سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

 ناگفته های تاریخ منطقه ساوجبلاغ

 

محقق و نگارنده گرانقدر جناب آقای دکتر حسین عسکری زید عزه

سلام علیکم

تاریخ که به نوع خود دربردارنده حوادث، تضادها، تفاهم و نگرش هاست، دارای عمق و ریشه و البته ابهامات فراوانی است. وظیفه محقق، شناخت و حفظ آن نگرشهاست. کتاب متین «بیداری دشت کهن» را مطالعه کردم که به حق مدبرانه است، می تواند مقدمه ای برای ظهور و بروز اندیشه های نو در هر منطقه ای از ایران عزیز باشد که قابل تحسین است. شیوه منطق، تعادل و نمایش رویدادهای ناگفته تاریخ منطقه از جهت رعایت حال انصاف و عدالتِ زیبایی بیداری دشت کهن را دوچندان کرده است. نظم، بهم پیوستگی و استناد محکم کتاب مذکور که شگرد هر محقق زبردست است، از تدقق حقیر خارج نیست. مهم است که ذکر کنم باید دست به قلم شوید تا کتابی مجزا به لحاظ پیوستگی فرهنگی و اجتماعی و مذهبی و تاثیرات متقابل بین طالقان و نظرآباد و ساوجبلاغ قدیم وحاضر را در برنامه تحقیقاتی خود قرار دهید که اقتضا و ضرورت بسزایی دارد.

در ادامه قابل ذکر است که نقد منصفانه با ابزار نقاد ماهر و کاربلد می تواند در پیشبرد نگارش، موثر باشد هرچند باید در زمان و با خواص اهل قلم، این مهم صورت پذیرد. از ویژگی منحصر به فرد این اثر نوین احیای چهره های سیاسی، علمی، مذهبی و مردمی مغفول و بعضاً مطرود است که بسیاری از آنان از زمینه سازان نهضت مشروطه و مخالفان سلطنت وقت و نظام سرمایه داری و دلسوزان واقعی مکتب اسلام و تشیع بوده اند، اشاره کرد که البته خدمات آنان را خوانندگان گرامی اثر شما دانسته و قضاوت با آنان و آیندگان فهیم خواهد بود.

تاثیر شما در ذهن مخاطب به عنوان یک جوان انقلابی متدین نوگرا می تواند اسرار تاریخی مجهول را در ذهن خواننده این اثر و آثار مشابه آن، به تکاپو و قضاوت وادار کند که این نشانه توفیق شما و همراهان دلسوز شماست. آرزوی توفیق روز افزون شما را از خداوند منان مسالت دارم. پیروز و سربلند باشید.

سید محمدباقر موسوی طباطبایی 1398/1/25

 

سه خبر از آیین رونمایی از کتابهای حسین عسکری در هشتگرد

 


نوشته شده در  دوشنبه 98/1/26ساعت  8:22 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

گفت و گوی چالشی «پایگاه خبری اصل ماجرا» با حسین عسکری درباره البرزشناسی و وضعیت فرهنگی استان البرز. فایل تصویری این گفت و گو جمعه 14 دی 1397 منتشر شده است.

 آنونس گفت و گوی فوق

 فایل کامل گفت و گو - 36 دقیقه 


نوشته شده در  جمعه 97/10/14ساعت  12:1 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

مهندس علیرضا گروسی

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری

امروزه توسعه جوامع شهری و روستایی با توجه به نرخ رشد جمعیت شهرنشین و مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین کمبود منابع و امکانات منوط به ارائه برنامه های کارشناسی شده و بر مبنای علمی می باشد. در واقع معضلات شهری در حوزه های مختلف اجتماعی - فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی به دغدغه مدیران و تصمیم گیرندگان شهری تبدیل شده است. از سوی دیگر عدم توجه به کشاورزی و نبود فعالیت های اقتصادی مناسب سبب مهاجرت روستاییان و تخلیه روستاها شده است.

