سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بازتاب گفت و گوی «شمس» و «زودبین» -1

اشاره: بررسی کوتاه مکاتبه انتقادی آقای «امیر شمس» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ و آقای «حسین زودبین» نماینده و خبرنگار روزنامه جوان، در همان لحظات نخستین، نظرهای متفاوتی را برانگیخت. یادآوری می شود پیام های زیر لزوما" مورد تایید نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی نیست و باب نقد درباره آنها باز است. همچنین عبارت های داخل {...} به جهت لحن نامناسب حذف گردیده است.

------------------------

- نوید: با تشکر از مقاله خوب شما دوست گرامی.  الان باید همه هنرمندان یک نهضت نقد راه بیاندازند و عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساوجبلاغ را مورد نقد قرار دهند.

- پاسخ مدیر وبلاگ: نوید عزیز، این وبلاگ از دیدگاه های مختلف دوستان فرهنگی و هنری بسیار استقبال می کند و آمادگی آن را دارد که بدون دخل و تصرف نوشته ها را منتشر کند.

- فلاح: برای روشن شدن دقیق مناقشه آقای زودبین و آقای شمس متن کامل دو مقاله را منتشر کنید تا بهتر بتوان قضاوت کرد. ممنونم از اطلاع رسانی شما.

- پاسخ مدیر وبلاگ: جناب فلاح، پیشنهاد شما بسیار راهگشاست. حتما در اولین فرصت متن آن دو نوشته در وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی منتشر خواهد شد.

- یک دوست: خسته نباشید.

- فراز: متن مقاله آقای زودبین را خوانده ام ایشان کاملا دلسوزانه واقعیت های فرهنگی را انعکاس داده بودند و هیچ شخص خاصی را مورد هجمه قرار نداده اند. حال سوال من از شما این است آقای عسکری شما با چه منطقی با عبارت های همچون ژورنالیستی، گفت و گوی معیوب و .... سطح این نوشته را پایین می آورید در حالی که خود شما در یادداشتتان مستقیما آقای شمس را مورد هجمه قرار می دهید به شما توصیه می کنم به جای اینکه یکی به نعل و یکی به میخ بزنید موضع شفاف اتخاذ نمایید .

- پاسخ مدیر وبلاگ: فراز عزیز، مطلق سیاه و یا سفید دیدن اندیشه ها و نوشته ها از مغالطات بزرگ محافل فرهنگی و هنری شهرستان ما است. بنده هم سعی کردم که در روند گفت و گوی معیوب و غیر روشمند آقایان شمس و زودبین، نقاط ضعف و قوت را همزمان رصد کنم. در اینکه چقدر کامیاب بودم، قضاوت با خوانندگان محترم است.

- ماز و راز: با سلام، یادداشتی در این خصوص به تاریخ 31/03/1389 در وبلاگ نوشته ام (آخرین پست)، در صورت صلاح دید لطفن منتشر نمایید.

- پاسخ مدیر وبلاگ: داریوش عزیز، با سپاس نوشته وزین شما در وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی درج گردید. 

- زهرا: سوال من این است که مگر در شهرستان قدیمی و ریشه دار ساوجبلاغ یک مدیر بومی پیدا نمی شود که رئیس اداره ارشاد آن یک نیروی غیربومی و ضعیف است؟ من از نماینده محترم شهرستان جناب آقای نژادفلاح می خواهم فکری در این باره کنند.

- نیما: برای شهرستان ساوجبلاغ با این پیشینه درخشان و این همه ستاره پرفروغ در آسمان فرهنگ و هنر، زیبنده نیست که رئیس ارشاد آن با حداقل های کار فرهنگی مثل تحمل انتقاد، احترام به قلم، خوشرویی و قس علی هذا بیگانه باشد. ظاهرا جناب حاج آقای شمس صرفا برگزاری چند همایش فرمالیته را برای ارایه گزارش کار و خالی نبودن عریضه کافی می داند. از نماینده شهرستان که ادعای علاقه مندی به فرهنگ دارد، انتظار بیشتری داشتیم.

- پاسخ مدیر وبلاگ: قابل توجه مدیریت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ، این وبلاگ آماده انعکاس پاسخ متولیان فرهنگی شهرستان است.

- علی رضا: می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به حاج آقای شمس عرض کنم که تا کی می خواهید با دعوت زوری از هنرمندان برای ارایه کارهای مناسبتی در حضور مسئولین و دو تا مراسم کیک و ساندیسی سر و ته قضیه را هم بیاورید؟ شما در این چهار سال چه تاجی بر سر فرهنگ و هنر شهرستان ما زده اید؟ از شما دوستانه می خواهیم برای حفظ شأن  خودتان هم که شده به این تراژدی کسالت بار خاتمه دهید و به دیار خود برگردید. ارشاد ساوجبلاغ در حال حاضر فقط و فقط تبدیل شده به بنگاه اجاره فرهنگسرا. آن هم به قیمت گزاف. الله اعلم.

- جواد. الف: من از دوستان عزیز فرهنگی خواهشمندم که با آرامش انتقادات خود را بیان کنند چون خاطره خوبی از رادیکالیسم نداریم.

- پاسخ مدیر وبلاگ: جواد عزیز، بنده هم با شما موافقم.

