سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

اشاره: پس از انتشار یادداشت های اعتراضی گروهی از فعالان علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان نظرآباد نسبت به اظهارات توهین آمیز محمّدجواد کولیوند نماینده کرج درباره مدیریت شهر نظرآباد، پیام هایی به این وبلاگ رسیده است که به شرح زیر منتشر می شود. نویسنده این وبلاگ از  دیگر نظرات مخاطبان گرامی استقبال می کند.

- اکبرزاده: سلام بر دوستان عزیز که دغدغه فرهنگسرا نه، فرهنگ شهرستان را دارند.  بنی آدم... که در آفرینش... چو عضوی... دگر عضوها ...به استناد به کلام حق «ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودشان بخواهند.» روزی که قرار است برای ساختن شهر عزم راسخ داشته باشیم.مخلص بودنمان طغیان کرده و خلوت نشینیمان گل می کند و میدان برای جولان دادن بعضی ها فراهم می شود؛ طبیعی است کولیوندها چنین نظرات تمسخری ارایه کنند. یکی از دلایل تخریب فرهنگ جامعه و بخصوص شهرستان داشتن دغدغه شهری و شهروندی است که در این خصوص در شهرستان هیچ گونه تشکلی وجود ندارد. برای ساختن کالبد شهری و فرهنگ شهرستان ایجاد یک تشکل شهری به دور از جناح بازی و سیاسی کاری است. این هم فقط و فقط به دست با کفایت دوستان روشنفکر و متعهد خداشناس و متخصصانی که ابتکار عمل داشته باشند.به درود دوستان بهترین ها را برایتان آرزو می کنم.

- باران صالحی: طبق عادت هر روز نگاهی به وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی انداختم و مطلب اظهار نظر ملوکانه جناب کولیوند را دیدم. ناخواسته این مثل قدیمی در ذهنم چرخید و روی کاغذ نقش بست: «احترام امامزاده به متولیشه.» وقتی مسئولین به ظاهر مسئول شهر، احترامی به مردم شهر و خودشان قائل نیستند آیا دیگری که نظاره گر است حرمت و احترام نگه می دارد. مردم نظرآباد درجه هشتمی نیستند بلکه بسیار نجیب و با احترام هستند. پس نماینده محترم مجلس جناب آقای بهمنی، فرماندار محترم، اعضای غیرتمند شورا، وقت آن نرسیده که از خود حرکتی نشان داده و کمی احساس مسئولیت کنید در مقابل کسانی که با حمایت آنها به مسئولیت ها دست یافته اید؟؟!! ای کسانی که انتخاب شهردار جزء وظایف شماست یادآوری می کنم که ما جوانانی داریم با مدارک شهرسازی که همچنان بیکار هستند و منتظر حمایت بزرگان. جناب آقای عسگری ممنون از زحمات و احساس مسئولیت و غیرتتان پیروز و موفق باشید.

 مطالب مرتبط:

پاسخ حسین عسکری به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

واکنش جوان 23 ساله نظرآبادی به اظهارات توهین آمیز کولیوند

فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد ویران شد

از تخریب فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد تا اظهارات آقای کولیوند

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد

دیدگاه علیرضا عزیزی نویسنده نظرآبادی درباره اظهارات اخیر کولیوند

بررسی عملکرد شورای شهر نظرآباد در انتخاب شهردار

پاسخ شهرام نجم آبادی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ ابوالفضل سلطانی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ حمیدرضا زعیم به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

پاسخ محمود یوسفی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

نامه سرگشاده روحانی نظرآبادی به سخنگوی قوه قضاییه


نوشته شده در  پنج شنبه 96/9/16ساعت  11:8 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

حرمت پرجمعیت ترین نقطه شهری غرب استان البرز

علیرضا عزیزی

کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی از دانشگاه شهید بهشتی 

بایستی به مطالب دوست بررگوار آقای عسگری اضافه کنم که نطرآباد بعد از کرج دومین نقطه شهری بعد از کرج بوده که چهره شهری به خود گرفته است. نطرآباد از دوران قبل از انقلاب از یک طرح منسجم شهری برخوردار بوده و تمام ساختارهای مورد نیاز را داشته است. اما بماند که در دو دهه اخیر مورد بی مهری و گاه تنگ نظری و در برخی از موارد نیز ضعف مدیریت باعث شده که اینک شهر آنچنان که باید و شاید و درخور مردمان آن که در حال حاضر پرجمعیت ترین نقطه شهری غرب استان البرز می باشد توسعه نیابد. کاش مسولین قبل از اظهار نظر، اندکی مطالعه و تفکر و بعد نظرات خود را بر زبان بیاورند.