در این میان شهر نظرآباد شهری با مهاجرت بالا در دهه های اخیر، رشد غیر منظم و غیرمنطقی و البته برهم زدن تعادل های جغرافیایی یک وضعیت بغرنج و نامطلوب را تجربه می کند. مفهوم توسعه شهری در نظرآباد یک آرزوی دوردست شده است و آینده نگاری و آینده پژوهشی در مدیریت شهر در همه ابعاد جایگاه درست و شایسته ای ندارد. روستاهای شهرستان نظرآباد نیز حال و روز خوشی را ندارند. لذا در حوزه های اقتصادی، اجتماعی _فرهنگی، زیست محیطی و محیطی شهر و شهرستان نظرآباد با مشکلات اساسی روبرو هست.

تکنیک ها و مدل های برنامه ریزی با توجه به وضعیت موجود به تدوین سناریوهای توسعه آتی شهری می انجامد. حال راهکار توسعه شهر و شهرستان نظرآباد با توجه به وضعیت کلی آن چیست؟

گردشگری راهکاری جدید و نوین برای توسعه شهر و شهرستان نظرآباد است اما این راهکار نیاز به برنامه ریزی اساسی و توجه جدی مسوولین دارد. ظرفیت های موجود در نظرآباد برای گردشگری آماده است اما دو بخش مهم در حوزه گردشگری هنوز در نظرآباد محیا نیست که عبارتند از زیرساخت ها و تبلیغات. حال اگر در این دو مورد نیز برنامه ریزی شود و مدیران شهری و شهرستاتی به این مهم توجه کنند، می توان برای نظرآباد آینده ای روشن متصور شد و دهه های گذشته نظرآباد را که یک تجربه بد و منفی بوده به فراموشی سپرد.

اصلی ترین جاذبه نظرآباد محوطه باستانی ازبکی می باشد اما تعریف این محوطه در چرخه گردشگری تعریف و تدوین علمی می طلبد و این بحث باید دقیق کارشناسی شود. فرودگاه آموزش پرواز آزادی، تالاب فصلی صالحیه، کویر نجم آباد، کوه های رنگی، روستاهای اصیل مثل نجم آباد و قلعه آذری، باغ های مقدم، کارخانجات قدیمی مثل فاستونی مقدم و نساجی فخرایران و ... نیز جز پتانسیل های گردشگری شهرستان نظرآباد می باشد.

در کل گردشگری را باید مبنای توسعه در شهر و شهرستان نظرآباد قرار داد اما این مساله فقط با منطق علمی و برنامه ریزی به سرانجام می رسد. این برنامه ریزی باید بر پارادایم توسعه پایدار و سناریوهای آینده نگاری متکی باشد و رویکرد ترکیبی و همه جانبه به مسایل دخیل در حوزه گردشگری مثل مدیریت، تبلیغات، زیرساخت سازی، فرهنگ سازی، اقتصاد محلی و درون زا، نگرش های زیست محیطی و... را می طلبد. استفاده از متخصصان و صاحب نظران در حوزه گردشگری شرط اصلی برای تحقق رویای گردشگری در نظرآباد می باشد.

 

«موسسه مردم نهاد حامیان محوطه باستانی ازبکی» در اواخر سال  1396 به همت گروهی از جوانان علاقه مند به حوزه میراث فرهنگی به ویژه محوطه باستانی ازبکی تشکیل شده است. مهندس علیرضا گروسی دبیر این موسسه مردم نهاد است.


نوشته شده در  دوشنبه 97/1/13ساعت  12:45 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

اشاره: «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» در سال های اخیر با میانگین روزی 1200 بازدیدکننده به رسانه انتقادی فعالان علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد تبدیل شده است. از همان آغاز فعالیت این وبلاگ یعنی از 20 آبان 1386 گسترش فرهنگ نقد و آداب گفت و گو از اهداف ضروری آن در نظر گرفته شده است. در یادداشت زیر آقای دکتر مهدی اصل زعیم (دانش آموخته دکتری جامعه شناسی) به نقد گفته های اخیر آقای دکتر محمود بهمنی (نماینده شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی) پرداخته است. این وبلاگ از ابراز نظر خوانندگان گرامی درباره یادداشت زیر استقبال می کند. پیشاپیش بابت وجود یک مورد علامت [...] در متن این یادداشت پوزش می طلبیم.

