سفارش تبلیغ
صبا ویژن

     

 

همایش عرفان اسلامی در نظرآباد برگزار شد

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران: به همت اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، همایش یک روزه ای با عنوان «نشست تخصصی عرفان اسلامی» در سالن همایش‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

استفاده از متون موثق و معتبر از وظایف مجریان هنر تعزیه است

خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ استفاده از نسخ و متون موثق و معتبر را از مهم ترین وظایف گروه ها و مجریان تعزیه در کشور دانست.

تشکیل انجمن بین المللی انسان شناسی ایران به ریاست شهناز نجم آبادی

خبرگزاری مهر: انجمن بین المللی انسان شناسی ایران با تصویب اساسنامه ای که در طول بیش از سه سال همفکری میان انسان شناسان ایرانی و غیرایرانی تدوین شده بود، تاسیس شد.

سفیر اوکراین و هیات همراه از محوطه باستانی ازبکی بازدید کردند

گروه گردشگری روزنامه مردم سالاری: سفیر جمهوری اوکراین و هیات همراه طی هماهنگی های به عمل آمده و برنامه ای از پیش تعیین شده از محوطه باستانی ازبکی واقع در شهرستان نظرآباد بازدید کردند.

شش هزار بی سواد در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ

خبرگزاری مهر: «عیسی بابالو» به عنوان مدیرکل نهضت سوادآموزی البرز منصوب شد.

بررسی راهکارهای تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد

خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد دنبال می شود و تلاش ها در این خصوص تداوم دارد.

* * * * * *

بررسی راهکارهای تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد

خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان البرز گفت: تکمیل پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد دنبال می شود و تلاش ها در این خصوص تداوم دارد. علی اصغر رضوی افزود: به علت ریزش تونل و کمبود اعتبار روند اجرایی آن به کندی پیش می رفت که با همت مضاعف این شرکت و پیش بینی بودجه متمم کار اجرایی آن تسریع پیدا خواهد کرد .

وی ادامه داد: با احداث این طرح، طول مسیر راه محور طالقان - هشتگرد به میزان قابل توجهی کوتاه تر می شود که این امر موجب راحت تر شدن دسترسی به طالقان خواهد  شد. رضوی گفت: تکمیل این پروژه موجب می شود که دسترسی به طالقان با سهولت بیشتری انجام شود و در این خصوص مشکلات کمتر جاده ای وجود داشته باشد که این امر به نفع ساکنان منطقه و مسافران و گردشگران است. این مسئول بیان کرد: به تازگی به همراه استاندار استان البرز و هیئت همراه از پروژه تونل راه طالقان - هشتگرد واقع در شهرستان طالقان بازدید به عمل آمده است.

رضوی اضافه کرد: در ابتدای جلسه مدیر شرکت جهان کوثر راهکارهای مناسب برون رفت  از رکود اجرایی پروژه را تسریع در پرداخت مطالبات، رفع تاخیر در بررسی و ارسال صورت وضعیت، ابلاغ به موقع نقشه های اجرایی و بهبود وضعیت جاده دسترسی با توجه به احتمال  ریزش جاده با شروع فصل سرما و بارش عنوان کرد .وی خاطر نشان کرد: نهایی کردن قیمت کالای جدید و تعیین تکلیف موارد باقی مانده از صورت وضعیت های قبل نیز به عنوان دیگر رهکارهای یادشده عنوان شده است .این مسئول افزود: استاندار استان البرز نیز نکاتی در خصوص تسریع در ادامه پیشرفت پروژه ارایه داد و بر ضرورت تحقق این امر با کیفیت بالا تاکید کرد .

شش هزار بی سواد در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ

خبرگزاری مهر: «عیسی بابالو» به عنوان مدیرکل نهضت سوادآموزی البرز منصوب شد. مدیرکل نهضت سوادآموزی استان تهران در مراسم معارفه مدیرکل نهضت سوادآموزی البرز  گفت: طبق برآوردها حدود  74 هزار فرد بیسواد در استان البرز زندگی می کنند و تلاش برای سواددار کردن این افراد باید با جدیت دنبال شود. مجتبی سعادتی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال جاری در استان تهران 339 هزار فرد بی سواد زیر 50 سال شناسایی شده  اند که در نقاط مختلف استان زندگی می کنند. وی عنوان کرد: از این 339 هزار فرد بی سواد، 22درصد آنها در استان البرز زندگی می کنند. شهرستان کرج 61 هزار فرد بی سواد دارد.

