سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی 18 استان کشور در ساوجبلاغ

نژاد فلاح: مردم ساوجبلاغ و نظرآباد از استانداری البرز انتظارات بیشتری دارند

افتتاح مجتمع پذیرایی اطلس در ساوجبلاغ

بهره برداری از نخستین خط تولید تلویزیون های دیجیتال کشور در ساوجبلاغ

مرمتگران در انتظار ورود به آسیاب آبی نظرآباد

افتتاح دومین دانشگاه علمی ـ کاربردی صنایع غذایی در ساوجبلاغ

* * * * * *

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی 18 استان کشور در ساوجبلاغ

خبرگزاری مهر: نمایشگاهی از صنایع دستی شهرستان ساوجبلاغ و 18 استان کشور در بازارچه بعثت شهرستان ساوجبلاغ برپا شده است. این نمایشگاه به مدت 10 روز برگزار می شود و هدف از برگزاری آن آشنایی  علاقمندان با صنایع دستی استان های مختلف و انواع مختلف این محصولات است.

فراهم شدن  زمینه فروش آثار تولیدی، نمایش هنرهای بومی و دستی هنرمندان شهرستان ساوجبلاغ، ترویج، بازاریابی و فراهم شدن زمینه فروش آثار تولیدی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است. در این نمایشگاه آثار هنرمندان ساوجبلاغی به همراه هنرمندانی از  استان های آذربایجان شرقی و غربی، همدان، سمنان و... به نمایش گذاشته شده است. هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه، در غرفه‌های تزیینات سنگ و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال، منبت چوب، سوزن دوزی و سرمه دوزی، سراجی سنتی، گلیم وتوانمندی های خود در تولید صنایع دستی کشور را در برابر دید عموم قرار می دهند.

نژاد فلاح: مردم ساوجبلاغ و نظرآباد از استانداری البرز انتظارات بیشتری دارند

روزنامه جمهوری اسلامی: نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی گفت: «مردم این شهرستان ها از مسوولان استانداری البرز انتظارات بیشتری دارند.» محمدحسین نژادفلاح در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ساوجبلاغ افزود: «انتظار می‌رود استانداری البرز در بخش عمرانی و محرومیت زدایی توجه بیشتری به این دو شهرستان داشته باشد.»

وی بیان داشت: «اکنون عملیات احداث خط قطار شهری گلشهر کرج به هشتگرد ساوجبلاغ به دلایلی متوقف شده که این امر موجب نگرانی مردم شده است.» نژادفلاح گفت: «شهرک های صنعتی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که ضرورت دارد در این زمینه چاره جویی شود.» این نماینده مجلس اظهار داشت: «مجموعه ورزشی پنج هزار نفری ساوجبلاغ یکی از طرح هایی است که هنوز به علت عدم تخصیص اعتبار ساخت آن شروع نشده است.» وی افزود: «اختصاص یک متر مکعب در ثانیه از آب سد طالقان به ساوجبلاغ و نظرآباد از خواسته‌های مردم این دو شهرستان از مسوولان استان تازه تاسیس البرز است.»

افتتاح مجتمع پذیرایی اطلس در ساوجبلاغ

خبرگزاری میراث آریا: در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان ساوجبلاغ مجتمع پذیرایی اطلس افتتاح شد. بخشدار مرکزی شهرستان ساوجبلاغ در توضیح مراحل ساخت این مجتمع پذیرایی گفت: «مجتمع پذیرایی اطلس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سه کیلومتری شهرستان هشتگرد حاشیه جاده قدیم قزوین‌- کرج ساخته شده است.»

محسن محمدی سیرایی افزود: «مراحل ساخت این پروژه در سه هزار متر مربع زیربنا و با اختصاص تسهیلات بانکی از سال 87 آغاز شد.» این مقام مسئول به اشتغالزایی نزدیک به 20 نفر در مجتمع پذیرایی اطلس اشاره کرد و افزود: «مجتمع پذیرایی اطلس به کوشش و همت فیروززارع یکی از اهالی علاقه‌مند شهرستان و در راستای توسعه زیرساخت‌های توسعه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ بنا شده است.

بهره برداری از نخستین خط تولید تلویزیون های دیجیتال کشور در ساوجبلاغ

واحد مرکزی خبر: بهره برداری از نخستین خط تولید تلویزیون های دیجیتال کشور با حضور وزیر صنایع و معادن در ساوجبلاغ آغاز شد. این کارخانه، ظرفیت تولید سالیانه 600 هزار دستگاه تلویزیون LED  و LCD مدل 32 تا 52 اینچ را با برند ایرانی دارد.

