سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

انتشار یادنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی به کوشش علی اکبر صفری پژوهشگر و نویسنده ساوجبلاغی اعظم کرمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ از تاسیس یک کتابخانه روستایی در ساوجبلاغ خبر داد  آغاز احداث کتابخانه ای دیگر در شهرستان نظرآباد

انتشار یادنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی به کوشش پژوهشگر ساوجبلاغی

زندگینامه، نامه ها، مقالات و آثار صاحب آثاری چون الذریعه و طبقات اعلام الشیعه «شیخ آقا بزرگ تهرانی» به کوشش علی اکبر صفری منتشر شد.

آغاز مرمت بقعه سه امامزاده در ساوجبلاغ

به همت اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با تامین اعتبار مورد نیاز، سه بقعه تاریخی امامزادگان شهرستان ساوجبلاغ مرمت و بازسازی می‌شود.

دونده نظرآبادی قهرمان کشور شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد گفت: یک دونده دانشجو از این شهرستان توانست در مسابقات دومیدانی کشور رتبه قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

آغاز احداث کتابخانه ای دیگر در شهرستان نظرآباد

عملیات احداث پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان نظرآباد در روستای احمدآباد در زمینی مساحتی به مساحت 600 متر آغاز شد.

دو پلاتو در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد افتتاح می شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان به وضعیت موجود و کاستی های فعلی در حوزه هنر و تئاتر استان البرز از افتتاح دو پلاتو در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد خبر داد.

کردانی ها صاحب کتابخانه می شوند

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ از تاسیس یک کتابخانه روستایی در روستای کردان از توابع بخش‌ چندار این شهرستان در استان البرز خبر  داد.

* * * *

انتشار یادنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی به کوشش پژوهشگر ساوجبلاغی

وب سایت کتابخانه مجلس شورای اسلامی: زندگینامه، نامه ها، مقالات و آثار صاحب آثاری چون الذریعه و طبقات اعلام الشیعه «شیخ آقا بزرگ تهرانی» منتشر شد. این کتاب شامل نامه ها، مقالات و آثاری از شیخ آقا بزرگ، و مباحث و مطالبی درباره وی است که توسط انتشارات کتابشناسی شیعه در قم به کوشش علی اکبر صفری (پژوهشگر و نویسنده ساوجبلاغی) منتشر شده است. در مقدمه کتاب آمده است: «وقتی یاوه ای شنید که شیعه آثاری ندارد و آنچه داشته از میان رفته است، در دل او خون موج زد. مردانه به پا خاست و به نوشتن آغازید. هر آنچه از دست او بر می آمد، کوتاهی نکرد و هر چه در توان داشت، در این راه گذاشت. هزاران کتاب شیعی را فهرست کرد و الذریعه نامید. زندگینامه بزرگان شیعه را نیز فراهم آورد و به طبقات اعلام الشیعه مشهور گردانید.»

علی اکبر صفری، از فهرست نگاران خطی، بعد از مقدمه مفصل خود تحت عنوان طلیعه سال شمار زندگی و آثار آقابزرگ، زندگینامه های خودنوشت شیخ آقابزرگ به زبان فارسی و عربی و سفرنامه های او را ذکر کرده است. کتاب در چهار بخش تألیف شده است: بخش اول: درباره شیخ آقابزرگ که در سه فصل آثار فارسی، آثار عربی و اشعار نگاشته شده است. بخش دوم: درباره الذریعه و طبقات اعلام الشیعه. بخش سوم: آثار آقا بزرگ که اجازات، رساله ها، تقریظ ها، نامه ها و مطالب متفرقه را در برمی گیرد. بخش چهارم: پیوست ها و در انتها نیز اسناد و تصاویر آمده است که یادداشتهایی از آیت الله سید صدرالدین صدر بر الذریعه، مقدمه علامه سید حسن صدر کاظمی بر کتاب الذریعه، زندگینامه با  خط خود علامه تهرانی، و  چندین اجازه از علامه تهرانی و سایر تصاویر را در بر میگیرد. کتاب به رغم مفصل بودن، فاقد هرگونه نمایه و اعلام می باشد. این کتاب در 880 صفحه به قیمت 140000 ریال در سال نود منتشر شده است.

آغاز مرمت بقعه سه امامزاده در ساوجبلاغ

خبرگزاری میراث آریا (chtn): با تامین اعتبارمورد نیاز، سه بقعه تاریخی امامزادگان شهرستان ساوجبلاغ مرمت و بازسازی می‌شود. به همت اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساوجبلاغ با تامین اعتبار 60 میلیون تومانی سه بقعه تاریخی امامزادگان این منطقه مرمت خواهد شد. بر اساس این گزارش، بقعه‌های تاریخی امامزاده دوزعنبر در روستای دوزعنبر، امامزاده خور در روستای خور و امامزاده هاشم در روستای عرب آبادکوه بقعه‌هایی هستند که به زودی توسط استادکاران برجسته منطقه بازسازی می‌شوند. گفتنی است، بقعه امامزاده دوزعنبر از معدود مقبره‌هایی است که داخل آن دارای نقاشی‌‌ است.