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 فرصتی شد تا [...] جنابعالی خود را به مردم عرضه و بسیاری از عقلا و سیاست ورزان حوزه انتخابیه، انتخاب جنابعالی را در بین نامزدهای موجود به مصالح عمومی نزدیکتر بدانند؛ فلذا صراحتاً به عرض می رساند که شما بهترین نبودید اما خیرالموجودین بودید و این دو باهم بسیار فاصله دارند. از آنجایی که این موکل تان، هم از جنابعالی در روزهای واپسین رقابت های تبلیغاتی حمایت کرده و هم به شما رای داده است و از آنجایی که هیچ شخص و جایگاهی را در نظام سیاسی فارغ از نقد نمی داند مواردی انتقادی را به عرض می رساند امید است موجب آن شود که اندک تأملی فرمایید.

جناب آقای دکتر بهمنی؛ در مصاحبه اخیر جنابعالی در خصوص ارتباط شما با رضا ضراب دلال اقتصادی دولت احمدی نژاد و وضعیت شورا و شهرداری شهر نظرآباد، هم مطالب واقع بینانه ای بود که بیانش از زبان شما لازم بود و هم مطالبی که شایسته جنابعالی نبود که در ادامه به آنها اشاراتی خواهد شد:

1- فرزند جنابعالی، جناب دکتر امیر بهمنی همچون بسیاری از جوانان دانشگاهی این سرزمین فارغ از اینکه به لحاظ قانونی بتواند بر کرسی شهرداری شهر هشتگرد (نه روستای هشتگرد) بنشیند یا خیر از سرمایه های ذیقیمت این سرزمین است اما متهم کردن شخص مخالف ایشان به اعتقاد به فرق ضاله برای بستن دهان منتقدان نه با شرع سازگار است و نه با اخلاق و عقل و به طریق اولی با قانون که شما خود قانون گزارید.

2- جناب آقای وکیل؛ شما اگر همچون بسیاری از مسئولین دکتر این مملکت درس نخوانده باشید که نه می توانند مقاله بنگارند، نه می توانند یک تحلیل کارشناسانه بدهند و نه با یک زبان خارجی می توانند تکلم نمایند به نیکی می دانید که گرایش «فقه و مبانی حقوق» از گرایش های رشته الهیات می باشد و اگر فردی نه با کارشناسی ارشد این رشته بلکه با درجه دکتری این رشته تحصیلی از نظر شما نتوانست بر کرسی ریاست یک شعبه کوچک بانکی تکیه بزند، آیا شما با فقه و مبانی اسلام مشکل دارید؟ جناب آقای بهمنی عزیز؛ سن و سال شما از سن و سال انگ زنی ها گذشته است. مراعات ریش سفیدتان را بنمایید.

3- جناب آقای دکتر بهمنی؛ شما سال های سال متولی مدیریت اقتصادی بوده اید و قطع و یقین دچار نسیان نیستید. آیا شما در روزهای رقابت های انتخاباتی ملتزم به رعایت مشی اعتدال و همراهی با دولت تدبیر و امید نشدید؟ جناب آقای بهمنی؛ قرار گرفتن نام شما در لیست مدیران ستادی بقایی را شایعه می پنداریم. قرار گرفتن نام شما در لیست مدیران ملّی حامی حجت الاسلام رییسی را شایع می پنداریم. نشستن شما در جمع مدیران ملّی حامی جناب رییسی را پای رودربایستی شما با دوستان سابق تان گذاشتیم اما حمایت آشکار شما از جناب امیر یزدی را چه کنیم؟ علیرغم احترام به انتخاب شورای شهر در چارچوب موازین قانونی و باورهای سیاسی جناب آقای یزدی، آیا حمایت تمام قد شما از فردی که از پر و پا قرص ترین افراد جریان منتقد دولت و عضو جمنا است بر همان میثاق تان با اعتدالیون استوار است یا بر پیمان شما با سران دولت گذشته که این سرزمین را به قهقرا بردند.

