سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بررسی و ارزیابی عملکرد شهر جدید هشتگرد و اثرات منطقه ای آن

محمّد قربانی، بررسی و ارزیابی عملکرد شهر جدید هشتگرد و اثرات منطقه ای آن، پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه ای، دانشگاه علامه طباطبایی، 1393.

چکیده: پژوهش مورد نظر با موضوع بررسی و ارزیابی عملکرد شهر جدید هشتگرد و اثرات منطقه ای آن، در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده در طرح جامع اولیه (1372) برای افق (1395) برای این شهر، از نوع پژوهش های ارزشیابی به صورت پیمایشی بر روی 360 خانوار ساکن در این شهر و همچنین اسنادی - کتابخانه ا ی صورت گرفته است. براساس نتایج حاصل شده از سئوالات پژوهش:

- شهر جدید هشتگرد در راستای جذب سرریز جمعیت از تهران و کرج با (47.50 درصد فراوانی) موفق بوده است اما در راستای جذب جمعیت کلّ به هدف پیش بینی شده نهایی جمعیتی در طرح جامع نخستین نایل نشده است.

- در راستای توان شهر جدید هشتگرد برای رسیدن به استقلال شغلی با (23.33 درصد فراوانی) این شهر به هدف خود نرسیده است.

- همچنین در راستای میزان موفقیت شهر جدید هشتگرد در ارائه مسکن مناسب با توجّه به سه متغییر یعنی الف - خرید ارزان مسکن با (11.39 درصد فراوانی) ناموفق بوده است و ب - با توجه به نوع تملک واحد مسکونی فعلی (49.17 درصد) در مقایسه با نوع تملک واحد مسکونی قبلی (25.56 درصد فراوانی) این شهر به هدف خود رسیده است. و نهایتاً پ - با توجّه به مساحت واحد مسکونی فعلی در مقایسه با مساحت واحد مسکونی قبلی، عملکرد این شهر موفق بوده است.

- به علاوه در راستای میزان موفقیت شهر جدید هشتگرد در ارایه خدمات مورد نیاز خانوارها، یافته های این پژوهش نشان می دهد که میزان موفقیت این شهر در ارایه خدمات مورد نیاز خانوارها با میانگین کلی (41 درصد فراوانی) درحد متوسطی قرار دارد.

- و در نهایت در راستای بررسی میزان رضایت مندی خانوارها از سکونت در شهرجدید هشتگرد و قصد و تمایل آنها برای ماندگاری در این شهر، یافته های این پژوهش نشان دهنده ی آن است که میزان رضایت مندی با ( 58 درصد فراوانی) در حد متوسطی قرار دارد.


نوشته شده در  شنبه 94/3/9ساعت  1:23 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]