دونده نظرآبادی قهرمان کشور شد

پایگاه اطلاع رسانی محلات شهر تهران (پامنیوز): رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد گفت: یک دونده دانشجو از این شهرستان توانست در مسابقات دومیدانی کشور رتبه قهرمانی را به خود اختصاص دهد. علیرضا روستا کاری افزود: «محمدرضا وادی خیل» توانست در مسابقات دومیدانی پسران دانشجوی دانشگاه پیام نور که در گیلان برگزارشد رتبه قهرمانی این دوره را کسب کند. وی خاطر نشان کرد: در این رقابت ها که در دوره سنی بزرگسالان برگزار شد ورزشکاران از 32 استان کشور شرکت کردند. روستاکاری بیان داشت: این دانشجوی نظرآبادی از استان البرز توانست در ماده 200 متر رتبه قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست آورد. وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 110 ورزشکار از استان های مختلف در رشته دومیدانی شرکت داشتند.

آغاز احداث کتابخانه ای دیگر در شهرستان نظرآباد

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): عملیات احداث پنجمین کتابخانه شهرستان نظرآباد در روستای احمدآباد از استان البرز آغاز شد. این کتابخانه در زمینی مساحتی به مساحت 600 متر و زیربنای 320  مترمربع ساخته می‌شود. رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد در این باره گفت: زمین این کتابخانه از سوی شورای  روستا به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است و محل آن در بخش شرقی روستا قرار دارد. ابوالفضل آزادفلاح ادامه داد: پیش از این یک کتابخانه در مسجد این روستا فعالیت می‌کرد که به دلیل محدودیت فضا و کمبود منابع، ساخت این کتابخانه مجهز و به‌روز در اولویت کاری این شورا قرار گرفت. وی با اشاره به بودجه ساخت این کتابخانه اظهار کرد: حدود 100 میلیون تومان از اعتبار فرهنگی ریاست جمهوری برای این طرح اختصاص داده شده است. آزادفلاح با بیان این‌که کتابخانه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، توضیح داد: این روستا حدود سه هزار نفر جمعیت دارد و در جوار روستای «یمانجلوق» قرار گرفته است و به دلیل مسافت کم می‌تواند نیاز  مطالعاتی مردم این روستا را نیز تامین کند.

دو پلاتو در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد افتتاح می شود

خبرگزاری مهر: عصر دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 مراسم «اردیبهشت تئاتر البرز» با خانه تکانی نمادین تئاتر شهر آغاز شد. دراین مراسم جمعی از مسئولان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کنار هنرمندان واهالی تئاتر البرز در ضیافتی زیر سقف خانه تئاتر شهر گردهم جمع شدند تا مراسم اردیبهشت تئاتر البرز را جشن بگیرند. معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی حمید شاه آبادی، مدیرکل  مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره ارشاد شهرستان کرج، سیاوش تهمورث بازیگر عرصه سینما و تلویزیون و جمعی ازهنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان به وضعیت موجود و کاستی های فعلی در حوزه هنر و تئاتر استان البرز از افتتاح سومین پلاتو در تئاتر شهر و دو پلاتو در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد خبر داد.

در اردیبهشت تئاتر البرز دکتر محمد حسین ناصر بخت، صمدچینی فروشان، مهرداد کوروش نیا (از شهرستان ساوجبلاغ)، خیرالله تقیانی، مسعود هاشمی نژاد، فرامرز قیچ خانی، محمد عسگری و اصغر گروسی (از شهرستان نظرآباد) مورد تقدیر قرار گرفتند.  اجرای یک قطعه نقالی با نام «نبرد هفت پهلوان»  و پخش کلیپی از هنرمندانی که جایشان در اردیبهشت تئاتر البرز سبز بود از جمله بخش های جنبی این مراسم به شمار می رفت. از حاشیه های قابل توجه این مراسم طرح دغدغه های اهالی تئاتر با معاون هنری وزیر ارشاد بود که هنگام حضور بر روی سن و دریافت هدایای خود با ایشان در میان می گذاشتند و خواستار پیگیری آن بودند.  وعده  اختصاص یکصد میلیون تومان برای رفع مشکلات تئاتر البرز از جمله موضوعاتی بود که مکرراً توسط اهالی هنر و مسئولان فرهنگی استان برای روشن شدن چراغ خانه تئاتر شهر کرج بر آن تاکید شد و حمید شاه آبادی نیز با لبخندی حاکی از رضایت  این موضوع را تایید کرد.

کردانی ها صاحب کتابخانه می شوند

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ از تاسیس یک کتابخانه  روستایی در روستای کردان از توابع بخش‌ چندار این شهرستان در استان البرز خبر داد. اعظم کرمی در این باره گفت: این کتابخانه روستایی با مساحتی افزون بر 350 متر مربع زیربنا در مرکزی‌ترین نقطه روستای کردان احداث خواهد شد. وی با بیان این‌که زمین این کتابخانه به تازگی به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است، اظهار کرد: این کتابخانه از محل شاخص‌های فرهنگی استان با اعتبار اولیه 50 میلیون تومان ساخته می‌شود. کرمی ادامه داد: پیمانکار ساخت کتابخانه انتخاب شده است و ساخت آن از اواخر خرداد ماه امسال با حضور مسوولان استانی آغاز می‌شود. وی با اشاره به ضرورت ساخت این کتابخانه در روستای کردان، یادآور شد: پیش از این هیچ کتابخانه‌ای در این روستا وجود نداشت و با توجه به جمعیت پنج هزار نفری، ساخت آن یکی از ضرورت‌‌های فرهنگی منطقه محسوب می‌شود. کرمی اظهار کرد: روستای کردان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری هر سال میزبان حجم گسترده‌ای از گردشگران است و وجود کتابخانه در آن یک ضروری محسوب می‌شود.


نوشته شده در  شنبه 91/2/30ساعت  8:44 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]