سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان آبیک در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد 

تولید انیمیشن داستان زندگی شیخ هادی نجم آبادی

داستان زندگی آیت الله شیخ هادی نجم آبادی با عنوان «مهمان ناخوانده» از قسمت‌های انیمیشن زندگی عالمان دینی است که تا پایان سال تولید شده و در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت  .

130 کلاس درس ساوجبلاغ در اختیار دانش آموزان افغان

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ گفت: «130 کلاس درس از ظرفیت هزار و 620 کلاس درس ساوجبلاغ به تحصیل دانش آموزان افغان اختصاص دارد.»

برج مقبره کردان ساوجبلاغ، میراث به جای مانده از سلجوقیان

برج مقبره کردان در شهرستان ساوجبلاغ با نمایی آجری و پلانی خورشیدی شکل و مدور، روی سکوی دایره مانند به قطر 8 متر استوار شده و 34 کنگره به ارتفاع 6 متر دارد.

ثبت 2322 ازدواج و 435 طلاق در ساوجبلاغ در پنج ماه نخستین سال 1390

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ساوجبلاغ گفت: «دو هزار و 322 مورد ازدواج در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسیده است.»

بار دیگر اخطار زیست محیطی به کارخانه سیمان آبیک

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد از صدور اخطاریه زیست محیطی برای کارخانه سیمان آبیک توسط این اداره خبر داد.

* * * * *

تولید انیمیشن داستان زندگی شیخ هادی نجم آبادی

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علی کمساری گفت: «واحد پویانمایی در مرکز فرهنگی هنری دفتر  تبلیغات اسلامی پس از تأیید در هیئت امنای دفتر تبلیغات راه اندازی گردید.» وی از ساخت انیمیشن زندگی عالمان دینی خبر داد و افزود: «این انیمیشن در پنج  قسمت ساخته خواهد شد که اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و با رایزنی با صبا فیلم  و صدا و سیما تلاش می‌کنیم زمینه پخش و توزیع مناسب آنها را داشته باشیم.» وی ادامه داد: «داستان زندگی آیت الله شیخ هادی نجم آبادی با عنوان «مهمان ناخوانده» از قسمت‌های انیمیشن زندگی عالمان دینی است که امید می‌رود تا پایان سال تولید شده و در اختیار کودکان قرار دهیم.»

130 کلاس درس ساوجبلاغ در اختیار دانش آموزان افغان

خبرگزاری مهر: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ گفت: «130 کلاس درس از ظرفیت هزار و 620 کلاس درس ساوجبلاغ به تحصیل دانش آموزان افغان اختصاص دارد.» ابوالقاسم پالیزگر از تحصیل بیش از چهارهزار دانش آموز افغانی در ساوجبلاغ خبر داد. معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ گفت: «این دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی به تحصیل اشتغال دارند.» پالیزگر افزود: «دو هزار و 197 نفراز این دانش آموزان را پسران تشکیل می دهند.» وی گفت: «130 کلاس درس از ظرفیت هزار و 620 کلاس درس ساوجبلاغ به تحصیل دانش آموزان افغان اختصاص دارد.» این مسئول افزود: «40 هزار اتباع بیگانه در این شهرستان ساکن اند که بیش از 99 درصد آنها را اتباع افغانی تشکیل می دهند و هفت هزار نفر از این تعداد از کارت اقامت برخوردارند. کار طرد اتباع بیگانه فاقد کارت اقامت در این شهرستان ادامه دارد و امسال 700 تبعه خارجی غیر مجاز در ساوجبلاغ جمع آوری و برای بازگشت به کشورشان به اردوگاه ورامین منتقل شدند.»

