سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

«م- ع»، معتکف مسجد ضرار

- بخش دوم -

ادعای حضور حضرت حجت (ع) در تمامی نمازهای یومیه در چهل روز اعتکاف ساختگی: یکی از اموری که «م. ع» به مریدان خود القا می کرد و آنها نیز کاملا" به این مطلب معتقد شدند؛ این بود که امام زمان در تمامی نمازهای یومیه در مدت چهل روز اعتکاف ادعایی، حاضر می شوند. وی در این باره اظهار کرد: «طبق خواب های قبل از اعتکاف کاملا" مشخص بود که از اولین نماز، حضرت (ع) حضور دارند لذا برای پا قدم ایشان، گودالی را برای قربانی با سیمان آماده کرده بودیم که با صدای اذان نماز، گوسفندی قربانی شود که البته چون بودجه زیادی نداشتیم به جز چند مرتبه موفق به قربانی نشدیم. حضور مبارکه حضرت بقیةالله (عج) را فقط یکی از معتکفین که از قبل مشخص شده بود، اعلام می کرد.

ادعای تشرف به محضر ولی عصر (عج): یکی دیگر از ادعای عجیب «م. ع» این بود که برخی از اعضای گروه معتکف چند بار خواب حضرت ولی عصر (ع) را دیدند و تعدادی از مناسک و عادات مراسم اعتکاف برگفته از دستوراتی بود که آن حضرت در خواب های ادعایی به معتکفین ارایه می دادند. از جمله ورود شهادت ثالثه و رابعه در اذان و تشهد نماز.

ادعای برگزاری نماز جماعت به امامت امام زمان (ع): «م. ع» برای تحت تأثیر قرار دادن مریدانش در روزهای اعتکاف ادعاهای تازه ای را مطرح می کرد. از جمله اینکه وعده می داد معتکفین، نماز جماعت را به امامت حضرت ولی عصر برگزار خواهند کرد. وی برای اینکه این ترفند برای مریدان باور پذیرتر باشد، سجاده ای خالی را جلوی جماعت پهن و ادعا می کرد که این سجاده امام زمان است و همه به ایشان اقتدا می کنیم. وی برای توجه شرعی چنین ادعایی توضیح داد: «طبق روایتی هرگاه نماز اول وقت را توفیق یافتید اقتدا به ولی عصر کنید. من قبل از سال 72 به این روایت برخورد کردم و از این پس هر گاه نماز اول را چه در فرادا و چه در جماعت درک کردم، چنین اقتدایی را نیت می کردم. همانطور که در سر سفره غذای خود همیشه به نیت حضرت، ظرف غذایی را می گذارم و همانطور که در هر ورود و خروجی برای حضور ایشان احترام قائلیم، در نمازهایی که حوصله اش را داشته باشیم بصورت نمادین یک سجاده خالی پهن می کنیم.»

نحوه پاسخگویی به سوالات (کارت سوال): یکی از مریدان در این باره چنین توضیح می دهد: «سوالاتی را ایشان بر روی کارتی می نوشتند و به من می دادند و می گفتند که حضرت (عج) جواب هایی را به تو القا می کنند یا جواب ها در ذهنت خطور می کند. من تمامی جوابها را یا سخنرانی های ایشان که در کلاس های خصوصی مانند کلاس جن، کلاس مکیال المکارم، معراج السعاده و یا کلاس های عمومی تفسیر قرآن و غیره ایراد می کردند، یاد گرفته بودم و یا در بحث هایی که به صورت دو یا چند نفره با کسی داشتند، دریافت می کردم. ایشان مخصوصا" در مورد استفتائات مطالبی را به من می گفتند و من هم جواب سوالات را این گونه می دادم. ایشان در آن موقع بر این باور بودند که این جواب ها را حضرت به من القاء می کنند.»

