سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پژوهشگر نظرآبادی، دبیر نخستین سمینار فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

نخستین «سمینار فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش» از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت آموزش واحمد پیشگاه زاده کارشناس فناوری اطلاعات، مدرس و برنامه ریز سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به برنامه نویسی سیستم های آموزشی تحت وب سلط دارد. پرورش و با همکاری دانشکده علوم انسانی رفاه مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در تاریخ های 13 و 14 اردیبهشت 1390 برگزار شد. این سمینار که با حضور دکتر ناصر باهنر و دکتر فرزین بانکی به عنوان روسای سمینار برگزار شد شاهد استقبال متولیان آموزش و پرورش از تمامی مقاطع و واحدهای آموزشی بنیاد فرهنگی رفاه بود. در این سمینار دو روزه شش مقاله علمی - پژوهشی مطابق با محورهای پیش بینی شده ارایه شد و پنج سخنرانی علمی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش برگزار شد. مهندس احمد پیشگاه زاده - پژوهشگر نظرآبادی - دبیر علمی این سمینار بود. ایشان در گفت و گویی با روابط عمومی بنیاد فرهنگی رفاه، دستاورد اولین سمینار را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و گفت: «امیدواریم که طی ماه های آینده شاهد انتشار مقالات و سخنرانی ها در قالب یک کتاب باشیم تا نتایج این پژوهش بتواند باعث ارتقای سطح علمی و توان آموزشی مجموعه بنیاد رفاه شود.»

ایشان درباره ضرورت برگزاری این سمینار گفت: «فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک عامل مهم در رشد و توسعه جوامع امروزی مطرح است و این عامل مهم در بسیاری از امور روزمره نمود پیدا می کند. اگر بپذیریم که آموزش یکی از مسایل بسیار مهمی است که با فناوری اطلاعات رابطه ای نزدیک دارد، آنگاه بایستی این مسئله را که فناوری اطلاعات می تواند در آموزش تاثیر داشته باشند بسیار جدی گرفت. فرآیند ماشینی شدن و مدرنیته هرچند تحولات چشم گیری را سبب شده است اما در مسایلی همچون آموزش ممکن است با آسیب هایی نظیر عدم تحقق تعاملات میان فردی و روابط معلم و شاگردی همراه باشد. مسایل و مشکلات زیر ساخت بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش هم از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از محیط های آموزش مجازی همواره مطرح بوده است. استاندارسازی آموزش الکترونیک و توجه به مسایل فنی صحیح و بکارگیری مناسب از ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز دغدغه هایی را برای اصحاب آموزش فراهم نموده است.»

یادآوری می شود مهندس احمد پیشگاه زاده، کارشناس فناوری اطلاعات، مدرس و برنامه ریز سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به برنامه نویسی سیستم های آموزشی تحت وب سلط دارد. «کتابشناسی رسانه» از جمله پژوهش های ایشان است که آخرین مراحل چاپ را می گذراند. وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» این موفقیت علمی را به آقای پیشگاه زاده تبریک عرض می کند.


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/10ساعت  7:39 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]