دیگر مطالب مرتبط:

 کارنامه علمی و فرهنگی علیرضا عزیزی 

 ویژگی های جغرافیایی شهرستان نظرآباد

پاسخ حسین عسکری به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

واکنش جوان 23 ساله نظرآبادی به اظهارات توهین آمیز کولیوند 

فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد ویران شد

از تخریب فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد تا اظهارات آقای کولیوند

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد

پاسخ شهرام نجم آبادی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

واکنش به اظهارات کولیوند درباره مدیریت شهر نظرآباد 

بررسی عملکرد شورای شهر نظرآباد در انتخاب شهردار 

پاسخ ابوالفضل سلطانی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ حمیدرضا زعیم به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

پاسخ محمود یوسفی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

نامه سرگشاده روحانی نظرآبادی به سخنگوی قوه قضاییه


نوشته شده در  پنج شنبه 96/9/16ساعت  9:7 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

این همه منّت های ملوکانه

اسماعیل آل احمد

فرهنگسرای مهر نظرآباد. حضورم بر مزار فرهنگسرای مهر برای تشکّر تمام قد از همه کیاست ها و سیاست ها و تدبیرهای اجراییان و قضاییان و تقنینیان و فرهنگیان و انتظامیان. نفیس ترین هدیه در ساعات پایانی زادروز پیامبر مهربانی! 

آقای کولیوند!

برای شهری با مسوولانی این چنین با فضیلت و فرهنگ و عرضه و تدبیر، حتماً حتماً شهرداری با فوق دیپلم فقه و حقوق، کادوپیچ کنید و بفرستید. دست شما را بابت این همه منّت های ملوکانه می بوسیم. جناب! البته برای سینمای به رستوران تبدیل شده؛ برای مدارس از وسط دونیم شده؛ برای املاک تجاری مصالحه شده مسجد غدیریه؛ برای ساختمان مصلی و شهرداری و بیمارستان و فرهنگسرای هنر و فرمانداری و... هم بفرستید.

 

دیگر مطالب مرتبط:

پاسخ حسین عسکری به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

واکنش جوان 23 ساله نظرآبادی به اظهارات توهین آمیز کولیوند 

فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد ویران شد

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد

دیدگاه علیرضا عزیزی نویسنده نظرآبادی درباره اظهارات اخیر کولیوند

پاسخ شهرام نجم آبادی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

واکنش به اظهارات کولیوند درباره مدیریت شهر نظرآباد 

بررسی عملکرد شورای شهر نظرآباد در انتخاب شهردار 

پاسخ ابوالفضل سلطانی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ حمیدرضا زعیم به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

پاسخ محمود یوسفی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

نامه سرگشاده روحانی نظرآبادی به سخنگوی قوه قضاییه


نوشته شده در  چهارشنبه 96/9/15ساعت  8:37 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

روزی سیاه در تاریخ  فرهنگ و هنر شهرستان نظرآباد

متأسفانه روز سه شنبه 14 آذر 1396 فرهنگسرای مهر شهرستان نظرآباد به طور کامل ویران شد. بی تردید این روز سیاه در تاریخ  فرهنگ و هنر شهرستان نظرآباد و استان البرز به تلخی ماندگار خواهد بود. ویرانه های این فرهنگسرای مظلوم که بخشی از هویت اهالی نجیب شهرستان نظرآباد به ویژه هم نسلان من است، دلیلی بر ناکارآمدی، بی برنامگی و بی کفایتی مدیران شهرستان نظرآباد در همه سطوح است.

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر 

دیگر مطالب مرتبط:

پاسخ حسین عسکری به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

واکنش جوان 23 ساله نظرآبادی به اظهارات توهین آمیز کولیوند 

از تخریب فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد تا اظهارات آقای کولیوند 

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد

دیدگاه علیرضا عزیزی نویسنده نظرآبادی درباره اظهارات اخیر کولیوند

واکنش به اظهارات کولیوند درباره مدیریت شهر نظرآباد 

بررسی عملکرد شورای شهر نظرآباد در انتخاب شهردار 

پاسخ شهرام نجم آبادی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ ابوالفضل سلطانی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ حمیدرضا زعیم به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

پاسخ محمود یوسفی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

نامه سرگشاده روحانی نظرآبادی به سخنگوی قوه قضاییه 


نوشته شده در  چهارشنبه 96/9/15ساعت  5:10 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

