سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

امامزاده ابراهیم (تکیه ناوه طالقان)

امامزاده ابراهیم (اوچان طالقان)

امامزاده ابراهیم (کش رود طالقان)

امامزاده ابراهیم (تنکمان نظرآباد)

امامزاده اسماعیل (زکی آباد ساوجبلاغ)

امامزاده ابراهیم (کش طالقان)

---------------------------

امامزاده ابراهیم (تکیه ناوه طالقان)

آن حضرت از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. بقعه ایشان در محوطه ای در منطقه سرسبز و مشجر و البته کوهستانی صعب العبور در روستای تکیه ناوه طالقان در فاصله 55 کیلومتری شهرستان کرج واقع شده است. قدمت بقعه به عصر صفویه باز می گردد. این بقعه دارای ضریحی چوبی مربوط به 200 سال پیش بوده که یک ضریح فلزی نیز به آن ضمیمه شده است. بنای امامزاده دارای گنبدی مخروطی شکل است و اخیرا" مورد مرمت قرار گرفته است. پوشش داخلی گنبد سفیدکاری و ازاره آن از سنگ است. در این بقعه زائرسرایی جهت رفاه زائرین احداث شده است.

امامزاده ابراهیم (اوچان طالقان)

این بنا در 1500 متری جنوب روستای اوچان و در منطقه کوهستانی طالقان با درختان کهنسال و سر به فلک کشیده واقع شده است. بقعه فاقد گلدسته است ولی دارای گنبد رک (مخروطی) و ضریحی چوبی است. گورستان عمومی در بخشی از محوطه امامزاده قرار دارد و فاقد الحاقات جانبی است. این بقعه دارای تسهیلات رفاهی اولیه و آب و برق است. قدمت این بقعه به قرن هفتم یا هشتم هجری قمری باز می گردد.

امامزاده ابراهیم (کش رود طالقان)

وی از نوادگان امام موسی کاظم) ع) است. این امامزاده در مرکز روستای کش رود طالقان در منطقه ای کوهستانی با درختان انبوه و کهنسال واقع شده است. بنای آن منفرد و فاقد الحاقات است. این بنا فاقد گلدسته است ولی دارای گنبدی مخروطی مطابق با وضعیت معماری منطقه است که مورد مرمت و بازسازی نیز قرار گرفته است. همچین گورستانی پیرامون امامزاده وجود دارد.

امامزاده ابراهیم (تنکمان نظرآباد)

این بقعه در حد فاصل دو  روستای تنکمان و علی سید از توابع شهرستان نظرآباد واقع شده است. این امامزاده دارای امکانات اولیه رفاهی و آب و برق نیز است. قدمت اولیه آن به قرن هفتم یا هشتم هجری قمری باز می گردد. بنای امامزاده فاقد گلدسته و دارای ایوانی اصلی و گنبدی مخروطی شکل است که به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است. بقعه دارای امکانات اولیه چون سرویس بهداشتی، وضوخانه و محوطه جهت رفاه زائران است و پیرامون آن را درختان کهنسالی فرا گرفته است. این بنا منفرد و فاقد الحاقات جانبی است و گورستان عمومی در بخشی از محوطه آن قرار دارد.

امامزاده اسماعیل (زکی آباد ساوجبلاغ)

نسل ایشان با واسطه به حضرت امام جعفر صادق (ع) می رسد. ایشان از نوادگان آن امام بزرگوار به شمار می رود. بقعه این امامزاده در دشتی سرسبز در روستای زکی آباد ساوجبلاغ در سمت چپ روستای رامجین واقع شده است .بنا فاقد الحاقات است و گورستانی پیرامون آن وجود دارد .این بقعه دارای گنبدی مخروطی از خشت خام و فاقد گلدسته است. ضریح چوبی این امامزاده حائز اهمیت است. این بنا جزو آثار باستانی به ثبت رسیده است. بقعه مزبور از امکانات رفاهی اولیه چون آب و برق برخوردار است.


نوشته شده در  دوشنبه 89/5/4ساعت  8:27 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]