سفارش تبلیغ
صبا ویژن

   

محمد حسین نژاد فلاح نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلش شورای اسلامی

 ساوجبلاغی ها خوشحال نیستند!

 آثار کشف شده از «تپه باستانی ینگی امام» شهرستان ساوجبلاغ

تپه باستانی ینگی امام ساوجبلاغ سایت موزه می‌شود

* * * * * *

 ساوجبلاغی ها خوشحال نیستند!

سایت خبری البرز: نماینده مردم شهرستان ساوجبلاغ در مجلس شورای گفته است: «به جد به برخی از مشکلات استان البرز انتقاد اعتراض داشته و انتقاد داریم. مردم ساوجبلاغ از استان شدن البرز خوشحال نیستند. کاری نکنید که مردم یگویند از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت کرده ما را مس کیند... در انتصابات ما هیچ سهمی نداریم

«محمد حسین نژادفلاح» نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ که با حضور سرپرست استانداری البرز تشکیل شد با انتقادات تند از وضعیت کنونی استانداری اظهارداشت: «مردم ساوجبلاغ از اینکه استان البرز شکل گرفته است تاکنون چیزی ندیده اند و به شدت ناراحتند.»

وی ادامه داد: «اگر شهریار و رباط کریم قبل از استان شدن نارضایتی داشتند نگذارید مردم ساوجبلاع بعد از استان شدن ناراحتی ایجاد کنند.» نژادفلاح ادامه داد: «متاسفانه تاکنون این سه شهرستان از چهار شهرستان استان البرز هیچ سهمی در انتصابات نداشته اند و باید بیشتر از اینها در این حوزه تلاش شود.» نژاد فلاح در ادامه با اشاره به استفاده استانداری از نیروهای کارآمد اظهار داشت: «توجه به نیروی کارآمد و اصولگرا در وزارتخانه ها و سازمان ها از مهمترین موضوعاتی است که باید استانداری در نظر داشته باشد.» وی ادادمه داد:‌ «در استان، ساوجبلاغ هیچ سهمی ندارد. البته آقای استاندار گفته اند که به نیروهای بومی بیشتر از این بها داده خواهد شد و لذا ما منتظرهستیم. »

این نماینده مجلس همچنین گفت: «ما از زیر یوق و سایه تهران در نیامده ایم که در سایه شهرهای دیگر بر ما سنگینی کند.» وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «شهرستان ساوجبلاغ توقعات بسیاری داردکه باید انجام شود در فعالیت های عمرانی توقعات زیادی داریم. مترو از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست. به بهانه های واهی یک پروژه ملی در حصارک می خوابد و ادامه پیدا نمی کند. شهرک های گلخانه ای و صنعتی شهرستان به بهانه نداشتن آب شرب تعطیل می شوند و یا عملیات احداث آنان جدی دنبال نمی شود. مجموعه ورزشی پنج هزار نفری شهرستان هنوز اجرایی نشده است. اختصاص یک متر مکعب از آب طالقان خواسته جدی است. احداث کمربندی ساوجبلاغ از خواسته های مهم مردم ساوجبلاغ است. سهم تعاونی های مسکن مهر ساوجبلاغ در شهر جدید هشتگرد متاسفانه صفر است. بسیاری از تعاونی ها معرفی شده اند اما هنوز زمین تحویل نگرفته اند. متاسفانه در این بخش شاهد افتتاح مسکن مهر شهرهای دیگر در شهرستان ساوجبلاغ هسیتم.» وی ادامه داد: «در اطراف شهر جدید بوی فساد اقتصادی می آید یواشکی تابلو و کانکس می زنند و در حال اجرا ی مفاسد شوم خود برای به یغما بردن سرمایه های ملی مردم هستند.»

«کاروانسرای ینگی امام» در شهرستان ساوجبلاغ

تپه باستانی ینگی امام ساوجبلاغ سایت موزه می‌شود

خبرگزاری برنا: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ساوجبلاغ از تبدیل تپه باستانی ینگی امام واقع در حاشیه جاده قزوین - کرج به سایت موزه خبر داد.

ولی‌الله دهقانی سانیچ با بیان این‌که مجموعه فرهنگی تاریخی ینگی امام دربرگیرنده کاروان‌سرا، تپه باستانی ینگی امام و امامزاده‌ هادی و علی النقی است، افزود: هم‌اکنون اجرای سه پروژه برای این مجموعه پیش بینی شده است. وی گفت: به دلیل موقعیت استراتژی تپه باستانی ینگی امام بهره‌برداری از آن به عنوان یک سایت موزه در دستور کار قرار دارد.

دهقانی با بیان این‌که آثار تاریخی بسیاری از حفاری‌های باستان‌شناسی در شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز در سال‌های گذشته کشف شده است، اظهار داشت: با تبدیل مجموعه ینگی امام به بزرگترین موزه استان البرز شامل موزه باستان‌شناسی، آثار یادشده در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود. این مقام مسوول با اشاره به این که در لایه نگاری‌های صورت گرفته یک قلعه کشف شده است، افزود: 170 سانتی متر ارتفاع از دیوار این قلعه باقی مانده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 89/7/29ساعت  1:27 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]