4- جناب آقای وکیل؛ ای کاش این حساسیت در رعایت حقوق مردم حوزه انتخابیه را در فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا هم از خود نشان می دادید تا شایستگان با رویکردهای تنگ نظرانه منصوبان شما حذف نمی شدند و مردم بهترین ها را انتخاب می کردند و وضعیت شوراها به این روزگار دچار نمی شد.

5- جناب آقای دکتر بهمنی؛ جنابعالی رییس کل بانک مرکزی دولت احمدی نژاد بوده اید و در آن منصب هم بنا به فرمایش خودتان خدمات ارزنده ای را ارایه فرمودید تا تصمیم های نابخردانه آن دولت مملکت عزیزمان را به تمامه به سقوط نکشاند و حتی اشاره داشته اید که دول غربی از جنابعالی و شاید تیم اقتصادی دولت وقت برای خروج از بحران پیش آمده راهکار خواستند و شما هم مضایقه نکردید و ایشان را از رکود اقتصادی نجات دادید. این امر جای مباهات دارد دولتی که نتوانست اقتصاد خود را بگرداند با زبدگانی چون شما توانست بر مشکلات اروپاییان در حوزه سیاست گذاری اقتصادی فایق آید. لذا خواهش این برادر کوچک شما این است محورهای پیشنهادی تان را به جامعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران عرضه فرمایید تا ایشان نیز ضمن نقد و نظر، از این تجربیات بهره مند شوند.

و سخن پایانی اینکه نقدهای بیان شده نه از سر تقابل با جنابعالی بلکه بیانی ناصحانه است برای شنیدن و اندکی تأمل کردن که اینجانب چند دهه مدیریت جنابعالی و ریش سفیدتان را اعتبار شما می دانم که اگر عده ای بر گرد شما دوره شدند تا حصن حصینی بنا کنند که صداها را به درستی نشنوید و آنچه ضرورت دارد نبینید، این سرمایه رو به اضمحلال خواهد رفت و اما اگر مراقبت فرمایید دو سال باقیمانده از دوره وکالت تان می تواند یاد و خاطره ای ارزشمند برای مردم شریف باشد.

فاعتبروا یا اولی الابصار. موکل شما. مهدی اصل زعیم. 

 

امیر بهمنی فرزند (آقازاده) دکتر محمود بهمنی گزینه شهرداری هشتگرد که با اعتراض فراگیر مردم، رسانه ها و برخی اعضای شورای شهر از تصدی این مسئولیت بازماند

 

مشاهدات یک خبرنگار از روستای فشند ساوجبلاغ زادگاه دکتر بهمنی

 

شرائط ویژه تحصیلات دانشگاهی امیر بهمنی + سند / جوابیه  


نوشته شده در  جمعه 96/9/24ساعت  12:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل آل احمد

مدرس حوزه علمیه و مسئول موسسه رخسار قرآن

چندی پیش نام نامی این شهر بی کس و کار را از دهان درافشان حضرت سخنگو حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای شنیدم. از این که آن مقام والا نام شهرم را بردند جا خوردم. به نظرم خلاف روال بزرگان آمد. نظرآباد و آقای اژه ای؟! تلخی کامم وقتی بیشتر شد که دیدم ایشان دارند درباره قضایای شورای شهر و روند پرونده برخی از اعضای آن، سخن می گویند. من حضرت ایشان را از سال های دور می شناسم. نام ایشان در پرونده آقای غلامحسین کرباسچی بر سر زبان ها افتاده بود. ایشان، قاضی آن پرونده بودند. در جریان آغاز یکی از جلسات محاکمه با این شعر حضرت حافظ، مخاطب آقای کرباسچی قرار گرفتند:

