سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 یحیی الماسی

18 سال تلاش برای تعالی هنر موسیقی در ساوجبلاغ و نظرآباد

یحیی الماسی 32 ساله، نویسنده و معلم نجیب و پرتلاش موسیقی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد است. ایشان 18 سال سابقه فعالیت هنری دارد. از سال 1371 فعالیت هنری خویش را با نوازندگی سازهای تنبور و دف آغاز کرد. در سال های 1375 و 1379 در محضر «حسین افشار» و «بیژن کامکار» مراحل آموزش ساز دف را کامل کرد. فراگیری ساز کمانچه را در سال 1381 نزد «روزبه اسدیان» آغاز کرد و در سال 1383به کلاس درس «اردشیر کامکار» راه یافت.

همزمان با شروع کمانچه نوازی، مربیگری «موسیقی کودک» را در همدان نزد «رضا جمشیدیان» و در تهران نزد «خانم سودابه سالم» فراگرفت و پس از به پایان رسیدن این دوره ها، فعالیت خود در موسیقی کودک و آموزش هنرجویان در شهرهای هشتگرد، کرج، تهران را آغاز کرد. تدوین کتاب و سی دی «آهنگ های محلی به زبان ساده»، حاصل پنج سال فعالیت و پژوهش او در آموزش موسیقی به کودکان است که در سال 1386 منتشر شد و در سال 1388 به چاپ دوم رسید. کتاب دیگر او به نام «مفهوم سوزوکی» به زودی به وسیله انتشارات نای و نی منتشر خواهد شد. همچنین وی کتاب های دیگری در زمینه روش شناسی و آشنایی با شیوه های عملی آموزش موسیقی کودک در دست انتشار دارد.

در سال 1387 نخستین آموزشگاه آزاد موسیقی شهرستان ساوجبلاغ را تاسیس کرد و در مدت کوتاهی بیش از 300 هنرجوی موسیقی را جذب کرد. این عدد تاکنون در بین آموزشگاه های کشور بی نظیر بوده است. الماسی همچنین دبیر بخش موسیقی در چند دوره جشنواره های فرهنگی هنری شهرستان ساوجبلاغ و آهنگساز برگزیده دو دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی در مریوان است.

* * * * * *

یحیی الماسی در بخشی از یادداشت اختصاصی خود برای «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» چنین نوشته است: «....خوشبختانه در دهه گذشته با خواست مردم هنردوست و دلسوزی مسئولان فهیم فرهنگ و هنر، شاهد رونق بیشتر موسیقی و تئاتر در شهرستان بودیم آن چنان که ساوجبلاغ دیگر یک نام غریب و ناآشنا نیست. همه گیر شدن آموزش های موسیقی، چاپ چندین عنوان کتاب های آموزشی و تحقیقی، فعالیت کارگاه های سازگری و افتتاح بیش از پنج آموزشگاه در شهرهای هشتگرد و نظرآباد از دستاوردهای این دهه طلایی می باشد. ساختمانی عظیم و درختی تنومند که دیگر با ضربه های ضعیف تیشه و تبرهای فرسوده کهنه نگری، خم به ابرو نمی آورد و همچنان قد افراشته و استوار به رشد خود ادامه خواهد داد.

امید که مسئولان فهیم و هنردوست شهرستان و استان با در نظر گرفتن نقش هنر و اندیشه به ویژه هنر جذاب موسیقی در بین اقشار جوان و نوجوان همچون گذشته به پیشبرد و ارتقاء سطح فرهنگی مردم عزیز شهرستانمان راغب بوده و دلسوزانه حامی اشاعه این هنر فاخر باشند تا همگان از ثمرات و سایه این درخت کهنسال بهره مند گردند.»

جهت آشنایی بیشتر با کارنامه هنری یحیی الماسی نگاه کنید به:  http://barbad-music.blogfa.com


نوشته شده در  سه شنبه 89/10/21ساعت  9:40 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]