سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طالقان شهرستان شد  ......  شمس‌ بستری شد

شمس آل احمد نویسنده طالقانی

 * * * * * *

طالقان شهرستان شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت: با تصویب هیئت وزیران، شهرستان طالقان در استان البرز از ترکیب بخش های مرکزی به مرکزیت شهر طالقان شامل دهستان های پایین طالقان به مرکزیت روستای شهراسر و میان طالقان به مرکزیت شهر طالقان و بخش بالا طالقان تشکیل می شود.

هیئت وزیران با توجه به جغرافیا و شرایط منطقه ضمن 6 تغییر در در جغرافیای استان البرز، با ایجاد شهرستان طالقان در این استان موافقت کرد. بر این اساس، با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای آرتون از دهستان میان طالقان بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ منتزع و به دهستان پایین طالقان همین شهرستان الحاق می شود.

بر این اساس، روستاها، مزارع و مکان های سنگ بن، کلانک، فشندک از دهستان پایین طالقان بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ منتزع و به دهستان میان طالقان همین شهرستان الحاق می شود. همچنین دهستان کناررود به مرکزیت روستای گوران از ترکیب مزارع، روستاها و مکان های گوران، گلیرد، خودکاوند، اورازان، وشته، سفچ خانی، منگلان، حصیران، کرود، اوانک، محسن‌آباد، بزج، سکران، سکران چال، نویزک، جزن، حسنجون، جزینان، سیدآباد، خسبان، هرنج و پرد‌سر در تابعیت بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ ایجاد می شود. بر این اساس، نام دهستان بالا طالقان از توابع بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ به دهستان جوستان تغییر می‌یابد. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

شمس‌ بستری شد

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): شمس آل‌احمد، نویسنده و پژوهش‌گر طالقانی، از شب دوشنبه 3 آبان 1389 در بخشICU  بیمارستان فرهنگیان نیاوران بستری شد. در حال حاضر وضعیت عمومی او مساعد و تحت کنترل است.

فرزانه سرتیپ، سرپرستار بخش ICU بیمارستان فرهنگیان درباره شرایط جسمی آل‌احمد گفت: «این نویسنده از ساعت 21 روز دوشنبه 3 آبان 1389به علت کم شدن سطح هوشیاری در این بیمارستان بستری شد.» وی افزود: «در حال حاضر وضعیت عمومی او مساعد و تحت کنترل است. در رابطه با علت بیماری او نیز تشخیص‌هایی از سوی پزشکان داده شده و در حال بررسی است اما تا نهایی شدن بررسی‌ها نمی‌توانیم نتیجه نهایی را درباره بیماری او اعلام کنیم.» چندی پیش فرزند او در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها از شدت گرفتن بیماری آلزایمر و از دست دادن قدرت تکلم پدرش خبر داده بود.

موسسه خانه کتاب با حمایت معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام هزینه‌های درمانی شمس‌آل احمد را پرداخت خواهد کرد. علی شجاعی صایین، مدیر عامل موسسه خانه کتاب با اعلام این خبر گفت: «با توجه به جایگاه فرهنگی ایشان و سوابق ارزشمندشان در عرصه فرهنگی ‌کشور، موسسه خانه کتاب هزینه‌های درمانی این نویسنده را ‌پرداخت خواهد کرد». وی ادامه داد: «این اقدام با حمایت معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است

شمس‌الدین سادات آل‌احمد، فرزند آیت‌الله سیداحمد طالقانی و برادر جلال آل‌احمد، در تیرماه 1308 در تهران متولد شد. پس از پایان دوره متوسطه در رشته‌های ادبیات، فلسفه و علوم تربیتی موفق به اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه تهران شد. او همچنین دارای مدرک دیپلم فیلمبرداری از دانشگاه سیراکیوز آمریکا است. وی در روزنامه‌های اطلاعات و کیهان و مدتی نیز در شورای سرپرستی صدا و سیما فعالیت داشته است. از کارهای او در زمینه تصحیح متون می‌توان به «طوطی‏نامه» یا «جواهر الاسمار» اشاره کرد که 31 سال پیش به چاپ رسید. دیگر آثار شمس آل‌احمد عبارتند از: «گاهواره»، «عقیقه»، «مجموعه قصه قدمایی»، «سیر و سلوک»، «از چشم برادر» و «حدیث انقلاب».


نوشته شده در  سه شنبه 89/8/11ساعت  10:49 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]