تو کار با خدای خود انداز و دل خوش دار

که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند

در ذهن ساده این نوجوان روستایی، چنین گذشت که الان آقای اژه ای به قهر و غلبه و تندی، جوابی دندان شکن به آقای کرباسچی خواهند داد اما در کمال تعجب، هیچ عکس العملی از ایشان ندیدم و به ایشان بابت این سعه صدر، غبطه خوردم. تعجبم ادامه داشت تا وقتی که در جراید خواندم که در اولین شام مهمانی آقای کرباسچی در مرخصی از زندان، آقای اژه ای هم یکی از مدعوین بوده اند. مگر امکان دارد یک قاضی در جلسه شام کسی شرکت کند که خود چنین حکمی را درباره اش صادر کرده؟! مگر داریم یک زندانی در اولین مرخصی به قاضی صادرکننده حکم، شام بدهد؟! در ایران داریم.

ان عشت اراک الدهر عجبا

حضرت آقای محسنی اژه ای!

اگر در امان خدا و رسولم اجازه می خواهم یک چیز عجیب هم من برایتان رو کنم. چندی است در کشورمان، رایج شده که کسی ناگاه از گرد راه می رسد و مدارکی درباره مالکیت فلان فضای عمومی رو می کند و آنجا را به دست می گیرد و می کوبد و می سازد و خلاص. عجیب است که کسی از قضائیان نازنین این مملکت هم پیگیر نمی شود که خب اگر این مدعی از گرد راه رسیده، مدرک مالکیت دارد پس با کدام مجوز قانونی و شرعی، میلیون ها تومان از بیت المال مسلمین در آنجا هزینه شده؟ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، کجا بوده اند که این همه پول بی زبان در زمین مردم، خرج شده؟ چرا همه دست اندرکاران آن پروژه به پای میز محاکمه کشیده نمی شوند؟ آیا نباید توضیح دهند که با استناد به کدام مدرک، مالک زمین این پروژه شده اند؟ اگر مدرکی دارند رو کنند و اگر ندارند خسارتی را که به بیت المال زده اند جبران کنند. آقای اژه ای عزیز! این آقایان مدعی چرا الان و پس از این همه سال، تازه یادشان افتاده که مدرک مالکیت دارند؟

آقای سخنگو! الان در نظرآباد، فرهنگسرای مهر و چند مدرسه و املاک مسجد غدیریه را درنیافتید فردا نوبت بیمارستان و شهرداری و بخشداری و فرمانداری و مصلی و... است.

آقای اژه ای!

یا للمسلمین

مطالب مرتبط:

فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد ویران شد

از تخریب فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد تا اظهارات آقای کولیوند

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد


 سه شنبه 14 آذر 1396، روزی سیاه در تاریخ فرهنگ و هنر شهرستان نظرآباد


نوشته شده در  جمعه 96/9/17ساعت  9:26 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

محمود یوسفی

فعال فرهنگی و کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 

جناب نماینده سلام!

از اینکه توفیق پیدا کردید تا نام مقدّس شهرستانی که تاریخش با فرهنگ و تمدن و اصالت و هنر گره خورده را بر زبانتان بیاورید برایتان ابراز خرسندی می کنیم. اما کاش این توفیق به جای توهین و تحقیر با ادب و احترام همراه می شد تا خاطره بهتری از شما در ذهن همشهریانم نقش می بست. جناب نماینده! اینکه در این ایام شما هم با ادبیات طبقه بندی و درجه بندی شهرها و شهروندان سخن می گویید خیلی جای تعجب ندارد، اما به جنابعالی توصیه می کنیم کمی هم روی به مطالعه تاریخ البرز بیاورید، شاید برایتان کمکی باشد تا اظهار نظرهایتان پشتوانه علمی و فرهنگی پیدا کند. امیدوارم اینکه می گویید شهرداری نظرآباد درجه هشت است و فردی بی سواد (فوق دیپلم) هم می تواند آن را اداره کند، به این معنی نباشد که شهروندانش هم درجه هشت هستند و پس مردمانی بی سواد مدیرانی بی سواد می خواهند. اگر می خواهید نظرآباد را بهتر بشناسید، بیشتر مطالعه کنید. اگر اطرافتان فقر افراد تحصیل کرده دارید، تشریف بیاورید چند قدم در این شهر راه بروید و دور و برتان را خوب ببینید.

