سفارش تبلیغ
صبا ویژن

        

 مهرداد کورش نیا موسس گروه نمایش بهمن ساوجبلاغ

نام «مهرداد کورش نیا» در دو شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد با واژه های «فرهنگ» و «هنر» عجین شده است. جهت دیدن کارنامه هنری ایشان رجوع کنید به: http://www.bahmantheater.com/a1.html آقا مهرداد از دوستان صمیمی استاد جعفر والی (هنرمند نامدار ساوجبلاغی) است به گونه ای که استاد در چندین گفت و گوی مطبوعاتی و سخنرانی در محافل فرهنگی کشور، به این دوستی اشاره کرده است. بنده هم چند سال پیش به همراه گروهی از فعالان فرهنگی، از طریق آقا مهرداد خدمت استاد والی در زادگاهش (روستای ولیان از توابع شهرستان ساوجبلاغ) رسیدم. این چند خط توضیح را نوشتم تا عرض کنم که در روز جمعه 12 خرداد 1391 مطلبی با عنوان «فیلم گاو، بازیگر ساوجبلاغی و امام خمینی (ره)» در وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» منتشر شد. آقا مهرداد پس از خواندن آن مطلب، توضیحاتی به شرح زیر نوشته است:

  * * * *

 استاد جعفر والی در نمایش «ویتسک» اثر گئورگ بوشنر به کارگردانی ناصر حسینی مهر که پاییز سال گذشته در تالار مولوی روی صحنه رفت.

آن عزیز راهگشا

سلام حسین عزیز. نوشته شما درباره آقای والی و فیلم گاو را خواندم. بسیار خوب و کامل بود. منتها به نظر بنده می توانستی دو مطلب را به این موضوع اضافه کنی. اول آنکه گاو یک داستان از غلامحسین ساعدی بوده که آقای والی آن را برای اجرای تئاتر تنظیم می کند و با موفقیت آن را به صورت تله تئاتر زنده (بدون ضبط شدن) از تلویزیون خصوصی آن دوران در یکی از غروب های چهارشنبه سال 46 با کارگردانی هنری خود و کارگردانی تلویزیونی اسدالله پیمان پخش می کند. استقبال خوب و نقدها و نظرات مثبت بر این پخش تلویزیونی آقای مهرجویی را مجاب می کند که با بازنویسی و تنظیمی جدید آن را برای مدیوم سینما آماده کند. البته با همان عوامل و همان بازیگران برای سینما آن را ضبط می کنند. دوم اینکه این عزیز در سن 79 سالگی هنوز راهگشا و کمک کننده به خیلی از جوانان است؛ نشان آن هم اینکه هنوز یک هفته از برگشتشان از کانادا نگذشته ولی آماده میزبانی از جوانان و عزیزان علاقه مند به تئاتر در خانه مصفایش در باغ قدیمی ولیان است. مهرداد کورش نیا. 13 خرداد 1391.


نوشته شده در  یکشنبه 91/3/14ساعت  9:4 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]