مگر در شهر من قحط الرجال است؟ 

بهنام آزادفلاح

کارشناس مهندسی کشاورزی از دانشگاه گیلان

آقای کولیوند...!؟

نماینده محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی 

اینجا نظرآباد است شهری با قدمت کهن و مردمانی آگاه و انقلابی. شهری با جوانان تحصیل کرده و مردمی دلسوز. سالیانی است این شهر دچار سو مدیریت و کمبودهایی شده اما چهارستون پیکرش هنوز سالم است و کمر خم نکرده است. مشکل ما از جایی شروع شد که عده ای کار نابلد و کرج نشین در کارش دخالت کردند. شما عضو شورای حل اختلاف هستید درست و رییس کمسیون شوراهای مجلس هستید این هم درست اما دلیل نمی شود ساختار مدیریتی شهرداری این شهر را مورد تمسخر قرار دهید و بفرمایید شهردار نظرآباد با مدرک فوق دیپلم هم می تواند این شهر را بچرخاند!!! مگر در شهر من قحط الرجال است که چنین شخصی بر مسند شهرداری بنشیند؟ مگر کم داریم دکتر و مهندس جوان و دلسوز ساکن نظرآباد؟

اگر شما دنبال حل اختلافات هستید با توجه به مسوولیت شما در استان البرز، اختلاف بین راه آهن و پیمانکارانش و شهر نظراباد را حل کنید تا قبل از شروع یخبندان پل روگذر خیابان تهران نظرآباد تکمیل شود! این خود ماییم که باعث تحقیر خودمان می شویم. با سلام و صلوات کسی شهردار نمی شود.

 

دیگر مطالب مرتبط:

پاسخ حسین عسکری به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد ویران شد 

از تخریب فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد تا اظهارات آقای کولیوند

یادداشت انتقادی اسماعیل آل احمد درباره فرهنگسرای مهر شهر نظرآباد

دیدگاه علیرضا عزیزی نویسنده نظرآبادی درباره اظهارات اخیر کولیوند

واکنش به اظهارات کولیوند درباره مدیریت شهر نظرآباد 

بررسی عملکرد شورای شهر نظرآباد در انتخاب شهردار 

پاسخ شهرام نجم آبادی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

پاسخ ابوالفضل سلطانی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد

نامه سرگشاده روحانی نظرآبادی به سخنگوی قوه قضاییه

پاسخ حمیدرضا زعیم به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 

پاسخ محمود یوسفی به اظهارات کولیوند درباره شهر نظرآباد 


نوشته شده در  چهارشنبه 96/9/15ساعت  2:29 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

خبرنگار کرجی خبرگزاری تسنیم در 14 آذر 1396 خبری را در خروجی وب سایت استانی آن خبرگزاری قرار داد که درباره منازعه کِش دار و فرصت سوز انتخاب شهردار جدید نظرآباد است. این قلم درصدد داوری درباره این منازعه بی حاصل نیست و بایستی با مدد از مرّ قانون و به سرعت و به نفع مردم به آن پایان داد. اعتراض این قلم و فعالان علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان نظرآباد به اظهارات توهین آمیز آقای محمّدجواد کولیوند نماینده مردم کرج و رییس کمیسیون شوراها در مجلس است که در مقام  به اصطلاح فصل الخطاب و داور این منازعه، غیر مسئولانه گفته است: «شهرداری نظرآباد درجه 8 است و با مدرک فوق دیپلم هم می توان آن را اداره کرد!» ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 96/9/15ساعت  1:26 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

غربت مشاهیر البرز حتّی در تقاطع غیر هم سطح 

روز 25 دی 1395 تقاطع غیر هم سطح مهر ویلا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر کرج گشایش یافت.از ویژگی های این پروژه، روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر و جنوب شهر و شاهراه کرج - قزوین است.در آغاز، خبرنگاران و مسئولان از آن با نام «زیرگذر مهر ویلا» یاد کردند.در آستانه بهره برداری، مسئولان شهری نام جناب «محتشم کاشانی» را برای آن برگزیدند. با تقارن مرحله پایانی این طرح با درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسئولان شهری کرج تصمیم به تغییر آن به نام مرحوم تازه درگذشته گرفتند. در نهایت روز افتتاح هم خیلی معلوم نشد که کدام نام بر آن تقاطع، پایدار شده است. انتشار نام های مختلف در اخبار، مویّد این امر است. 