اگر سایه مدیران غیر بومی از سر جوانان این شهر برداشته شود و خدمات اجتماعی قربانی سیاست نگردد و نگاه شما به نظرآباد به عنوان یک سکوی پرتاب و یک موز آزمایشگاهی عوض شد، آن وقت خواهید دید که در این شهر متمدن چقدر مدیران جوان تحصیل کرده و لایق وجود دارند. در آخر مردم شریف و ریشه دار نظرآباد منتظر عذرخواهی و اظهار ندامت حضرتعالی به جهت توهین های وارده هستند و این حداقل کاری ست که ‌می توانید انجام دهید. کاش می خواندید تاریخ نظرآباد را تا که لبهاتان به هر حرفی نمی شد باز...کاش

مطالب مرتبط...

نوشته شده در  جمعه 96/9/17ساعت  6:48 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

حمیدرضا زعیم کارشناس حقوق

جناب کولیوند...!

نماینده محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی

قبل از هر چیزی خدمتتون عارض باشم که من از شهر نظرآباد که مردمان آن حدود 330شهید را تقدیم این انقلاب و آرمان های امام راحل کرده اند با شما سخن می گویم. شهری که دارای اثر باستانی  9 هزار ساله ازبکی که نشان از تمدن آن است؛ شهری که افتخار داشتن مردمانی فهیم و انقلابی و شهید پرور‌ و همچنین افتخار داشتن قهرمانی چون شهید کارگربرزی که اولین شهید مدافع حرم استان البرز است. همچنان جوانان تحصیل کرده در بهترین مراکز آموزشی کشور، جوانانی قهرمان در عرصه ورزش در رده کشوری و جهانی را دارا است

حال اینک این شهرستان دچار ضعف و سستی مدیریتی شده که آن هم سرچشمه از غیربومی بودن مدیران و مسئولان این شهر است می گیرد منصفانه نیست که شما به تمسخر بگویید شهرداری نظرآباد درجه هشت است و شخص فوق دیپلم هم می تواند ان را اداره کند! هرچند اینگونه اظهارنظرها و تمسخر هاست که شهر من به این مشکل دچار شده! چون اگر جوان تحصیل کرده بومی این شهرستان به جای مدیر غیر بومی این شهر نشسته بود با توجه به تعصب خود اجازه بی احترامی به کسی در مورد این شهرنمی داد. شهر من پر از تحصیل کرده بیکار است.

مطالب مرتبط...

نوشته شده در  جمعه 96/9/17ساعت  6:43 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

ابوالفضل سلطانی 

بسیجی پیرو خط امام و رهبری و فعال در حوزه رسانه 

جناب آقای کولیوند سلام 

متأسفانه شما را خیلی نمی شناسم و چقدر بد که دلیل شناختنم و جستجوی نام شما در فضای مجازی، توهین به مردم شهرستانم بود تا ترغیب شوم و تصویر شما را در فضای مجازی ببینم. کاش دلیل شناختن شما و دیدن تصویر شما، آبادانی استانمان بود از کرج گرفته تا طالقان. ایرانمان بماند. اما خاطرتان جمع، تصویرتان همیشه در ذهن جوانان نظرآبادی خواهد ماند و خودتان بهتر می دانید که چطور از شما یاد خواهند کرد. چرا که جوانان این شهرستان هیچ وقت میرزا عبدالله مقدم را ندیدند اما به نیکی از او یاد می کنند؛ قول می دهیم از شما هم یاد کنیم آنهم به... بگذریم.