برج مقبره کردان ساوجبلاغ، میراث به جای مانده از سلجوقیان

خبرگزاری پانا: برج مقبره کردان در شهرستان ساوجبلاغ با نمایی آجری و پلانی خورشیدی شکل و مدور، روی سکوی دایره مانند به قطر 8 متر استوار شده و 34 کنگره به ارتفاع 6 متر دارد. ابعاد هر یک از پره های برج 40 در 50 سانتی متر و نوک پره ها مماس بر محیط دایره ای و دندانه ها تا پایه گنبد تداوم یافته است. پوشش این گنبد دو پوش از نوع عرقچین ساخته شده است و بر اساس شواهد و اسناد کشف شده، کارشناسان ساخت برج آرامگاهی را به دوره سلجوقیان نسبت می دهند. این برج مقبره امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد علیه السلام است که در همه ایام هفته به ویژه روزهای تعطیل مامن و زیارتگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیم السلام است. درختان کهنسال توت و چنار محوطه امامزاده و جوی کوچک با آبی پاک و زلال و جاده زیبای منتهی به امامزاده از جمله جاذبه های طبیعی این اثر تاریخی فرهنگی به شمار می رود. از آنجا که این مجموعه تاریخی مذهبی یکی از آثار فرهنگی ارزشمند منطقه و استان البرز به شمار می رود جا دارد مورد توجه بیشتر دستگاه های مسئول قرار گیرد. علی سرور دهیار روستای کردان، نبود فضای مناسب برای اسکان موقت مسافران و زائران این بقعه متبرکه را از جمله کمبودهای این مجموعه ذکر کرد و از اداره میراث فرهنگی خواست با اختصاص اعتباری مناسب در این بخش به رفع این مشکل کمک کند. برج مقبره امامزاده حسین در 800 متری روستای کردان و در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.

ثبت 2322 ازدواج و 435 طلاق در ساوجبلاغ در پنج ماه نخستین سال 1390

خبرگزاری مهر: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ساوجبلاغ گفت: «دو هزار و 322 مورد ازدواج در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسیده است.» رضا فلاح نژاد اظهارداشت: «بیشترین تعداد ازدواجها در این پنج ماه در ماه مرداد سال 1390 به ثبت رسیده است و در همین مدت هزار و 766 نوزاد نیز تولدشان در این منطقه به ثبت رسیده است.» وی عنوان کرد: «بیشترین تعداد طلاق ها در ماه اردیبهشت رخ داده و 435 مورد طلاق از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه به ثبت رسیده و 443 مورد فوت نیز در همین مدت در اداره ثبت احوال ساوجبلاغ به ثبت رسیده است.» رئیس اداره ثبت احوال ساوجبلاغ عنوان کرد: «وقایع چهار گانه ساوجبلاغ در سال 1389 شامل سه هزار و 161 ازدواج، سه هزار و 23 مورد تولد، 752 مورد وفات، و 667 مورد طلاق بوده است.»

بار دیگر اخطار زیست محیطی به کارخانه سیمان آبیک

خبرگزاری ایرنا: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد از صدور اخطاریه زیست محیطی برای کارخانه سیمان آبیک توسط این اداره خبر داد. عل ناصری افزود: «با توجه به تاثیر آلودگی منتشره از سوی کارخانه سیمان آبیک در شهرستان های استان البرز، طی بازدید و پایش های به عمل آمده توسط کارشناسان محیط زیست اداره نظر آباد و اداره کل استان درخصوص بکارگیری و نصب سیستم پایش لحظه ای برای این واحد تولیدی صنعتی اخطاریه ابلاغ شد.» وی، انجام خوداظهاری و اتصال خروجی دودکش های واحد به مرکز پایش الکترونیک آب و هوای استان البرز و همچنین توقف فعالیت بخش های آلاینده بویژه خط دو قدیم شرکت مزبور که فاقد سیستم کنترل مناسب بوده را از دیگر مواردی دانست که منجر به ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به مسوولین آن واحد شد ناصری اظهار داشت: «پایش زیست محیطی کارخانه سیمان آبیک از 25 مهرماه سالجاری به دلیل قرارگیری در حوزه استحفاظی استان البرز که قبل از این در حوزه استان قزوین بوده، به این اداره تفویض شد که تاکنون به طور مستمر مورد بازدید و پایش کارشناسان آن اداره قرار گرفته است.»


نوشته شده در  پنج شنبه 90/10/1ساعت  8:39 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]