ادعای تشرفات خصوصی و عمومی: از دیگر ادعاهای «م. ع» تشرف افراد به محضر امام زمان بود که تحت عنوان تشرفات خصوصی و عمومی  مطرح می شد. کیفیت تشرفات خصوصی و عمومی از زبان یکی از افراد شرکت کننده در مراسم اعتکاف چنین است: «تقریبا" از روز سوم، تشرفات عمومی در دو نوبت صبح و عصر آغاز شد. صبح ها 30 دقیقه و عصرها یک ساعت به این موضوع اختصاص داده می شد.  کیفیت آن هم این طور بود که افراد ثبت نام می کردند. هر نوبت، 10 الی 12 نفر بیشتر نمی توانستند سوال مطرح کنند لذا افراد به ترتیب یک الی دو سوال را مطرح می کردند و دو تن از مریدان به اصطلاح پاسخ حضرت را ارایه می دادند. معمولا" جوابی در حد چند کلمه و به صورت بلی یا خیر بود اما بعضی از جواب ها طولانی بود. این مراسم به استثنای جمعه ها ادامه داشت. مراسم اعیاد و شهادت ها هم با حضور به اصطلاح انوار مقدسه به مولودی خوانی و عزاداری پرداخته می شد. در تشریفات خصوصی که در دهه پایانی اعتکاف مطرح شد همه افراد معتکف در دو نوبت 5 دقیقه ای تشرف پیدا کردند. کیفیت آن هم به این نحو بود که براساس لیست عمومی تعدادی برای صبح و تعدادی برای عصر معین می شدند و در آلاچیق حضور می یافتند و سوالات خصوصی خود را مطرح می کردند.»

ادعای استشفاء و کیفیت دست بوسی حضرت حجت (ع): از دیگر ادعاهای «م. ع» این بود که به معتکفین می گفت، می توانند دست حضرت حجت (ع) را ببوسند و شفای دردهایشان را بگیرند. وی در این باره گفت: «بعضی از مواقع نه به صورت عمومی بلکه به صورت جمع، چند نفره که معمولا" دور یکدیگر حلقه می زدند بدون اینکه حضرت به صورت جسم دیده شود چنین کاری اتفاق می افتاد. اما در مورد استشفاء در اواخر اعتکاف پس از نماز جمعه این اتفاق برای سه نفر برنامه ریزی شد. یکی از مریدان خردسال دست خود را روی محل درد می گذاشت و از این طریق معتکف تبرک می شد.»

نماز جمعه در اعتکاف ساختگی: یکی از مریدان وی در این باره چنین توضیح می دهد: «خطبه ها توسط آقای «م. ع» و بدون اینکه اسلحه ای در دست داشته باشد، خوانده می شد. پس از آن، نماز به اصطلاح به امامت صاحب الزمان (عج) اقامه می شد.

دست بوسی و بوسیدن عبا: در جلسات، مریدان دست «م. ع» و خانم ها نیز عبای وی را می بوسیدند. خود وی در این خصوص می گوید: «این مسأله متاسفانه واقعیت داشت و من خیلی در محذوریت اخلاقی قرار گرفتم.» البته او عنوان می دارد بارها در صدد نهی آنها از این کار برآمد اما دوباره افراد جدیدی به جلسه اضافه شدند و دست بوسی رسم جلسه شد. در مورد بوسیدن عبایش توسط خانم ها شرکت کننده در جلسه می گوید: «خانم ها خم می شدند و گوشه عبا را می بوسیدند یا به صورت می مالیدند.»

اظهارنظر فقهی در برخی ابواب فقه: علیرغم اینکه «م. ع» فاقد سابقه طلیگی بود و هیچ گونه سواد دینی نداشت اما مبادرت به پاسخ دادن به پرسش های دینی می نمود. نمونه هایی از اظهار نظرهای وی در مورد برخی مسایل فقهی به شرح ذیل است: زنانی که لاک ناخن دارند می توانند با همان لاک وضو بگیرند./ خواب جزئی از عالم غیبت است و می بایست به عنوان یک منبع مولد و قوی، پشتوانه ای محکم برای احکام جدید باشد./ عمره قبل از تمتع حرام است./  عمل زیبایی منکر و حرام است و فقها باید به صحنه بیایند و جامعه پزشکی و نظام پزشکی و وزیر درمان را زیر سوال ببرند.

شهادت ثالثه و رابعه: «م. ع» بدعت هایی را در اذان و اقامه و تشهد آورد و صحت این مدعیات را به خوابی که در این باره دیده بود، مستند کرد. متن تشهد نماز وی و مریدانش به شرح ذیل است:« اشهد ان لااله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا" عبده و رسوله و علیا" امیرالمومنین ولیه و فاطمه بنت رسول الله ام ائمه المعصومین حجج الله سیما بقیه الله فی الارضین صاحب الزمان خاتم اوصیاء الله اللهم صلی علی محمد و آل محمد.»