بخش خصوصی برای راه اندازی این خط تولید، یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است. در تولید این تلویزیون ها، با تعبیه برد دریافت امواج دیجیتال در داخل سیستم تلویزیون، امکان دریافت مستقیم فرکانس های دیجیتال بدون استفاده از دستگاه خارجی دیگر، فراهم شده است. کیفیت و وضوح بالای تصویر و صرفه جویی بیش از 60 درصدی در مصرف برق از مزیت های تلویزیون های دیجیتال است.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه فقط 5 درصد نیاز بازار تلویزیون کشور از طریق واردات تامین می شود گفت: «این امر نشان دهنده پیشرفت و خودکفایی صنعت کشور در زمینه تولیدات و تجهیزات الکترونیکی است.» علی اکبر محرابیان افزود: «وزارت صنایع با تدوین سیاست ها و برنامه های دقیق در زمینه کاهش قاچاق تلویزیون و تجهیزات الکترونیکی، به بارورسازی و توسعه صنایع داخل کمک می کند. به گفته وی، ظرف 3 سال اخیر میزان قاچاق در کشور کاهش چشمگیر یافته است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما هم در آیین افتتاح این خط تولید با بیان اینکه تاکنون 4 مرکز استان به سامانه دیجیتال مجهز شده اند گفت: تا یک سال آینده همه مراکز استان ها به فرستنده های دیجیتال مجهز می شوند. علی عسکری افزود: «در تلویزیون های فعلی برای دریافت امواج دیجیتال نیاز به نصب دستگاهی جداگانه بود اما این مشکل در تلویزیون های دیجیتال جدید برطرف شده است.» وی گفت: «تلویزیون های دیجیتال در مناطقی از کشور هم که به سامانه دیجیتال مجهز نشده است ،قابل استفاده است.»

مرمتگران در انتظار ورود به آسیاب آبی نظرآباد

خبرگزاری میراث آریا: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد از اجرای عملیات مرمت و بازسازی آسیاب آبی قاجاری مهدی‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد. محمدرضا حدادیان در توضیح این مطلب با اشاره به تخصیص اعتبارات در حوزه مطالعه و مرمت و احیای بناهای تاریخی شهرستان نظرآباد افزود: «براساس هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، هم‌اکنون فرایند اجرای عملیات مرمت و بازسازی آسیاب آبی مهدی آباد متعلق به دوره قاجار در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار دارد.»

 این مقام مسئول در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد در مورد توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان گفت: «همچنین تکمیل نمازخانه واقع در مجموعه بقعه امامزاده ابوالحسن مشکین آباد نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.» شهرستان نظرآباد در 75 کیلومتری غرب تهران و نزدیک شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است. مرکز این شهرستان شهر نظرآباد است.

افتتاح دومین دانشگاه علمی ـ کاربردی صنایع غذایی در ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: دومین دانشگاه علمی  کاربردی صنایع غذایی در ساوجبلاغ به بهره‌برداری رسید .برای راه‌اندازی این دانشگاه که ساختمان آن با 500 مترمربع زیربنا، به  طور موقت توسط یکی از کارخانه‌های این شهرستان تامین شده است، 50 میلیون تومان هزینه شده است . موسس این دانشگاه گفت: «دانشگاه علمی کاربردی صنعت ماکارونی در دو رشته تولید ماکارونی و تکنولوژی آرد در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرده است.»

مرتضی سلطانی افزود: «وجود 3 کارخانه بزرگ و مدرن ماکارونی در ساوجبلاغ و تولید حدود یک چهارم ماکارونی مورد نیاز و مصرفی کشور در این شهرستان، علت تاسیس این دانشگاه در منطقه است.» وی گفت: «تمام واحدهای عملی و آزمایشگاهی دانشجویان این دانشگاه در واحدهای صنعتی آرد و ماکارونی این شهرستان گذرانده می‌شود.» مروت پناه عضو هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی صنعت ماکارونی ساوجبلاغ گفت: «پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت، تربیت دانشجویان زبده و آشنا به علوم عملی و تجربی رشته‌های صنایع غذایی و تسهیل در جذب فارغ التحصیلان در بازار کار از جمله اهداف ایجاد این دانشگاه است.»

فرماندار ساوجبلاغ گفت: «فرمانداری آمادگی دارد، زمین مناسب برای ساخت دانشگاهی مجهز و دارای خوابگاه، در اختیار هیئت موسس این دانشگاه قرار دهد.» علی حدادی افزود: «صنایع تولیدی این شهرستان چنانچه قصد تأسیس دانشگاه علمی - کاربردی در جوار واحدهای صنعتی خود داشته باشند، مجموعه مدیریت این شهرستان از آنها حمایت می‌کند.» در شهرستان 230 هزار نفری ساوجبلاغ، 8 هزار دانشجو در شش دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند.


نوشته شده در  سه شنبه 89/9/2ساعت  8:12 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]