سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 کتاب روستای ایستا: پژوهشی درباره اهل توقف در طالقان، تالیف حسین عسگری، 1389

بازتاب «روستای ایستا» در شش نشریه

ماهنامه اخبار شیعیان، ماهنامه زائر، خبرنامه انجمن طالقانی ها، نشریه نگاره، مجله خانواده سبز، ماهنامه شفافیت

* * * * *

ماهنامه اخبار شیعیان

ماهنامه خبری و تحلیلی «اخبار شیعیان» در شماره 57 (مرداد 1389)، کتاب «روستای ایستا: پژوهشی درباره اهل توقف در طالقان» را خلاصه و معرفی کرده است. این نشریه برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار شیعیان جهان، ماهیانه به وسیله موسسه شیعه شناسی منتشر می شود.

ماهنامه زائر

در شماره 191 ماهنامه بین المللی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی «زائر» که در آبان ماه 1389 منتشر شده است، کتاب «روستای ایستا» در قالب مطلبی با عنوان «روستایی که تکنولوزی را دوست ندارد»، معرفی شده است. سه تصویر درج شده در آن نوشته، مربوط به روستای ایستا نیست. یادآوری می شود که ماهنامه زائر به کوشش موسسه فرهنگی قدس منتشر می شود.

خبرنامه انجمن طالقانی ها

در شماره هفتم «خبرنامه انجمن طالقانی ها» که در دی ماه 1389 منتشر شده، کتاب روستای ایستا این گونه معرفی شده است: «این اثر 144 صفحه ای به توضیح درباره ساکنین قسمتی از طالقان، مشهور به اهل توقف (ترک آبادی ها) که در برابر تکنولوزی، تمدن و مظاهر آن مقاومت می کنند، پرداخته و با ضمیمه انگلیسی در سال 1389 منتشر گردیده است.»

نشریه نگاره

نشریه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی «نگاره» که در نیمه هر ماه در زمینه گردشگری منتشر می شود در شماره 39 (نیمه اول مرداد 1389) در مطلبی با عنوان «زندگی به شکل قرن ها پیش در سال 1389» به معرفی روستای ایستای طالقان پرداخته است. نویسنده و عکاس آن گزارش، مسعود رفیعی طالقانی است.

مجله خانواده سبز

محسن باقری دبیر اجرایی مجله خانواده سبز در مطلبی با عنوان «سفر به عجیب ترین و مرموزترین روستای ایران» در شماره 279 (نیمه اول خرداد 1390) به شرح سفر نافرجام خود به روستای روستا پرداخته است. او در بخشی از گزارش خود نوشته است: «...به یکی از کوچه های فرعی در حومه طالقان رسیدیم، یک درب بزرگ به چشم ما خورد، دربی بزرگ و آهنی که روی آن نوشته شده بود «ملک شخصی، ورود ممنوع». عجیب اینکه درب آهنی بود و یک قفل بزرگ روی آن قرار داشت اما حصارهای کنار درب که از چوب بود، با میخ سفت و سخت نشده بود بلکه با بست های چوبی سفت شده بود. چند دقیقه ای افراد خانه را صدا زدیم تا اینکه دو نفر در فاصله زمانی ده دقیقه به سوی ما آمدند اما در صد متری ما توقف کردند، به آنها گفتیم که می خواهیم با بزرگتان صحبت کنیم اما آنها گفتند:« ما با کسی صحبت نمی کنیم. از اینجا دور شوید. خودتان را معطل نکنید.»...

ماهنامه شفافیت

در 4 اردیبهشت 1390 در پایگاه خبری - تحلیلی «ندای انقلاب» گزارشی به قلم رضا مهاجر منتشر شد که نوشته ها و تصاویر آن عینا" از کتاب «روستای ایستا» نقل شده بود. این گزارش دگرباره در خرداد 1390 بدون اشاره به ماخذ، در شماره بیستم نشریه «شفافیت» منتشر شد. شفافیت، ماهنامه داخلی «موسسه مطالعاتی روشنگر» است و در معرفی خود نوشته است: «اولین نشریه تخصصی حمایت از قربانیان فرقه در ایران».


نوشته شده در  شنبه 90/4/25ساعت  9:29 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]