سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

مهندس هوشنگ نظری و مهندس سید عباس صارمی

مخترعان جوان شهرستان نظرآباد

در مطلب زیر با دو پژوهشگر و مخترع جوان شهرستان نظرآباد آشنا می شوید که با راه اندازی یک کارگاه کوچک در منزلشان واقع در شهرک سیدجمال الدین اسدآبادی، موفق به ساخت شش دستگاه الکترونیکی شدند:

- ویلچر نیمه هوشمند: قابلیت های زیادی نسبت به سیستم خارجی داشته و بنا به نیاز جانبازان، معلولان و سالمندان طراحی شده است. در صورت تولید انبوه حدود 60 تا 70 درصد صرفه جویی ارزی برای کشور در پی خواهد داشت. قابلیت های انتخاب حرکت به چپ، راست، جلو و عقب و نیز دور زدن در محیط های عریض و باریک؛ پردازش اطلاعات به وسیله میکروکنترولر؛ بازگشت انرژی باطری به هنگام طی مسیرهای شیب دار؛ دارای چراغ های عقب و جلو جهت حرکت در محیط های تاریک؛ افزایش سرعت و کاهش آن در 20 مرحله؛ توانایی حرکت به وسیله سر راکب جهت استفاده معلولان قطع نخاعی و حرکت به صورت ربوتینگ و طی مسیرهای از پیش تعیین شده در حالت بدون سرنشین از ویژگی های فنی این نوع ویلچر است.

- دستگاه چراغ توقف اتوماتیک در شب برای خودرو: دارای سیستمی است که چراغ توقف خودرو را به هنگام شب و نزدیک شدن وسایل دیگر روشن می کند. این دستگاه همچنین قابلیت استفاده در کارهای صنعتی را نیز دارد. در 15 مهر 1382 اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی طی شماره 28995 این دستگاه را به عنوان اختراع به نام سازندگانش ثبت کرد.

- دستگاه مبدل ولتاژ به جریان: از این مبدل برای تبدیل سیگنال ولتاژ به جریان و جهت انتقال اطلاعات به مسافت های طولانی تر استفاده می شود.

- دستگاه انتقال دهنده pcb به فیبر مدار چاپی: وسیله مناسب و ضروری برای آزمایشگاه های الکترونیک در دانشگاه ها، هنرستان ها و شرکت های تولیدی است. این دستگاه با سرعت و دقت بسیار بالا نسبت به روش دستی، نقشه های pcb را بر روی فیبر مدار چاپی انتقال می دهد.

- دستگاه ثبات و نمایشگر سرعت: این دستگاه بر روی اتومبیل نثب شده و هر پنج ثانیه از سرعت ماشین نمونه برداری می کند و در حافظه خود ذخیره می سازد. با اتصال این دستگاه به رایانه می توان نمودار سرعت بر حسب زمان را مشاهده و بررسی کرد. این سیستم می تواند در وضعیت سرعت غیرمجاز اتومبیل، به راننده هشدار داده و در صورت استفاده از تجهیزات جانبی، مانع از افزایش سرعت اتومبیل از مقدار تعیین شده شود.

- دستگاه رقص نور برنامه پذیر و کدپذیر: این دستگاه جهت نورپردازی زیبا در جشن ها و تزیین میادین شهر و تبلیغات تابلوهای فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های مشابه در بازار کدپذیر نیستند.

منبع: دشتی به وسعت تاریخ، حسین عسگری، تهران: نشر محبی، 1386، ص92.

«تابلوهای راه انداز نرم» مهندس نظری منتشر شد

در اوایل بهمن 1389 کتاب «تابلوهای راه انداز نرم (Soft starter)» ترجمه و تالیف مهندس هوشنگ نظری در 268 صفحه منتشر شد. این کتاب علمی - کاربردی در شمارگان 1000 نسخه به وسیله انتشارات پژواک فرهنگ به چاپ رسیده است.

مباحثی که کتاب مورد اشاره را به طور کامل کاربردی کرده است، عبارتند از: «تشریح کامل پارامترهای قابل تنظیم در راه اندازهای نرم با توضیحات اضافی و مثال / مقایسه انواع روش های راه اندازی و توقف در یک راه انداز نرم متناسب با نوع کاربرد / ارایه تمامی دستورالعمل های راه انداز نرم MCD500 دانفوس و ATS48 تله مکانیک / ارایه نقشه مدارات متنوع برای راه اندازهای نرم در مارک های مختلف / ارایه جداول کاربردی مختلف، جهت انتخاب کابل، خازن و...» «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» انتشار این کتاب کارا را به مهندس نظری شادباش عرض می کند.


نوشته شده در  دوشنبه 89/11/4ساعت  7:53 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]