سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

دیدگاه خوانندگان

درباره مدیریت فرهنگ و هنر شهرستان ساوجبلاغ

اشاره: پس از چاپ یادداشت انتقادی آقای «حسین زودبین» در ویژه نامه محلی روزنامه جوان و واکنش تند آقای «امیر شمس» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ نسبت به آن مقاله، نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» دیدگاه خود را طی یادداشتی با عنوان «غروب شمس نقد در آسمان فرهنگ و هنر ساوجبلاغ» در همین وبلاگ منتشر کرد. این سه مطلب کوتاه به طور شگفت انگیزی موجب آن شد که اهالی فرهنگ و هنر ساوجبلاغ به ابراز نظر گسترده در قالب مقاله و پیام - با نام اصلی و مستعار - مبادرت نمایند و مدیریت سال های اخیر فرهنگ و هنر ساوجبلاغ را به نقد کشند. نکته قابل توجه این که وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی بدون هیچ برنامه ریزی و هماهنگی قبلی افتخار میزبانی انعکاس این دیدگاه ها را دارد. نویسنده این وبلاگ، تلاش دارد که در غیبت رسانه های دیداری و شنیداری محلی و با رعایت اصول اخلاقی و روش نقد، همه سلیقه ها و دیدگاه های مختلف را بازتاب دهد.

یادآوری می شود که پیام های زیر لزوما" مورد تایید نویسنده وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی نیست و باب نقد درباره آنها باز است. علامت {...} نشانه ویرایش برخی از پیام ها به دلیل توهین یا لحن نامناسب است.

--------------------------

- ناتمام: آقای زودبین،  گمان کنم با آقای شمس کنار آمده اید چون در بخش اول پاسخ خود می نویسید: «یادآور می شوم اول اینکه از نگاه من مناقشه ای بین من و شمس نیست.» این رسم انتقاد و نقد نیست. شاید پشت پرده اتفاقی رخ داده است. اخلاق واجب می کند که ما را هم مطلع فرمایید.

پاسخ مدیر وبلاگ: جناب «ناتمام» این عبارت صریح، موجب شگفتی دیگر دوستان اهل فرهنگ هم شده است. منتظر توضیح آقای زودبین می مانیم.

- محسن اکبری: سلام استاد خسته نباشید. بهتون تبریک می گم، این نشون میده که دل خیلی از مسوولین به خاطر این جوونا می سوزه ولی این آقا متوجه نیست انگار نه انگار که مشکلاتی تویه شهرستان وجود داره. درد اهل فرهنگ این است که این آقا حرکت به این سمت رو در این شرایط و برهه حساس به صورت لاک پشتی دنبال می کنه و فکر می کنه که الان تویه روستایی زندگی می کنه و ایشون کدخدای اون ده هست و هر چی بگه مردم میگن چشم و هیچ انتقادم ازش نمی کنن اما بهش بگین تویه قرن 21 و تویه یه شهری هستش که مردم و فرهنگش واسه همه شناخته شده است و انتقادم که می کنن سازنده است ولی این آقا با این کاراش...!

- پاسخ مدیر وبلاگ: محسن عزیز، بنده که منظور شما از «این آقا» را متوجه نشدم. البته ظن دارم که مقصود شما مدیر محترم  فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان است. اگر غیر این است اصلاح فرمایید.

- محسن اکبری: دوباره سلام، منظورم آقای شمس است که ایجاد فضای فرهنگی و دادن مجوز جهت فعالیت فرهنگی و تلاش برای داشتن هنرمندان خوب که بتونن خلق و خوشونو با آقای (از من انتقاد نکنید) هماهنگ کنن، از وطایف ایشون هستش و نباید کاری کرد که این سرمایه ها رو از دست داد. بابت تذکری که دادید تشکر.

