سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

عبدالرسول عباسی پیشنهاد کرد:

بررسی نجات محوطه باستانی ازبکی در شورای شهر نظرآباد

بازتاب نامه اعلام خطر اسماعیل آل احمد، ذکرالله زنجانی و حسین عسگری - از فعالان فرهنگی شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ - درباره تخریب آگاهانه آثار نفیس محوطه باستانی ازبکی همچنان ادامه دارد. از جمله این واکنش ها، نامه 30 دی 1389 آقای عبدالرسول عباسی - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نظرآباد - به آقای مسعود حامدی - رئیس شورای شهر نظرآباد -  است که در آن خواستار چاره اندیشی و ورود اعضای شورای شهر در این باره شده است. پیش از آن، متن نامه سه فعال فرهنگی به آقای سید ابراهیم کساییان - فرماندار شهرستان نظرآباد - را بخوانید http://128 askari.parsiblog.com/1863818.htm

* * * * * *

ریاست محترم شورای اسلامی شهر نظرآباد

سلام علیکم

احتراماً، بدینوسیله به استحضار می رساند با توجه به نامه پیوستی سه تن از فعالان فرهنگی شهرستان نظرآباد در رابطه با نجات تپه ازبکی از وضع موجود که خطاب به آقای فرماندار دو تقاضای: 1) رسیدگی هر چه سریع تر به این فاجعه از طریق طرح آن در نزد ریاست محترم جمهوری؛ 2) اجازه تأسیس سازمان مردم نهاد «انجمن نجات محوطه باستانی ازبکی» را داشته اند، جهت اطلاع و طرح در جلسه ارسال می گردد.

همانطور که مطلع می باشید سرزمین و مردم آن از طریق پیشینه تاریخی و باستانی و فرهنگی آن هویت می یابد. شهرستان نظرآباد نیز که قطعه ای از سرزمین ایران باستان می باشد بعد از کاوش در تپه ازبکی توسط آقای دکتر مجیدزاده مشخص شد که می تواند دارای هویتی 9000 ساله فرهنگی باشد که متأسفانه این هویت فرهنگی باستانی، ایرانی و اسلامی در مناقشات سازمان میراث فرهنگی و مالک شخصی تپه ازبکی که در سال 1352 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است در اثر بی توجهی و اهمیت ندادن مسئولین به این امر مهم در حال نابودی می باشد.

فلذا از جنابعالی تقاضا می شود و پیشنهاد می گردد با طرح در جلسه رسمی شورا با حضور مسئولین ذیربط و در صورت امکان مالک شخصی ازبکی و این سه فعال فرهنگی شهرستان که با احساس تعهد و مسئولیت پیگیر مسئله می باشند موضوع بررسی و مورد بحث قرار بگیرد شاید انشاءالله به نتیجه مطلوب برسیم و از یک فاجعه فرهنگی در شهر و شهرستانمان جلوگیری نماییم.

منبع: وبلاگ شهر فردای نظرآباد.


نوشته شده در  جمعه 89/11/1ساعت  12:46 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]