سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

منوچهر سلیمی

راوی ساوجبلاغی «افسانه های عامیانه ایران»

منوچهر سلیمی افسانه‌پژوه ساوجبلاغی، کتاب «قصه شهر» را مشتمل بر اشعار عامیانه کودکانه جهت بررسی در اختیار انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داد. این اثر پژوهشی به گرد‌آوری اشعار عامیانه کودکان به انضمام چند اثر از منوچهر سلیمی اختصاص داد.

«افسانه‌های عامیانه ایران» در زمینه‌ی افسانه‌ها از دیگر آثار تحقیقاتی این نویسنده و پژوهشگر ادبی است که بنا است به همت انتشارات سروش راهی بازار نشر شود. پیش از این اثر فوق با همت انتشارات گوتنبرگ با 35 قصه منتشر و دو بار تجدید چاپ شده است. چاپ سوم این اثر بناست با افزودن پنجاه قصه و تغییراتی در آن به همت انتشارات سروش راهی بازار شود. پیش از این سلیمی از نگارش سه جلد از مجموعه «افسانه‌های عامیانه ایران» خبر داده بود. این اثر به تطبیق افسانه‌های ایران با سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی می‌پردازد.

منوچهر سلیمی متولد سال 1307 خورشیدی در شهرستان ساوجبلاغ، کار نویسندگی را به صورت حرفه ای از سال 1348 آغاز کرده و تألیف 9 کتاب را در پرونده‌ی کاری خود داراست. «مورچه و شیر»، «غول»،« آب حیات»، «سر بر افلاک»، «نام پرافتخار»، «لاشخوران» و «افسانه‌های طوطی سخنگو» از جمله آثار او هستند. سلیمی که لوح تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای ارسال مقاله‌ای به همایش اسطوره‌های ایران و ادبیات کودکان دریافت کرده، از محققان حوزه‌ ادبیات عامیانه است.

- منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا).


نوشته شده در  یکشنبه 89/8/16ساعت  6:11 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]