاصله این روستا از شهر کرج 13 کیلومتر و از تهران 50 کیلومتر است. این روستا نزدیک به 426 خانوار جمعیت داشته که همه آنها مذهب تشیع دارند. اهالی برغان اغلب باغدار هستند و به تولید گردو، گوجه سبز، توت، سماق و لبنیات حسینیه اعظم برغان، محل برگزاری تعزیه در روستای برغان، شهرستان ساوجبلاغ مانند ماست و پنیر مشغولند. این روستا از آب آشامیدنی، برق، تلفن، تعاونی روستایی و سرویس بهداشتی برخوردار بوده و مجهز به یک پارکینگ عمومی محلی است.

در برغان خانه بهداشت وجود دارد اما نزدیک ترین پمپ بنزین در 30 کیلومتری و نزدیک ترین پاسگاه در چندار و در 20 کیلومتری این روستا قرار دارد. برغان چند رستوران کوچک محلی برای پذیرایی از گردشگران دارد اما فاقد امکانات اقامتی قابل ارایه به گردشگران می باشد. وجود کوچه باغ های زیبا با دیواره های کاه گلی و چشمه یخک، در روستای برغان، این روستا را به لحاظ زیبایی های طبیعی به یکی از معروف ترین روستاهای منطقه ساوجبلاغ تبدیل کرده است. به علاوه در کنار این مناظر، وجود آثار تاریخی با ارزشی مانند پل تاریخی برغان متعلق به دوران صفوی، حسینیه اعظم یا مسجد جامع با دو درخت چنار کهنسال در مقابل آن و تپه باستانی قلعه کش کلا، این روستا را از لحاظ تاریخی نیز اهمیت خاصی بخشیده است. خاندان علمی برغانی های ساکن در کربلا و قزوین نیز از این روستا برخاسته اند.

بهترین زمان برای سفر به این روستا فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز است. برای رفتن به این روستا باید از مسیر تهران، بزرگراه تهران – کرج - قزوین، پل کردان، کردان، دوراهی چندار به سمت شمال، چلنگدار، دوراهی ورده به سمت شرق، تالیان، امین آباد، دوراهی سرهه و برغان عبور کرد. (تلفن دهیاری: 4673611- 0262)


نوشته شده در  جمعه 89/1/20ساعت  3:12 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]