سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تحلیل هفته نامه حدیث قزوین

از نامه فرماندار آبیک به نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی

اشاره: هفته نامه حدیث قزوین، 14 سال پیش به همت گروهی که دغدغه‌های مذهبی و اجتماعی داشتند، پایه‌گذاری شد. رویکرد اولیه آن مذهبی، سپس اجتماعی و امروز سیاسی است. حدیث در این چهارده سال، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و چند بار نیز به دلایل متفاوت از ادامه کار بازمانده است. از سال 1381 با آمدن تیم جدید، حدیث فعالیت خود را گسترش داده و به صورت ثابت در روزهای یکشنبه و در 12 صفحه منتشر می شود.

نقی افشاری مدیر مسؤول هفته‌نامه حدیث قزوین است. او بازنشسته فرهنگی است که سابقه تحصیل دروس حوزوی و دانشگاهی دارد و امروز بیشترین دغدغه او علاوه بر نظارت بر هفته نامه حدیث قزوین، چاپ کتاب‌های فرهنگی در «انتشارات حدیث امروز» خود است. آن هفته نامه روز دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 تحلیلی به شرح ذیل از مجموعه مطالب وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی را در وب سایت خود منتشر کرد. آن گزارش بدون هیچ توضیحی تقدیم خوانندگان فرهیخته می شود:

http://www.hadisnews.com

فرماندار آبیک اعلام برائت کرد

هفته گذشته بود که نویسنده وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» متن نامه خود را به حضرت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی منتشر کرد و در آن مدعی شد که یکی از فرمانداران استان قزوین با حجتیه ارتباط دارد و از چهره های اصلی و تدارکاتی «جریان منحرف و خرافی محمد عرفانیان» ]‎‏است[ که با بصیرت و پیگیری حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمت الله علیه شناسایی و متلاشی گردید.» نویسنده وبلاگ در ادامه آورده بود: «نیروهای مذهبی موسوم به اصولگرا در این منطقه با بهانه جلوگیری از تضعیف دولت دهم به این انتصاب مشکوک و جریان منحرف عرفانیان حساسیتی نشان نمی دهند»

بدنبال آن بود که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در پاسخ نوشت:‏«جلوگیری از فعالیت گروه های منحرف اعتقادی وظیفه متدینین چه در دولت و چه در غیر دولت است و برخورد با چنین گروهی نه تنها تضعیف دولت نیست بلکه تقویت دین است و بر هر مؤمنی لازم است به قدر توان خود با آنان برخورد نماید که از مصادیق بارز نهی از منکر است.»

چند روز نگذشته بود که هوشنگ اعلایی فرماندار آبیک در نامه ای به نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی نوشت:«محمد عرفانیان که با سوء استفاده از علاقه معصومانه عده ای به مهدویت، اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف نموده بود، پس از اتمام آن مراسم با وسوسه شیطان ادعای عجیبی را که مخالف صریح احادیث و روایات متواتر شیعه بود در خصوص ارتباط با امام زمان (عج) ابراز نمود که موجب بهت و تعجب همگان شد که اینجانب ضمن اکرام به مقام شامخ مرجعیت شیعه که چهره های تابناک تاریخ بشری هستند، انزجار خویش را از تمامی فرقه ها و گروه های انحرافی من جمله نامبرده اعلام نموده و پیشنهاد می نمایم در برابر هجمه های خشن و وحشیانه که در قالب های نو و کهنه به منظور تضعیف فرهنگ مهدویت عرضه می شود باید با ابزار روز و با چشم بینا و گوش شنوا ضمن دفاع از حریم ولایت با استفاده از فرصت ها و ظرفیت های جامعه و با بهره گیری از راه کارهای مناسب با اتحاد و همدلی و هوشیاری کامل از نفوذ افکار مسموم پیش گیری نموده و مانع سوء استفاده افرادی خود فریفته باشیم چرا که دشمنان تفکر و اعتقاد به مهدویت، که این اندیشه را به زیان خود می دانند همواره تلاش کرده اند تا آن را از اذهان مردم بزدایند و یا مفاهیم اعتقاد به مهدویت را تحریف کنند.»

نویسنده این وبلاگ پس از آن نوشت :«از حدود سال 1385 با هدف روشنگری و مبارزه با بدعت های خطرناک حوزه ارجمند "مهدویت" و "انتظار" در گستره جغرافیایی"شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد"، به انتشار مطالبی مستند مبادرت نموده است. با استناد به تصاویر و اسناد موجود، آقای هوشنگ اعلایی (معاون سابق فرمانداری شهرستان نظرآباد و فرماندار فعلی شهرستان آبیک) در اعتکاف بدعت آلود جریان منحرف "محمد عرفانیان" در سال 1384 در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ حضور موثر داشته است. این در حالی است که وی تاکنون هیچ اعلام موضع رسمی و برائت جویانه در این باره نداشته است. به طور حتم پاسخ ذیل نخستین واکنش او در این باره است. به همین جهت، مبارک است و مغتنم اما دیر هنگام!»  


نوشته شده در  پنج شنبه 89/2/16ساعت  11:48 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]