سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پاسخ «حسین زودبین» به پیام های

«جعفری» و «فعال هنری ساوجبلاغی»

= بخش اول =

اشاره: در روند گفت و گوی انتقادی درباره فرهنگ و هنر ساوجبلاغ، دو تن از خوانندگان وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» با نام های مستعار «جعفری» و «فعال هنری ساوجبلاغی» انتقاداتی را متوجه آقای زودبین کردند. زودبین با ارسال پاسخ زیر به مدعیات این دو کاربر پاسخ داده است که متن کامل آن بدون هیچ دخل و تصرفی درج می شود. پیش از آن، متن دو پیام ارسالی را بخوانید.

------- متن پیام های «جعفری» و «فعال هنری ساوجبلاغی»-------

- جعفری: آقای عسگری عزیز ضمن تشکر از وبلاگ تون که اولین و تنها رسانه شفاف سازی است. اشاره مستقیم پیکان بعد از آقای شمس به سوی آقای زودبین است که با یدک کشیدن یک لیسانس نمایشی و با صدها متن نخ نمای مذهبی که صرفا سود مالی آن باعث تولید آن گردیده است و لطمه زیادی به هنر و مذهب مبین اسلام وارد کرده است. در این شرایط وانفسا با حمله به ارشاد و فرهنگسرا همه هنرمندان را با یک چوب می زند و خود که تنها ابزار حمله اش پنهان شدن زیر سایه شهرداری و  نرخ روز است با گرفتن 100 میلیون وام برای خود فکر جایگاه بزرگتری است. البته با توجه به شرایط موجود هیچ چیز بعید نیست شاید یک روزی ایشان سکان قدرت مند تری در دست بگیرند که به مراتب مرگ نهایی هنر و هنرمند را رقم خواهند زد.  لازم به یاد آوری است که در سومین جشنواره هنری شهرستان تنها کسی که دست آقای بهزاد فراهانی را بوسید ایشان بود و اگر آقای فراهانی کوتاه می آمدند به پابوسی هم می رسید (به گواه فیلم اختتامیه) و اولین نامه تخریب هنرمندان با موضوع دعوت از اساتید بدنام از طرف ایشان نوشته و مدیریت گردید. حال مسئولین ارشد شهرستان چنان بی خیال و دور از گود نشسته اند که انگار نه انگار که یک تازه به دوران رسیده و یک آدم {...} (‌مدیریت فرهنگسرا) یک {...} کم اطلاع از فرهنگ و  هنر، سابقه  حداقل 10 ساله 200 نفر از هنرمندان بزرگ و کوچک شهرستان را به بازی گرفته اند. شایسته سالاری  پیش کش، لاقل نگذاریم این کشتی به گل نشته را غارت کنند و برای همیشه خانواده ها، ترس از محیط های فرهنگسرا را به ترس های دیگرشان بیفزایند. یا وقت آن نرسیده است که کمی به خود بیاییم.

- فعال هنری ساوجبلاغی: جناب حسین آقای عسگری، خسته نباشید. در صورت امکان هر دو مقاله آقایان امیر شمس و حسین زودبین را به طور کامل چاپ کنید. نکته جالب در این مناقشه قلمی، عدم سابقه روشن در عملکرد فرهنگی و هنری هر دو آقایان است. جناب آقای شمس رئیس فرهنگ و ارشاد ساوجبلاغ، پیشینه مدیریت فرهنگی و هنری در سابقه خود ندارد. در عملکرد چهار ساله خود در این شهرستان نیز به جز افول فعالیت های هنری، پرداختن به امور اقتصادی مانند اجاره فرهنگسرا و طرد هنرمندان (به دلیل برخورد توهین آمیز و عملکرد غیر فرهنگی مدیر فرهنگسرای امام علی آقای کریم اصل روستا) نشان مثبتی از خود بر جای نگذاشته اند. تنها عملکرد مثبت هنری آقای حسین زودبین حضور در نمایش موفق آواز ستاره های آقای مهرداد کورش نیا است. البته تنها کسی که در آن کار هیچ جایزه ای در جشنواره های متعدد کسب نکرد، حسین زودبین بود. در بقیه عملکرد خود یا {...} به دنبال کاندید شدن در انتخابات شورا بوده است یا به دنبال منافع اقتصادی از راه هنر همچون اجرای تئاتر مذهبی با دریافت وجوه کلان برای آن نمایش که به سایر هنرمندان چنان مبالغی برای آثار هنریشان پرداخت نمی شود. در پایان از همه دوستان خواهش می کنم به جای صف بندی و ایجاد جریانات حاشیه ای غیر هنری به نقد مدیریتی و هنری منصفانه بپردازند.

