سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  

«سالواتوره» ساوجبلاغ در جشنواره تئاتر دانشجویی خوش درخشید

خبرگزاری مهر: نمایش «سالواتوره» از شهرستان ساوجبلاغ توانست رتبه برتر جشنواره تئاتر دانشجویی کشور را به دست آورد. در چهنمایش سالواتوره به کارگردانی و نویسندگی اصغر گروسی توانست دریافت جایزه اول نویسندگی و بازیگری جشنواره تئاتر دانشجویی کشور را کسب کند. ارمین دوره برپایی جشنواره تئاتر دانشجویی کشوری، نمایش سالواتوره به کارگردانی و نویسندگی اصغر گروسی توانست دریافت جایزه اول نویسندگی و بازیگری را کسب کند. نمایش سالواتوره به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی از ساوجبلاغ برگزار شد ضمن اینکه این نمایش توانست با گروه «هرمس» به چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی کشور راه یابد.

این اثر نمایشی در چند اپیزود مجزا به اجرا درآمده که سالواتوره یکی از این بخش ها است و دو اپیزود دیگر آن تماشاخانه کاج و کلئوپاترا بوده است. همچنین در متن این اثر از شخصیت های اسطوره ای همچون رستم، سهراب و جلیوس سزار و شده است. در این کار، فضاهای سنتی و آیینی نمایش های ایرانی به فضاهای تئاتر مدرن نزدیک شده ضمن اینکه در این زمینه از موسیقی سنتی، شبه تعزیه و تئاتر سنتی ایران و... نیز بهره گرفته شده است. جواد اسماعیلی، حمیدرضا معدن کن و سیدحسن حسینی در این نمایش ایفای نقش پرداخته اند.

تئاتر سالواتوره کاری از گروه هرمس در چهارمین جشنواره تئاتر دانشجویی ایران که از تاریخ 23 لغایت 30 اردیبهشت ماه امسال در تهران برپا بود و چهار اجرا در سالن محراب، خانه هنرمندان و محوطه تئاتر شهر داشت. در بخش نویسندگی، اصغر گروسی توانست مقام اول را کسب کند ضمن اینکه حمیدرضا معدن کن نیز به عنوان بازیگر این نمایش اول شد. این گروه از ساوجبلاغ، سال پیش نیز موفق به کسب مقام دوم نویسندگی متن و مقام اول و دوم بازیگری شده اند. گروه یادشده در جشنواره فجر در سال گذشته نیز با یک اثر هنری به صحنه رفت و موفق شد جایزه دوم کارگردانی و جایزه اول بازیگری را کسب کند. وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» این موفقیت هنری را به آقای گروسی و دیگر اعضای گروه نمایش هرمس شادباش عرض می کند.


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/10ساعت  7:28 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]