سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بوی بهشت در برخی شهرستان های استان البرز!

وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی: در اسفند 1389 یادواره شهدای روحانی استان البرز، در شهر کرج برگزار شد. در همان یادواره، در اسفند 1389 یادواره شهدای روحانی استان البرز، در شهر کرج برگزار شد.کتابی 184 صفحه ای با عنوان «بوی بهشت» توزیع گردید که در آن شهدای روحانی چهار شهرستان ساوجبلاغ، طالقان، کرج و نظرآباد معرفی شده است. براساس اطلاعات مندرج در شناسنامه کتاب، «حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده، محمد معارف وند، سید شهاب الدین فخرحسینی و منیژه کشاورز» مولفان کتاب پیش گفته هستند. یادداشت زیر را حجت الاسلام آقای اسماعیل آل احمد - از فعالان فرهنگی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد - نوشته و آن را در اختیار وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی قرار داده است. یادآوری می شود که کتاب خواندنی «صداقت ساقی» ایشان - که درباره زندگی نامه دانشمندان حوزوی شهرستان نظرآباد است -  آخرین مراحل چاپ را می گذراند. متن یادداشت انتقادی آقای آل احمد را در ادامه مطلب بخوانید.

* * * * *

اول از این که زودتر از کتاب من ـ صداقت ساقی ـ کتابی دیگر با نام «بوی بهشت» چاپ شده بود خیلی خورد توی ذوقم اما به خودم گفتم: مگر قرار است همین که ما دست به کاری زدیم دیگران، دیگر مجاز به همان کار نباشند؟ این که خیلی خودخواهی است. پس از مدتی پی‌گیری توانستم آن کتاب را نزد پدر خانم ارجمندم - آقای سید محمد سادات رسول ـ بیابم.

با وسواس در فهرست کتاب و عناوین سرفصل‌های آن دقیق شدم مثل وسواس‌هایی که هووها نسبت به گفتارها و رفتارها و کردارهای هم دارند. نکاتی به ذهنم رسید: 1) زحمات عزیزان تهیه کننده کتاب ستودنی است. 2) از شهید حاج شیخ عباس صبایی هیچ خبری در آن کتاب نبود. شهیدی که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیام تسلیت خویش به شهادت او تصریح کرده اند. 3) در پایان کتاب از چهار عالم بزرگ - شهید ثالث و آیت الله طالقاتی و شیخ مرتضی دیزانی و شهید محمد تقی آل احمد - یاد شده است. ملاک انتخاب این چهار نارنین بر بنده معلوم نشد. اگر ملاک، شهادت باشد فقط شامل دو نفر از آن بزرگان است و اگر ملاک، عالم بودن است که فقط علمای شهرستان نظرآباد، خودش یک مجلد جداگانه می‌خواهد چه رسد به ساوجبلاغ و طالقان و کرج و....

بنده در نتیجه تجربه‌های نوشتنی‌ام می‌دانم که چنین کاری چقدر زحمت برده است و همین هم مرا تشویق کرد تا این نکات را با تهیه کنندگان محترم کتاب در میان بگذارم که ان شاء الله در چاپ‌های بعد، دیگر شاهد این سهوها نباشیم.


نوشته شده در  جمعه 90/1/12ساعت  11:40 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]