- مثلا هنرمند: وقتی پسر خاله من برای اولین بار تو املاء 20 گرفت خاله ام چنان سر و صدایی راه انداخت که نگو. به همه همسایه ها دوست ها آشناها خبر داد، سر صف نون به همه گفت، تلفن کرد و ناهار داد و شیرینی داد و غوغایی به پا کرد که نگو. خیلی ناراحت شدم دفتر مشق هامو که 20 گرفته بودم و مامانم هیچ توجهی نکرده بود با حسرت ریختم تو آتیش. حالا هم که بزرگتر شدم. هر روز یه پلاکارد می بینم قهرمانی (...) نفر رو در مسابقات شهرستانی، موفقیت تیم کوهنوردی برای صعود به کوه های فشند. نایب قهرمانی کیک بوکسینگ بزرگسالان هشتگرد ووووووووو خوب که فکر می کنم می بینم رقابت با همشهریان خودمون انگار، شان و شوکت بیشتری نسبت به مسابقات استانی، شهرستانی و چاپ کتاب وووووووو چیزهای دیگه داره. خدا خاله ام را بیامرزه اگه زنده بود و پسر معتادشو تو خیابون می دید شاید یه بار هم موفقیت های منو تو همسایه هاشون جشن می گرفت. 

- علی فلاح نژاد: با عرض سلام خدمت آقای عسگری. راستش اومدم ببینم چه خبره. غوغا کردی آقا. می خوام بگم آقایان {...} اون موقع که شما می رفتید آلمان پول های شمارو کی تامین می کرد؟ چند تا نامه از فرمانداری و شهرداری و... گرفتید که تمام خرج سفر شما رو تقبل کردن؟ حداقل حسین یه کار مذهبی داره {...} آدم نمیدونه چی بگه خدا وکیلی....{...} امیدوارم نقد های حسین زودبین به نتیجه برسه. راستی مگه شما یادتون رفته بعد از رئیس شورای نمایش شدن حسین چه جنگ و جدالی تو شهرستان راه انداختید؟ با آرزوی موفقیت برای اهل فرهنگ و هنر (اهل فرهنگ نه بی فرهنگ ها)!!!! راستی از حسن زودبین هم تشکر می کنم که جوابی دندان شکن به این آقایون داده بودند!!!!

- یک تئاتری: جناب آقای زودبین، حالا که تمام سوابق هنری و اداری و شهرستانی شما رو خوندم حتما در دوره بعد شوراها اگه تمدید نشه به شما رای می دهم چرا این ها رو زیر پوسترتون ننوشتید بالاخره مردم باید بدونند از مسئولین و مشاوران یک نفر اهل هنر و تئاتر هست و گرنه همین هنرنمایی های مختصر شهرستان هم نبود.

- محمدی: آقای شمس یادتون هست که فرماندار وقت شما را نپذیرفتند و همین طور نماینده محترم شهرستان. یادتون هست معارفه شما بعد از دعوت از همه، سه روز عقب افتاد. یادتون هست در مدت کوتاهی چه بلایی سر فرهنگ و هنر اینجا آوردین. من بچه مسلمانم هر روز سر وقت نمازم رو می خونم، رهبر انقلابم را دوست دارم. تو کل این ایامی که اینجا بودید چکار کردید؟ یه خوابگاه تو فرهنگسرا ساختید و چند مراسم بی کیفیت با پر کردن سالن با بچه های مدرسه {...} چند کنگره ناقص از قلب تاریخ با پوستر های خنده دار که کسی نفهمید چی می خواد بگه. آقای شمس از دوست های ارزشی شما در شهرستان چه خبر؟ مثلا آقای تصمیمی که همه جا با شما بود.

- نرگس: جناب آقای شمس پرسش های من از شما این است که: 1) چرا انجمن های فرهنگی و هنری این همه ضعیف و یا تعطیل شده اند؟ 2) چرا اداره ارشاد تبدیل شده به محلی که فقط به فعالیت های تبلیغاتی  می پردازد؟ 3) اداره ارشاد چه برنامه مدونی برای اوقات فراغت جوانان دارد؟ 4) چرا آن اداره برنامه ای برای ارتقا اعتماد به نفس و افزایش نشاط جوانان ندارد؟ 5) چرا اختیار فرهنگسرا دست کسانی است که با فرهنگ و هنر ناآشنا هستند؟


نوشته شده در  سه شنبه 89/4/22ساعت  10:36 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]