- هنرمند مهاجر ساوجبلاغی: آقای عسگری عزیز، من یکی از هنرمندان شهرستان ساوجبلاغ هستم که به جهت تنگ نظری و بی برنامگی مدیریت اداره ارشاد (آقای شمس) و ریاست فرهنگسرای امام علی هشتگرد (آقای اصل روستا) به تهران مهاجرت کردم. چرا در زادگاه خودم امکان فعالیت فرهنگی فراهم نیست؟

- پاسخ مدیر وبلاگ: باز هم قابل توجه مدیریت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ.

- علی فلاح نژاد: سلام خدمت آقای عسگری. اول بگم از پستون خیلی استقبال می کنم. منم تا حدودی کار فرهنگی انجام دادم و حتی بازیگر خود آقای زودبین هم بوده ام. من الآن حدود یک سال و نیم هستش که رنگ سن فرهنگسرا رو هم ندیدم. یعنی اجازه نمی دهند که بریم کار کنیم. بچه ها همه دلشون لک زده تا یه بار گروه ها دور هم جمع بشن و یه اجرای جالب ببینن. مگه ما مثل آقای نوریان کم دارم که بذارن برن نظرآباد کار کنن. یا حتی من شنیدم یکی از دوستان به قزوین برای انجام کار رفته. متن حسین رو هم خوندم. خیلی خوب ایشون رو نقد کردن. کاملا میشه گفت تا حرمت حاج آقا پایین نیومده خودشون استعفا بدن بهتره. امیدوارم مسئولین شهرستان اعم از نماینده محترم مجلس و فرماندار و بقیه به فکر چاره باشند. یا علی.

 -فلاح رفیع: من ضمن دفاع از نقد آقایان زودبین و عسگری خواستم بگویم که اگر مسئولان عالی شهرستان ساوجبلاغ می خواهند که تفکر اصولگرایی و ولایی تقویت شود در اسرع وقت باید نسبت به پاکسازی مدیران ضعیف و ناکارآمد اقدام فوری کنند. حتما نام آقای شمس در آن فهرست پاکسازی موجود خواهد بود چون صرف خوب بودن برای مدیریت کفایت نمی کند.

- جعفری: آقای عسگری عزیز ضمن تشکر از وبلاگ تون که اولین  و تنها رسانه شفاف سازی است. اشاره مستقیم پیکان بعد از آقای شمس به سوی آقای زودبین است که با یدک کشیدن یک لیسانس نمایشی و با صدها متن نخ نمای مذهبی که صرفا سود مالی آن باعث تولید آن گردیده است و لطمه زیادی به هنر و مذهب مبین اسلام وارد کرده است. در این شرایط وانفسا با حمله به ارشاد و فرهنگسرا همه هنرمندان را با یک چوب می زند و خود که تنها ابزار حمله اش پنهان شدن زیر سایه شهرداری و  نرخ روز است با گرفتن 100 میلیون وام برای خود فکر جایگاه بزرگتری است. البته با توجه به شرایط موجود هیچ چیز بعید نیست شاید یک روزی ایشان سکان قدرت مند تری در دست بگیرند که به مراتب مرگ نهایی هنر و هنرمند را رقم خواهند زد.  لازم به یاد آوری است که در سومین جشنواره هنری شهرستان تنها کسی که دست آقای بهزاد فراهانی را بوسید ایشان بود و اگر آقای فراهانی کوتاه می آمدند به پابوسی هم می رسید (به گواه فیلم اختتامیه) و اولین نامه تخریب هنرمندان با موضوع دعوت از اساتید بدنام از طرف ایشان نوشته و مدیریت گردید. حال مسئولین ارشد شهرستان چنان بی خیال و دور از گود نشسته اند که انگار نه انگار که یک تازه به دوران رسیده و یک آدم {...} (‌مدیریت فرهنگسرا) یک {...} کم اطلاع از فرهنگ و  هنر، سابقه  حداقل 10 ساله 200 نفر از هنرمندان بزرگ و کوچک شهرستان را به بازی گرفته اند. شایسته سالاری  پیش کش، لاقل نگذاریم این کشتی به گل نشته را غارت کنند و برای همیشه خانواده ها، ترس از محیط های فرهنگسرا را به ترس های دیگرشان بیفزایند. یا وقت آن نرسیده است که کمی به خود بیاییم.

- پاسخ مدیر وبلاگ: جعفری عزیز، از ابراز نظر شما ممنونم. گمان کنم هم اکنون وقت نزاع های گذشته نیست. باید رو به افق آینده حرکت کرد. بنده پیام شما را با هدف شفاف سازی، در وبلاگ درج کردم تا دوست هنرمند آقای زودبین جهت روشن شدن زوایای انتقاد شما توضیحاتی در این باره دهند. از جنابعالی تمنا دارم که اندکی در لحن انتقادی خود تغییراتی دهید تا همچنان گفتگوها به دور از خشم و تعصب پیش رود. بار دیگر سپاسگزارم.

- علی: آقای جعفری، بدبختی ما این است که همیشه با افراط یا با تفرقه، آرمان هایمان آسیب می خورد.


نوشته شده در  سه شنبه 89/4/15ساعت  10:37 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]