ادعای طی الارض: «م. ع» مدعی بود که قدرت طی الارض دارد و در این مورد می گوید: «با اذن خودم نیست و خودم هم در جریان آن نیستم و گاهی خبر می آورند که در فلان بیمارستان صندوق دار بودم و برای فلان بیمار هزینه ها را با تخفیف بسیار حساب کردم و ... و برخی در سفر مکه، مشهد، کربلا و سوریه مرا دیدند.» یکی از مریدان «م. ع» در این باره اظهار می دارد: «آقای م.ع بارها گفته اند به جزیره خضرا رفت و آمد دارند... می توانند در قاره های دیگر دنیا به سرعت رفت و آمد کنند... می توانند به مکان های دور توجه و تمرکز کرده و آنجا را حس کنند.» دیگر مرید وی در این زمینه اظهار داشته است: «آقای م. ع می گوید که هنگام طی الارض به حالت چرت می روم و جنی در کالبد جسمی من قرار می گیرد که جسم من به زمین نیفتد و روحم از آن خارج و نسبت به دستورات حضرت می رود و بر می گردد و موقع برگشت آن جن از جسم خارج و من داخل می گردم.»

ادعای ارتباط با امام زمان و ائمه اطهار (ع): یکی از مریدان وی در این باره می گوید: «آقای م. ع می گفت روزی در حال روضه خوانی بودم و روضه حضرت رقیه (س) را می خواندم که متوجه شدم حضرت رقیه (س) در کنار من ایستاده اند و دست من روی موهای ایشان است. «م. ع» مدعی بود که بیشتر اوقات در سکوی ذکر، امام زمان تشریف می آورند و گاهی به او پیام و دستوراتی می دهند و گاهی به منزل ایشان می روند و ...

برخورد قضایی: با توجه به گزارشات و تحقیقات به عمل آمده توسط مرجع قضایی، آن مرجع اقدام به صدور کیفرخواست زیر می نماید: در مورخ 5/9/84 مرجع قضایی، پس از حدود یک سال بررسی و اقدامات قضایی در مورد این پرونده اقدام به صدور قرار مجرمیت و به دنبال آن کیفرخواست متهمین پرونده کرده و پرونده جهت رسیدگی نهایی به دادگاه ارسال شد. اهم عناوین اتهامی مندرج در کیفرخواست در خصوص 5 نفر از متهمین به شرح ذیل است: «بدعت در دین/ فرقه سازی و ادعای دروغ سیر روحی و طی الارض/ غصب عنوان از طریق ادعای ارتباط با ائمه معصومین و سوء استفاده از عنوان مقام معظم رهبری و دفتر معظم له و ادعای سیادت و تلبس به لباس روحانیت بدون داشتن سواد حوزوی/ اهانت و افتراء به ائمه معصومین و مراجع عظام تقلید/ تشویش اذهان عمومی/ کلاهبرداری از طریق اخذ خمس، وجوهات و نذورات بدون داشتن حق شرعی و قانونی/ معاونت در بدعت در دین و منحرف کردن مردم/ سوء استفاده از لباس روحانیت، وهن و هتک حیثیت روحانیت/ سوء استفاده از موقعیت شغلی.

مرجع قضایی با توجه به اتهامات فوق، اقدام به صدور رأی ذیل نموده: «در مورخ 9 و 10/12/ 84 جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مزبور تشکیل و پس از دفاعیات متهمین و وکیل متهم ردیف اول سرانجام مورخ 28/12/84 مرجع قضایی اقدام به صدور حکم نموده و وی را در خصوص عناوین اتهامی بدعت در دین، فرقه سازی، ادعای سیر روحی و طی الارض، غصب عنوان از طریق ادعای ارتباط با ائمه معصومین به پنج سال حبس و به جرم توهین به مراجع عظام تقلید به شش ماه حبس و به جرم تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس و در مورد اتهام کلاهبرداری از طریق اخذ خمس و نذورات به احاظ فقد سابقه و وضعیت مالی خاص متهم نامبرده به سه سال حبس و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی و استرداد مبلغ 348642400 ریال وجوه دریافتی از افراد به صاحبانشان و شکات مطروحه در پرونده محکوم نمود. مرجع قضایی «ع. م» به ممنوعیت استفاده از لباس روحانیت و سایر عناوین و موضوعات مربوط به روحانیت و حوزه های علمیه و صدور دستورات دینی محکوم و به عنوان تمیم حکم تعزیری به محرومیت از تشکیل جلسات و شرکت در اجتماعات عمومی برای سخنرانی به مدت دو سال محکوم کرد. البته متهم نامبرده به حکم صادره در تاریخ 26/4/85 اعتراض کرد که دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی را تایید و ابرام نمود.»


نوشته شده در  جمعه 88/8/1ساعت  9:25 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]