این مسئول افزود: شهرستان کرج 61 هزار فرد بیسواد دارد و در هر یک از شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ نیز حدود شش هزار بی سواد زندگی می کنند. وی اضافه کرد: با توجه به مهاجرت پذیری بالای کرج و احتمال افزایش جمعیت این منطقه در آینده، باید راهکارهای جدیدی برای کاهش بی سوادی در این منطقه اتخاذ شود و برنامه ریزی های مطلوب در این خصوص صورت گیرد. سعادتی خاطرنشان کرد: طالقان یکی از چهار شهرستان استان البرز است و جشن ریشه کنی بی سوادی در این منطقه برگزار شده ضمن اینکه امیدواریم با همت و تلاش مسئولان ذیربط، مشکل بی سوادی در سایر شهرستان ها نیز ریشه کن شود.

سفیر اوکراین و هیات همراه از محوطه باستانی ازبکی بازدید کردند

گروه گردشگری روزنامه مردم سالاری: سفیر جمهوری اوکراین و هیات همراه طی هماهنگی های به عمل آمده و برنامه ای از پیش تعیین شده از محوطه باستانی ازبکی واقع در شهرستان نظرآباد بازدید کردند. سفیر اوکراین و هیات همراه متشکل از دبیر اول و دوم سفارت اوکراین به سرپرستی ویتالی کارشناس ارشد امور کنسولی این سفارت در ایران از محوطه باستانی ازبکی بازدید کردند. فرشید مصدقی کارشناس ارشد باستان شناسی و عضو هیات علمی که طی این بازدید همراهی هیات را به عهده داشت گفت: تپه ازبکی به دلیل قدمت تاریخی و یافته های باستان شناسی که در آن اشتراکات فرهنگی بین ملل به وضوح مشخص می باشد مورد توجه هیات اوکراینی قرار گرفت.

توضیحات جامع در خصوص محوطه و آثار گوناگون آن بر روی نقشه های سیاسی و فرهنگی، چگونگی ایجاد محوطه از هزاره پنجم قبل از میلاد و بازدید از مناطق تپه ازبکی، مارال تپه، دوشان تپه و جیران تپه به همراه توضیحات علمی و کارشناسی درخصوص هر یک از این اماکن تاریخی از جمله برنامه های این بازدید بود که در حین بازدید پراکندگی قطعات سفالینه بازمانده از هزاره پنجم قبل از میلا د در سطح منطقه و وجود ریشه های مشترک فرهنگی و زبانی موجب شگفتی  هیات اوکراینی گشت.

تشکیل انجمن بین المللی انسان شناسی ایران به ریاست شهناز نجم آبادی

خبرگزاری مهر: انجمن بین المللی انسان شناسی ایران با تصویب اساسنامه ای که در طول بیش از سه سال همفکری میان انسان شناسان ایرانی و غیرایرانی تدوین شده بود، تاسیس شد. در آخرین روز همایش «خویشاوندی در ایران و کشورهای همسایه» که به دعوت دایره المعارف بزرگ اسلامی و انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران تشکیل شد، و به دنبال جلسه ای که در سال 2002 در فرانکفورت انسان شناسان ایرانی را از نقاط مختلف جهان به گرد هم آورده بود انجمن بین المللی انسان شناسی ایران تاسیس شد.