محض اطلاعتان بگویم شهرستان نظرآباد با آنکه به قول رضا امیرخانی همیشه دارای مدیران سه لتی بوده و نه حتی دولتی و با آنکه هیچ مکان فرهنگی در خور این خطه نداشته، شعرا و ترانه سراها، نقالان، نقاشان، هنرمندان تیاتر، مجسمه سازها، خطاطان و اصحاب رسانه ای بسیاری را تقدیم کشور کرده که نیازی نمی بینند تا هنرشان و علمشان را جار بزنند، چرا که آنان به دنبال نان و نام نیستند و جایگاهشان در قلب آدمیان است. هرچند تمام افتخاراتشان در دفتری صادره از کرج ثبت می شود.

در آخر باید بگویم این شهر آنقدر دارای اصالت و فرهنگ است که حتی شهرداری بدون تحصیلات آکادمیک هم می تواند گرداننده این شهر باشد. به شرطی که از دل همین مردم برخاسته باشد نه آنکه دست نشانده باشد.

مطالب مرتبط...

نوشته شده در  جمعه 96/9/17ساعت  1:17 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

شهرام نجم آبادی

از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان نظرآباد

جناب آقای دکتر حسین عسکری

با سلام و احترام

درباره اظهار نظر آقای محمّدجواد کولیوند نماینده محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون شوراها در مجلس از این که شهروندان شهرستان نظرآباد را درجه هشتم خطاب کرده و نظرآباد را لایق شهردار فوق دیپلم دانسته، برای ایشان و مردم شریف نظرآباد متأسفم. آقای کولیوند نمی تواند برای مردم نظرآباد تصمیم بگیرد. تأسف از آقای دکتر بهمنی نماینده محترم شهرستان نظرآباد است که سکوت اختیار کرده، انگار نه انگار که نماینده این شهرستان است. با توجّه به این که شهرستان نظرآباد دارای افراد تحصیل کرده دلسوز و مدیر است، متأسفانه مدیران ارشد، غیر بومی هستند. این افراد مسئول در شهرستان که غالباً غیر بومی هستند مانند مستأجر کمتر احساس مسئولیتی دارند؛ چون دلبسته شهرستان نیستند در نتیجه دلسوز آن هم نیستند. به عنوان مثال پل اصلی مرکز نظرآباد چند مدتی است برای یک تغییر تخریب شده و مردم را با مشکلات درگیر کرده است. آیا مسئولان حتی نماینده مردم در مجلس اقدامی کردند؟ ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 96/9/17ساعت  11:1 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

علیرضا گروسی

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه تربیت مدرس

قانون شوراها یک قانونی بود که در نظر داشت مدیریت شهری را به دست عوامل محلی بسپارد و در واقع دولت محلی را پایه گذاری کند  . اما در ایران به لحاظ ساختاری و اجرایی قانون شوراها و عملکرد مجموعه مدیریت شهری دچار نقصان و آشفتگی هایی می باشد. در این بین وضعیت شهر نظرآباد جای تعجب و شگفتی دارد. شورای شهر پنجم شهر نظرآباد در ابتدایی ترین و البته مهم ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار بسیار سطحی و البته اشتباه عمل کرده است. اینکه منتخب های شورای شهر برای کرسی شهرداری دو بار با حرف و حدیث های فراوان همراه بوده است یک سوی قضیه است و سوی دیگر ضرر و زیانی است که شهر و شهروندان متحمل شده اند. در واقع به لحاظ عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی روانشناسی و اعتماد عمومی و رضایت مندی شهروندان نمره شورای شهر نظرآباد در دوره پنجم تا امروز منفی بوده است. قطعاً نگرش های سیاسی و اختلافات سلیقه ای و انگیزه ای در هر شورایی می تواند وجود داشته باشد، اما هنر یک شورای شهر خوب چه در کلیت شورا و چه در تک تک اعضا در این است که این اختلافات و واگرایی ها در جهت خدمت به شهر و تامین خواسته های منطقی شهروندان به همگرایی و مودت و اتحاد تبدیل شود. این موضوع و این اتحاد به هیچ عنوان در شورای شهر پنجم نظرآباد دیده نمی شود و تنها سبب بر زمین ماندن امور شهر و فاصله هرچه بیشتر مردم و مجموعه مدیریت شهری خواهد شد. ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 96/9/16ساعت  1:11 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]