-------  متن کامل جوابیه حسین زودبین -------

«حسین زودبین متولد 19 مهر 1359 شمسی/ دیپلم فیلم سازی از آموزشگاه سینمایی هفت هنر/ لیسانس نمایش دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه/  مشاور فرهنگی شهرداری چهارباغ درسال 85/ مشاور امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری شهر جدید از سال 88 تا کنون/ بازرس ویژه فرماندار در انتخابات هفتم مجلس و دهم ریاست جمهوری/ مدیر فرهنگی پژوهشی حوزه 8 کربلا سپاه ناحیه ساوجبلاغ/ خبرنگار روزنامه جوان/ مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مهدیه/ دبیر انجمن نمایش شهرستان 85 تا 86/ عضو شورای نظارت و بازبینی نمایش شهرستان ساوجبلاغ 86 تا 87/ دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی وفا/ دبیر بخش نمایش چهارمین جشنواره فرهنگی هنری شهرستان ساوجبلاغ/ مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری باران 84 تا 88/ عضو هیئت موسس انجمن نخبگان شهرستان ساوجبلاغ/ نگارش 6 داستان کوتاه و 1 نمایشنامه و چندین مقاله با موضوعات فرهنگی و اجتماعی/ کارگردانی نمایش های وحشی، طاووس، باب المراد (مذهبی)/ بازی در نمایش سوگ جامه درسال 80 (اولین نمایش راه یافته به جشنواره استانی ) بازی در نمایش آواز ستاره ها (راه یابی به جشنواره استانی و فجر ) بازی در نمایش هنر و... / ساخت فیلم مستند مذهبی «این حسین کیست» (در حال تدوین) و اخیرا" در حال تحقیق و پژوهش برای فیلم مستند اجتماعی با نام شروعی دوباره است.»

سخن نیک را از هر کسی هر چند به آن عمل نکند، فراگیرید.

(امام محمدباقر علیه السلام)

ضمن تشکر از جناب عسگری و همه دوستان که احساس مسئولیت نموده و اظهار نظر فرمودند. عاجزانه خواهشمندم از عقده گشایی و متهم کردن اشخاص پرهیز نموده و موضوع مطروحه را به حاشیه نبرند. بنده حقیر به همه اساتید فرهنگ و هنر توصیه می کنم از زاویه آسیب شناسی با موضوع برخورد نموده و مسئله را شخصی ننمایند و حرمت و آبروی افراد را به بازی نگیرند، زیرا که این امر نه مقبول و پسندیده خداست و نه خلق خدا، در ادامه یادآور می شوم اول اینکه از نگاه من مناقشه ای بین من و شمس نیست. دوم اینکه بنده بنای اظهار نظر و یا پاسخگویی را نداشتم ولی به درخواست دوست عزیزم حسین عسگری چند سطری درددل و در ادامه نیز به برخی اتهاماتی از قبیل: 1- یدک کشیدن لیسانس نمایش؛ 2- تولید تئاتر مذهبی؛ 3- سودجویی؛ 4- لطمه زدن به هنر و مذهب؛ 5- حمله به ارشاد و فرهنگسرا؛ 6- پنهان شدن؛ 7- گرفتن وام و کسب جایگاه بزرگتر؛ 8- بوسیدن دست استاد بهزاد فراهانی؛ 9- نوشتن یا مدیریت نامه و... که فردی با نام مستعار «جعفری» و «فعال هنری ساوجبلاغی» که به اینجانب نسبت داده پاسخ خواهم داد:... ادامه در همین وبلاگ...


نوشته شده در  سه شنبه 89/4/22ساعت  2:37 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]