سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

از حوزه علمیه هشتگرد تا تبلیغ در خارج از کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی از جمله پژوهشگران متولد شهرستان ساوجبلاغحجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی؛ مدرس و مولف ساوجبلاغی است. ایشان هم اکنون مدرس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و نویسنده دو عنوان کتاب زیر است:

- احیا و تصحیح نسخه خطی «انیس التجار»، قم: بوستان کتاب، 1384. این کتاب، اثر فقهی مرحوم ملا مهدی نراقی است که به مباحث فقه تجارت پرداخته است. این کتاب به صورت خطی و محدود در چند کتابخانه وجود داشت که با همت کنگره فاضلین نراقیین، احیا، تصحیح و به چاپ رسید که امور تحقیق و تصحیح آن به عهده ایشان بود.

- مدیریت فعالیت های فرهنگی، قم: انتشارات هاجر، 1383. این کتاب همان طوری که از نام آن پیدا است درصدد راهنمایی علاقه مندان به اداره فعالیت های فرهنگی است. در فصول مختلف آن تلاش شده تا علاوه بر ذکر اصول مدیریت فرهنگی به صورت نمونه چند فعالیت فرهنگی از مرحله طراحی تا اجرا و ارزیابی مورد بررسی قرار گیرد. مانند برگزاری همایش، اردوهای فرهنگی، نمایشگاه و...

آقای حسینی در صفحه شخصی خود در «وب سایت اندیشوران حوزه علمیه قم» خود را این گونه معرفی کرده است: «در سال 1365 وارد حوزه علمیه شدم و دروس ادبیات عرب و معالم الاصول را نزد استاد شهید شیخ عباس صبایی گلپایگانی - نخستین امام جمعه ساوجبلاغ و بنیانگذار حوزه علمیه هشتگرد - گذراندم و از خرمن علم و فضیلت آن عارف واصل بهره مند شدم. در دوره سطوح عالی حوزه، از محضر حجج اسلام و آیات معظم: وجدانی فخر (ره)، حسینی بوشهری، صالحی افغانی، اعتمادی، پایانی (ره)، موسوی تهرانی، بهره مند شدم . در سال 75 پس از پایان دروس سطح و موفقیت در امتحانات به محضر دروس خارج فقه و اصول آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی وارد شدم و حدود ده سال از محضر پرفیضشان خوشه چینی نمودم. همزمان با تحصیل از سال 69 به تبلیغات معارف اسلامی در روستاها و شهرهای میهن اسلامی  و نیز خارج از کشور پرداختم و همواره تلاش نمودم از این مسیر عدول نکنم. علاوه بر تحصیل و تبلیغ  از سال 75 وارد فعالیت های اجرایی و مدیریتی شدم  و بین سال های 75 تا 79 با جامعه المصطفی العالمیه (مرکز جهانی علوم اسلامی) همکاری نمودم و از سال 80 وارد مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شدم  و در سنگرهای مختلف از جمله مسئول دفتر فناوری اطلاعات از سال 83 تا 88 و نیز معاون آموزش از سال 86 تا هم اکنون با آن مرکز همکاری دارم. موضوعات مختلفی که در ضمن تحصیل و فعالیت های اداری و اجتماعی به آن علاقه داشته  و در آن عرصه تحقیق تدریس و تألیف نیز داشته ام عبارتند از: مدیریت به ویژه فرهنگی و آموزشی، امامت و مهدویت، و فقه و اصول.»


نوشته شده در  یکشنبه 90/2/25ساعت  11:47 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]