1. با احترام و ادب فراوان به این دو بزرگ - که یکی شاعر پارسی‌ گوی قرن دهم هجری قمری و از مهمترین شاعران مرثیه ‌سرای شیعه و خالق ترکیب ‌بند «باز این چه شورش است» و دیگری که رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار صدیق امام راحل و رهبر معظّم انقلاب است -سخن اعتراضی این است که چرا این مکان و دیگر مکان های عمومی استان البرز، همچنان با نام و یاد مشاهیر و مفاخر استان البرز قهر هستند. مگر نه این که فرهنگ و تاریخ این استان مملو از چهره های دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردار از شهرت ملّی و فراملّی است.

2. تاریخ هر ملّتی شناسنامه آن ملّت است و هر موجودبی شناسنامه، گمنام و بی اعتبار است. برهمین مبنا دانستن و داشتن هویت و تاریخ، از بایسته های زندگی انسان است. باید دانست که هر ایرانی از میراث گذشته خود بهره می برد و اندوخته ای برای آیندگان بر جای می گذارد. لازمه داشتن یک نگرش جامع در مباحث مربوط به فرهنگ و هویت، شناخت عمیق و دقیق پیشینه تاریخی مناطق مختلف ایران عزیز است.

3. در این میان معرفی و آشنایی با مشاهیر و تاریخ دیرپا و کهن استان البرز به عنوان بخشی از گستره جغرافیایی میهن پهناورمان، می تواند نقش اساسی در بازسازی و شناخت گوشه هایی از تاریخ غنی این سرزمین کهن داشته باشد. در استان البرز - که سرزمینی به پهنای تاریخ است - آثاری متعلق به هزاره هفتم پیش از میلاد مسیح تا دوره های جدیدتر اسلامی یافته شده است .

4. براساس آیین نامه نام گذاری شهرها، خیابان ها، اماکن و مؤسسات عمومی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نامگذاری ها علاوه بر توجّه به شخصیت ‌های ملّی و قهرمانان، به شخصیت ‌های محلّی هر منطقه نیز باید توجّه شود.

5. پرسش اساسی از مسئولان شهری و فرهنگی استان این است که چرا این مشاهیر - که تنها بخشی از داشته های استان البرز در حوزه نام آوران است - همچنان در غربت به سر می برند؟ چهره هایی همانند جلال آل احمد مصلح اجتماعی و نویسنده شهیر ایرانی؛ آیت ‌الله شیخ مرتضی دیزانی طالقانی فقیه عارف و استاد نامدار حوزه علمیه نجف اشرف؛ حاسب کرجی ریاضی ‌دان و آب شناس فرهیخته ایرانی در قرن چهارم هجری قمری؛ آیت ‌الله شیخ محمّدتقی برغانی مشهور به شهید ثالث از فقیهان قرن سیزدهم هجری قمری و نویسنده مجموعه 24 جلدی منهج الاجتهاد؛ سرلشکر شهید ولی ‌الله فلاحی رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پروفسور ابوالقاسم غفاری دانشمند حوزه علوم ریاضی، فیزیک و صنعت فضا  که در ماموریت فرود بشر بر کره ماه مشارکت علمی داشت؛ آیت ‌الله شیخ محمّدصالح برغانی بنیانگذار مدرسه بزرگ صالحیه قزوین و صاحب سیصد عنوان اثر در علوم اسلامی و کسی که بارها در حضور فتحعلی شاه قاجار، مبحث ولایت فقها را مطرح کرد؛ آیت ‌الله سید ابوالحسن رفیعی طالقانی استاد حکمت و فلسفه حضرت امام خمینی (ره)؛ دکتر محمود نجم ‌آبادی پزشک نامداری که طب اسلامی و ایرانی را که هزار سال به فراموشی سپرده شده بود را احیا کرد؛ صاحب بن عباد طالقانی وزیر دانشمند و پرهیزگار سلسله شیعی آل بویه؛ ملا نعیمای طالقانی حکیم دوره صفوی و حافظ کتب شیعی در حمله افغان‌ ها به اصفهان؛ ابراهیم بوذری خوشنویس کتیبه آرامگاه سعدی و دروازه قرآن شیراز؛ پرویز کلانتری از نقاشان صاحب سبک معاصر و طراح یکی از تمبرهای منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد؛ آیت الله آقاحسن نجم‌ آبادی ساوجبلاغی فقیه نامدار و گزینه مرجعیت عامه شیعه پس از وفات شیخ مرتضی انصاری؛ آیت الله آقاحسین نجم ‌آبادی تهرانی فقیه و متکلّم معاصر و استاد فقیه فرهنگبان آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی؛ آیت الله حاج شیخ هادی نجم ‌آبادی روحانی نواندیش، آزادی خواه و قرآن پژوه عقل گرای روزگار قاجار و مربی و زمینه ساز فکری جنبش مشروطه خواهی ایرانیان؛ غلامحسین درویش خان از استادان برجسته موسیقی سنّتی ایران که پیش درآمد موسیقی ایرانی از ابتکارات او است؛ درویش عبدالمجید طالقانی خوشنویس مشهور روزگار صفوی که خط شکسته نستعلیق را به کمال رساند؛ استاد غلامحسین امیرخانی استاد مسلّم و اثرگذار هنر خوشنویسی ایران؛ استاد جمشید امینی از شاگردان شناخته شده کمال الملک و مبتکر رشته هنری نقاشی بر قالی؛ دکتر شهید ابراهیم حشمت مرد شماره دو نهضت جنگل و همرزم میرزا کوچک خان جنگلی؛ استادان سیّد حسین و سیّد حسن میرخانی بنیانگذاران انجمن خوشنویسان ایران؛ پروفسور سیف ‌الدین نجم ‌آبادی پژوهشگر برجسته زبان‌ شناسی، ایران شناس و استاد فقید دانشگاه هیدلبرگ آلمان؛ آیت الله شیخ علی ‌پناه اشتهاردی از مجتهدان و مدرسان نامدار حوزه علمیه قم.


