سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

واکنش آقای سید ابراهیم سیدعلوی به نام کتاب «روستای ایستا»

مرجع تقلید آن گروه صالح، مجتهدی بوده پویا، پیشرو و آینده نگر

اشاره: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم سیدعلوی در سال 1318 خورشیدی در شهر تبریز در محله ویجویه (ورجی) متولد شد. در سنین نوجوانی به فراگیری علوم اسلامی و دانش های دینی علاقه نشان داد و در مدرسه طالبیه (جمعه مسجد) به یادگیری صرف و نحو عربی پرداخت.

آنگاه برای ادامه تحصیلات عازم حوزه علمیه قم شد. اول در مدرسه فیضیه و سپس در مدرسه حجتیه، منزل کرد. طی سال های 1333 تا 1340خورشیدی، دروس سطح را نزد اساتید وقت، حضرات آیات حاج میرزا یدالله دوزدوزانى، جعفر سبحانى، ناصر مکارم شیرازی، میرزا حسین نورى همدانی، میرزا علی مشکینى، سید محمدباقر سلطانی (طباطبایی) آموخت. دروس فلسفه و کلام و تفسیر و نهج البلاغه را نیز همزمان نزد علامه طباطبایی و دیگر اساتید وقت فرا گرفت.

پس از پایان سطوح، ده سال و اندی در درس خارج فقه و اصول مراجع و آیات وقت رضوان الله علیهم و اندک زمانی در درس های امام خمینی قدس سره حضور یافت. زمانی کوتاه هم به نجف اشرف مشرف شد اما پس از چند ماه به ایران بازگشت و در قم به ادامه تحصیل پرداخت.

در سال 1350 به تشویق مرحوم دکتر محمد مفتح، از دانشکده الاهیات تهران (=دانشکده معقول و منقول) دیپلم مدرسی در رشته معقول را کسب کرد و در همان سال با شرکت در کنکور سراسری، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته جامعه شناسى، لیسانس گرفت.

از جوانی در جلسات نویسندگی آیت الله مکارم شیرازی و جلسات اسلام شناسی دکتر مفتح حضور یافت و از همان وقت کتاب هایی تالیف، ترجمه و تحقیق کرده که برخی به چاپ رسیده است. از ایشان حدود یکصد مقاله هم چاپ شده است. «موسسه کتابشناسی شیعه» در قم قصد آن دارد که به زودی آخرین کتاب ایشان با عنوان «تبیان صادق» را به چاپ رساند. این کتاب درباره اندیشه های میزرا صادق مجتهد تبریزی - پیشوای اهل توقف طالقان - است (به نقل از: http://memiralavi.andishvaran.com)

 

* * * * * *

متن نامه آقای سید ابراهیم سیدعلوی

جناب آقای حسین عسکری دام توفیقه.

پس از سلام و جویای احوال. بدینوسیله وصول کتاب روستای ایستا را اعلام می کنم. در تسمیه کتاب به «روستای ایستا» که ظاهرا" چنین نامگذاری از دیگری است، نظر دارم که امر توقف و ایستادن در موارد شبهه ناک جز ایستایی در مقابل مفهوم پویایی است که مرجع تقلید آن گروه صالح مجتهدی بوده پویا و پیشرو و آینده نگر. تمام موضع گیری های او در برابر سلطه پهلوی و مشروطیت و در هجوم ویرانگر غرب استعمارگر بوده است.

این معنی باید برای مردم باز شود و نوکران انگلیس «تقی زاده»ها و «تربیت»های فاقد تربیت باید افشا شوند که پایه های حکومت پهلوی را استحکام بخشیدند. البته کتاب «تبیان صادق» ما باید به این زودی درآید. ان شاالله مطلع می شوید. سید ابراهیم سیدعلوی. 10/ 4/ 89.


نوشته شده در  سه شنبه 89/9/9ساعت  5:55 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]