گروه هماهنگ کننده محلی برای تشکیل «انجمن بین المللی انسان شناسی ایران» مرکب از خانم دکتر سهیلاشهشهانی و آقایان دکتر کریستیان برومبرژه، دکتر علی بلوکباشی، دکتر نعمت الله فاضلی و دکتر ناصر فکوهی، براساس تصمیم گیری همایش فرانکفورت، جلسه موسس این انجمن را در محل دایره المعارف برگزار کردند. در این جلسه عنوان «انجمن بین المللی انسان شناسی ایران» انتخاب شد و اساسنامه ای که در طول بیش از سه سال همفکری میان انسان شناسان ایرانی و غیرایرانی متخصص ایران تدوین شده بود به اتفاق آرا به تصویب رسید و هیات رئیسه سه نفره انجمن انتخاب شدند. در اساسنامه تاکید شده است که تمام انسان شناسان حرفه ای و فارغ التحصیلان این رشته از مقطع کارشناسی ارشد به بالا می توانند به عضویت انجمن درآیند. دکتر شهناز نجم آبادی از دانشگاه فرانکفورت به عنوان رئیس انجمن، خانم دکتر امیلیا نرسیسیانس از دانشگاه تهران به عنوان نایب رئیس و دکتر نعمت الله فاضلی از دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان خزانه دار این انجمن انتخاب شدند.

استفاده از متون موثق و معتبر از وظایف مجریان هنر تعزیه است

خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ استفاده از نسخ و متون موثق و معتبر را از مهم ترین وظایف گروه ها و مجریان تعزیه در کشور دانست. حجت الاسلام محمد تقی ناطقی اظهار داشت: یکی از بارزترین وجوه تعزیه خوانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. وی ادامه داد: توسعه تعزیه و شبیه خوانی در حقیقت وارد کردن عاشورا به بخش های گوناگون زندگی است.

امام جمعه ساوجبلاغ با بیان اینکه آغاز شکل گیری تعزیه در ایران همواره واسطه نزدیکی هرچه بیشتر مردم با نهضت عاشورا بوده است به قرابت فرهنگ غنی ایران و فرهنگ عاشورا اشاره کرد. حجت الاسلام ناطقی این امر را دلیل عمده استقبال مردم از این فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: تعزیه در قالب هنری خودجوش موجب تحریک عواطف انسانی می گردد. خطیب نمازجمعه شهرستان ساوجبلاغ استفاده از نسخ و متون موثق و معتبر را از مهمترین وظایف گروه ها و مجریان تعزیه در کشور دانست.

وی از دستگاه های فرهنگی خواست تا در این خصوص متون و نسخ معتبر را در اختیار گروه ها و اجراکنندگان هنر تعزیه قرار دهند. حجت الاسلام ناطقی در پایان از تلاش تمامی عوامل برگزار کننده سوگواره مهر (همایش شبیه خوانان استان البرز) از جمله اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوجبلاغ تقدیر کرد.

همایش عرفان اسلامی در نظرآباد برگزار شد

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران: به همت اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، همایش یک روزه ای با عنوان «نشست تخصصی عرفان اسلامی» در سالن همایش‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام نحوی کارشناس این نشست با اشاره به تاریخ پیدایش عرفان و ویژگی‌های آنها گفت: عرفان اسلامی یکی از غنی ترین عرفان‌های جهان است که با تکیه بر آموزه‌های دینی و با الهام از قرآن شکل گرفته است.

وی در تشریح مراحل سلوک عرفانی در عرفان اسلامی اعم از تفکر، مراقبت، و محاسبه افزود:با بررسی عرفان‌های موجود، پی به برتری کاملا محسوس این عرفان غنی نسبت به سایر عرفان‌های موجود در دنیا می بریم و این همان راه رسیدن به یگانه معبود هستی است. نحوی در ادامه با اشاره به شکل گیری برخی عرفان‌های نوظهورخاطر نشان کرد: این عرفان‌ها عموما" برای مقابله با گسترش روز افزون عرفان اسلامی، توسط افرادی پرورش یافته در مکاتب غیر اخلاقی و بی هویتی که در طی چند دهه اخیر به وجود آمده اند شکل گرفته است که هیچ شخصیت بارزی هم به اجتماع معرفی نکرده اند.

این همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ادامه یافت و کارشناس نشست تخصصی به سوالات شرکت کنندگان در زمینه های مختلف عرفانی پاسخ گفت. گفتنی است این همایش با حضور بیش از 140 نفر از روحانیون و دبیران معارف ومعاونین پرورشی مدارس شهرستان نظرآباد جاری برگزار شد.


نوشته شده در  پنج شنبه 89/11/21ساعت  11:32 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]