سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سهم نظرآبادی ها و ساوجبلاغی ها از جشنواره تئاتر «بصیرت»

سه و نیم هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ رفع تصرف شد

  * * * * * *

سه و نیم هکتار از اراضی ملی  ساوجبلاغ رفع تصرف شد

شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران: معاون  سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ گفت: «دست زمین خواران از سه و نیم هکتار از اراضی ملی در ساوجبلاغ کوتاه شده و این زمینها رفع تصرف شد.» ایرج حیدری اظهار داشت: «سه و نیم هکتار از اراضی ملی شهرستان ساوجبلاغ که سالهای گذشته توسط عده ای سودجو و زمین خوار بطور غیرقانونی تصرف شده بود، با حکم قضایی رفع تصرف شد.» وی افزود: «همه مراحل تخریب و قلع و قمح بناهای احداثی این اراضی در حضور هیئتی متشکل از نیروی انتظامی، فرمانداری، دستگاه قضایی و اداره منابع طبیعی انجام شد.

حیدری خاطرنشان کرد: «در قالب اجرای حکم قضایی تخریب، همه درختان و نهال هایی که پس از زمان تصرف غرس شده بود، قطع شد.» معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ بیان داشت: «اغلب زمین خواران و متصرفان، برای گمراه کردن ماموران گشت منابع طبیعی و یا ساختمانی اقدام به کاشت درختان چند ساله می کنند که این حقه در این اراضی نیز انجام شده بود. حیدری عنوان کرد: «این اراضی در دو پلاک مجزای ثبتی از پلاک 141 اصلی اراضی هَلاجَرد در حوزه بخش چندار این شهرستان واقع شده بود.» این مسئول با بیان اینکه حدود یک ماه پیش هم 10 هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط سودجویان در حوزه شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ نیز با حکم قضایی رفع تصرف شد خاطر نشان کرد: «این رویه تا رفع تصرف همه اراضی تصرف شده و کوتاهی دست همه متصرفان به اموال و اراضی بیت المل ادامه دارد.»

وی حفظ حقوق بیت المال و حراست از اراضی ملی را وظیفه ذاتی همه دستگاهها دانست و گفت: «همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها، بخشداری ها و اداره منابع طبیعی بایستی با دقت، جدیت و هوشیاری، امکان هر گونه دست اندازی عده ای زمین خوار و فرصت طلب را سلب کنند. شهرستانساوجبلاغ واقع در غرب استان تهران 175 هزار هکتار اراضی ملی دارد.

سهم نظرآبادی ها و ساوجبلاغی ها از جشنواره تئاتر «بصیرت»

پایگاه خبری حوزه هنری: پانزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران «بصیرت» از 17 آبان‌ماه با حضور 21 اثر نمایشی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در تالار محراب با داوری دکتر فرهاد مهندس‌پور، مسعود رضازاده و علیرضا نادری آغاز شد و با شرکت 14 گروه نمایش صحنه‌ای و هفت گروه تئاتر خیابانی از شهرهای تهران، کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، شمیرانات، پاکدشت، ورامین و رباط‌کریم با اختتامیه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران در تاریخ 22 آبان به کار خود پایان داد.

در بخش نمایش‌های صحنه‌ای چهار نمایش «متهم کشی»، «کیست»، «مسیحا» و «بدریه ما ادری» به عنوان برگزیدگان این بخش شناخته شدند. در بخش منتخب بازیگر مرد نیز سهیل برخورداری بازیگر نمایش «توقف در ایستگاه»، سید مهدی فرجامی بازیگر نمایش «کیست»، پرهام عبادی و حمیدرضا معدنکن بازیگر نمایش«دلپیچه» بدون اولویت برنده 400هزار تومان شدند.

در بخش منتخب بازیگری زن، دنیا حسین پولی با بازی در نمایش «توقف در ایستگاه»، فاطمه حیدری‌فرد با بازی در نمایش «ماه و مه»، پریسا عربی‌یاوند با بازی در نمایش «بدریه ما ادری» و سارا عباس‌پور با بازی در نمایش «متهم کشی» بدون اولویت برنده 400هزار تومان شدند. بنابراین گزارش منتخب بخش کارگردانی صحنه‌ای، نمایش «متهم کشی» به کارگردانی کورش خزاعی ، «بدریه ما ادری» به کارگردانی محمد عسگری، «توقف در ایستگاه» به کارگردانی امین آبان و «مسیحا»به کارگردانی سامان خلیلیان بدون اولویت برنده 600هزار تومان شدند.

تئاتر «بصیرت» در بخش متون برگزیده ضمن تقدیر از متن نمایش «ساعت6»  نوشته لادن قناد به سیدمهدی فرجامی برای نمایشنامه «کیست»، قاسم لطفی‌خواجه‌پاشا برای نمایشنامه «بدریه ما ادری» و سجاد افشاریان برای نمایشنامه «مسیحا» بدون اولویت جایزه این بخش را به مبلغ 600هزار تومان اهدا کرد. همچنین برای طراحی صحنه محمد عسگری طراح صحنه  نمایش «بدریه ما ادری» برگزیده و جایزه این بخش به مبلغ 300هزار تومان به وی اهدا شد.

امیر رضازاده نیز برای طراحی لباس نمایش «ناتور» برگزیده و مبلغ 200هزار تومان را دریافت کرد. همچنین در بخش خیابانی نمایش «پینوکیو» به کارگردانی علی نوریان از نظرآباد، «یک ثانیه سکوت» به کارگردانی امیرحسین شفیعی از ورامین و «بزم رزم» به کارگردانی اصغر گروسی از ساوجبلاغ از سوی هیئت داوران به عنوان سه اثر منتخب این بخش شناخته شدند. در طرح و ایده نمایشی آثار خیابانی، امیرحسین شفیعی برای نمایش «یک ثانیه سکوت» برنده 300هزار تومان شد.

در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی نیز علی نوریان برای نمایش «پینوکیو» برگزیده و 300هزار تومان به عنوان جایزه این بخش دریافت کرد. متن برگزیده نمایش‌های خیابانی به مبلغ 300هزار تومان به اصغر گروسی برای نمایش «بزم رزم» اهدا شد. در پایان نیز هیئت داوران با تقدیر از اجرای موسیقی زنده نمایش «ناتور»، لوح سپاس و مبلغ 300هزار تومان را به رامین یوسفی برای نمایش «توقف در ایستگاه 4» اهدا کرد. 


نوشته شده در  چهارشنبه 89/8/26ساعت  9:11 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]