بازتاب یادداشت فوق در وب سایت خبرگزاری فارس


 بازتاب یادداشت فوق در وب سایت اسنا

بازتاب یادداشت فوق در روزنامه پیام آشنا 


نوشته شده در  دوشنبه 95/10/27ساعت  1:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

به کجا چنین شتابان؟

محرم امسال، در یکی از هیئت های مذهبی شهر نظرآباد واقع در استان البرز، گروهی جوان احساساتی و بی اطلاع از فرهنگ اصیل عاشورا، بساط خرافی عروسی قاسم را پهن کردند. دو مرد جوان را به عنوان عروس و داماد بزک کردند و بر سر سفره عقد نشاندند و قند بر سر آنان ساییدند. مداح آن هیئت (بخوانید خواننده)، ترانه «بادا بادا مبارک بادا» را با سبک و سیاقی سوزناک خواند. در نهایت عروس و داماد را در بین جمعیت چرخاندند و کِل کشیدند و برای هیئت خود پول جمع کردند. بی تردید وقوع چنین سوگواری های انحرافی و نمایشی، زنگ خطری است برای آیین های اصیل سوگواری حسینی. البته نکاتی در این راستا، قابل تامّل است:

1. جناب قاسم از فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام است که در واقعه جانسوز عاشورا به شهادت رسید اما عروسی ایشان با یکی از دختران امام حسین علیه السلام، از تحریفات عاشورا است. می گویند ملا حسین واعظ کاشفی (درگذشت 910ق) نویسنده کتاب روضه الشهدا، آن را از روزگار صفویه باب کرده است. در واقع اصطلاح روضه‌ خوانی که امروزه به ذکر و بازگویی مصیبت‌ های روا رفته بر امام حسین علیه السلام و یارانش در واقعه کربلا اطلاق می ‌شود، از عنوان کتاب روضه الشهدا گرفته شده ‌است.البته مذهب کاشفی، همواره مورد سؤال و اختلاف بوده ‌است، حتی در عصر خودش. برخی او را شیعه و بعضی دیگر سنّی و گروهی او را  سالک طریقت صوفی نقشبندیه می دانند. از ظاهر امر چنین بر می ‌آید که کاشفی اهل سنّت و پیرو مذهب حنفی بوده‌ است. همچنین تبلیغات وسیع صفویان برای شیعه پنداشتن کاشفی، با هدف تثبیت روضه الشهدا به عنوان تنها مرجع مرثیه ‌خوانی و اجرای تعزیه انجام می‌ گرفت. این روایت، منتقدان جدّی نیز دارد که معتقدند رفتار مسالمت ‌جویانه کاشفی را می ‌توان بر کتمان و مدارا و تقیه حمل کرد که از اصول رفتاری شیعه در طول تاریخ محسوب می ‌شود.  ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 95/8/30ساعت  12:30 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

شناسه خبر: 3748416  - دوشنبه 1 شهریور 1395 - 13:07

کرج - مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت دانش با تاکید بر اینکه تجاری سازی هویت اخلاقی و معنوی پزشکی را تهدید می‌کند، گفت: مدتی است که مفهوم تجاری سازی به عرصه پزشکی هم وارد شده است.

دکتر حسین عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک و پنجم شهریور روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی و روز داروسازی است، گفت: این دو مناسبت، فرصتی است برای پاسداشت مقام پزشکان متعهد ایرانی، پزشکانی همانند دکتر محمد قریب که دانش خود را با اخلاق و معنویت درآمیخته اند، آنان اسوه های اخلاق هستند که نامشان در سپهر فرهنگی و علمی کشورمان ماندگار شده است.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت دانش تاکید کرد: سیاست های مربوط به تجاری سازی دانش، زلزله های عمیقی را در پهنه فرهنگ و دانش جهانی ایجاد کرده است، رام تر کردن اشخاص و توانا کردن آنان برای خدمت بیشتر از جمله این رویدادها است. این پژوهشگر البرزی گفت: تجاری سازی دانش، دارای مبادی معرفت شناختی حس گرا، مبادی هستی شناختی مادی گرا است و در این نگاه، انسان چیزی بیش از حیوانی عاقل و پیشرفته و ابزارساز نیست، در واقع تجاری سازی دانش، برگرفته از نظریه اقتصاد دانش است، مسئله اصلی این نظریه، مالکیت دانش و تولید ثروت از دانش است. وی با تاکید بر اینکه در منطق تجاری سازی، دانش و دانشگاه خدمتگزار بازارهای آزاد اقتصادی و شرکت های تجاری است، گفت: مدت زمانی است مفهوم تجاری سازی به عرصه پزشکی هم وارد شده و آن را با چالش سود انگارانه مواجه کرده است.

عسگری افزود: به دیگر سخن، تجاری سازی پزشکی، هویت اخلاقی و معنوی این دانش و حرفه انسانی را تهدید می کند در این نگاه، پزشک به مثابه تاجر است که در پی سود و سودای صرفاً مادی خود است. وی به شکافتن بخیه چانه کودکی مجروح در یکی از شهرهای استان اصفهان به دلیل عدم پرداخت هزینه درمان اشاره کرد و گفت: این حادثه دلخراش از نتایج هولناک تجاری سازی پزشکی است. این پژوهشگر البرزی گفت: تقویت اصول اخلاقی در بین دانشجویان رشته های مختلف پزشکی و تبیین و مرزبندی های نگاه های تجاری و انسانی به حوزه درمان و سلامت در پژوهشکده های پزشکی از جمله راه حل های مقابله با نگاه سوداگرانه به پزشکی است.

متن خبر در سایت خبرگزاری مهر


نوشته شده در  دوشنبه 95/6/1ساعت  8:7 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

دکتر زین الدین کیایی نژاد در محراب و منبر

در روز نوزدهم خرداد 1395 (دوم ماه مبارک رمضان) کتابی به دستم رسید به نام «محراب و منبر» نوشته آقای رمضان علی عزیزی که در سال 1394 در شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات عصر جوان (ناشر قمی) منتشر شده است. مولّف در این کتاب، نیم نگاهی انداخته است به هفتاد سال خدمات دینی حجت ­الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمّد کیایی نژاد (متولّد 1310ش). در صفحه 106 آن کتاب، زندگی نامه دکتر زین الدین کیایی نژاد (شاعر و عرفان پژوه طالقانی) آمده است. دکتر کیایی ­نژاد فرزند شیخ علی گلیردی طالقانی و عموی آقای محمد کیایی نژاد است.

با مطالعه آن دریافتم که با اندکی تغییرات در الفاظ، همان نوشته بنده ذیل مدخل «کیایی نژاد» در دایره المعارف تشیّع (ج 14، ص 287) است. نویسنده کتاب محراب و منبر با زیرپا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی، این مطلب را از وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی برداشته و بدون ذکر مأخذ، به نام خودش منتشر کرده است. نمی خواستم به این نقض امانت بپردازم اما توصیه یکی از دوستان شفیق باعث شد که آن را قلمی کنم. به امید روزی که این منکر پژوهشی از سپهر دانش و پژوهش ایران عزیز رخت بربندد.

مدخل «زین الدین کیایی نژاد» در دایره المعارف تشیع

مدخل «کیایی نژاد» در دایره المعارف تشیّع ، ج 14، ص 287


نوشته شده در  پنج شنبه 95/3/20ساعت  1:33 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]