سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

لطفن تا اطلاع ثانوی تولید مثل نکنید

مهراب حیدری

(مدرس دوره های موفقیت و مهارت های شخصی)

- لطفن تا اطلاع ثانوی تولید مثل نکنید اگر هنوز نمی توانید تا سبز شدن چراغ راهنمایی صبر کنید و برای رسیدن به ناکجای زندگی تان از ثانیه هایی که ممکن است باعث حادثه ای شوید نمی گذرید.

لطفن تا اطلاع ثانویه تولید مثل نکنید اگر بعد از هر تصادف کوچک یا بزرگ به راننده مخاطب حمله می کنید.

- لطفن تولید مثل نکنید اگر نمی توانید بین خطوط رانندگی کنید. اگر نیمه های شب با بوق خداحافظی می کنیدو اگر از شانه خاکی جاده با گردو خاک خودتان را به اول ترافیک می رسانید و ترافیک را سنگین تر می کنید.

- از آوردن کسی مثل خودتان به این دنیا جلوگیری کنید اگر هنوز در پیاده رو پارک می کنید و کوچه های خلوت یک طرفه را با حماقت فراوان رانندگی می کنید و برای اتومبیل محق روبرو بوووق می زنید و منتظرید که کنار بکشد تا شما عبور کنید.

- ترمز تولید مثل تان را برای همیشه بکشید اگر قوطی آب میوه، پاکت سیگار، پوست میوه و... را از اتومبیل به بیرون پرت می کنید.

- لطفن هیچ وقت تولید مثل نکنید اگر با سرعت غیر مجاز در شهر یا جاده می رانید و یا اگر با لایی کشیدن در بزرگ راه باعث وحشت دیگران می شوید و امنیت دیگران را به خطر می اندازید و اگر اهمیتی برای خط عابر پیاده، رعایت حق تقدم، دور زدن ممنوع، ورود ممنوع و توقف ممنوع قایل نیستید.

- هیچ وقت به فکر تولید مثل نباشید و خودتان را تکثیر نکنید حتی اگر شهرداری دلسوز شهرتان برای صدها مرکز خرید پارکینک در نظر نگرفتهحتی اگر تابلوهای راهنمایی را بعد از تقاطع نصب کرده باشند حتی اگر پدر و مادرتان به شما اولین درس های زندگی را نیاموخته باشند و اگر در مدرسه به جای چندین ساعت زبان، عربی و ریاضی ساده ترین اصول زندگی و احترام به «انسان» را به تو نیاموخته اندو تو نمی توانی مثل انسان زندگی کنی.

- بهتر است از تولید موجودی مثل خودت حذر کنی شاید ایران رو به افول نسل بهتری و با فرهنگ تری را تجربه کند.


نوشته شده در  جمعه 95/1/27ساعت  8:41 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

کتابی درباره بازتاب سخنرانی احمدی نژاد در شهرستان نظرآباد

اشاره: در 12 مهر 1385 دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم، در یک سخنرانی عمومی در بین اهالی شهرستان نظرآباد از توابع استان البرز از وجود فساد مالی در یک بانک خصوصی کشور سخن گفت که بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت. آن روز احمدی ‌نژاد درباره داستان واگذاری سهام بانک پارسیان و تخلف عمده یک موسسه مالی و اعتباری سخن گفت. وی در اجتماع مردم نظرآباد با انتقاد شدید از بروز فساد در نظام بانکی کشور به مردم مژده داد که دولت موفق شده است از بروز یک فساد اقتصادی بزرگ در این بانک جلوگیری کند. سخنان احمدی نژاد ناظر بر معامله در شرف انجام سهام شرکت ایران خودرو در بانک پارسیان با گروه العقیلی به نمایندگی محمد رستمی صفا از فعالان صنعت لوله و پروفیل بود. تعداد کل سهام بانک پارسیان در آن مقطع معادل پنج میلیارد سهم بود و شرکت های تابعه ایران خودرو دارای بیش از یک میلیارد و 400  میلیون سهم بودند که معادل 8/ 28 درصد کل سهام این بانک می شد.کنسرسیوم رستمی به موازات مذاکره با ایران خودرو با یک موسسه بانکی آلمان نیز برای دریافت وام برای خرید این سهام به توافق رسیده بود. ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 94/8/14ساعت  2:14 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

یک نفر دست مرا گرفت برد روستای کوشک زر

روستای «کوشک زر» واقع در شمال غرب شهر هشتگرد یکی از خوش آب و هوا ترین روستاهای استان البرز است. این روستا که در دهستان چندار شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد، براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال  1385، جمعیت آن 495 نفر (137خانوار) بوده است.

«یک نفر دست مرا گرفت که در همان نزدیکی شهر هشتگرد برد به منطقه ‌ای به نام کوشک زر، آنگاه گفت چطور از ابتدای روستای کوشک زر تا ویلای آقای اسحاق جهانگیری (معاون اول رییس جمهوری) قابل آسفالت کردن است...» مهدی کوچک ‌زاده نماینده مردم تهران در نشست علنی سه‌شنبه 14 مهر 1394 پارلمان در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی منعکس‌ کننده فریاد پابرهنگان است، گفت: «آقای آخوندی! روزی به هشتگرد رفتم و مردم می ‌گفتند فضای بین بلوک ‌ها صدمتری است و با آقای آخوندی بگویید آنها را آسفالت کنید البته من در آنجا از شما دفاع کردم بودجه نیست اما یک نفر دست مرا گرفت که در همان نزدیکی هشتگرد برد به منطقه‌ ای به نام کوشک زر، آنگاه گفت چطور از ابتدای روستای کوشک زر ویلای آقای جهانگیری قابل آسفالت کردن است، اگر بودجه نیست چرا برای آسفالت کردن مسیر ویلای فلان وزیر و فلان معاون رئیس‌جمهور در روستای ییلاقی‌شان تا دم روستا بودجه هست»

وی با بیان اینکه پس از پیگیری استیضاح و انجام اقدامات مربوط به آن شارلاتانیسم رسانه ‌ای قدرت و ثروت تلاش کرد این استیضاح را باندی و جناحی نشان دهد، گفت: «در اینجا ضرب‌المثل کافر همه را به کیش خود پندارد مصداق واقعی پیدا کرد؛ من می ‌خواهم بگویم که این جماعت اگر یک کلمه حرف درست زده باشند همین است زیرا از نظر من این استیضاح باید انجام شود.» در پایان نشست استیضاح نمایندگان با 175 رای مخالف استیضاح، 72 رای موافق استیضاح و 5 رای ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در مجلس با استیضاح آخوندی مخالفت کردند و طالع بینی مهندس باهنر مبنی بر اینکه رای اعتماد مجدد نمایندگان به آخوندی بیشتر از رای اعتماد اولیه به آخوندی خواهد بود درست از آب درآمد. چرا که او در آن روز 107 مخالف داشت و  159 موافق. گفتنی است ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار فعلی شهرستان ساوجبلاغ، متولد روستای کوشک زر است.

 روستای کوشک زر کجاست؟


نوشته شده در  جمعه 94/7/17ساعت  12:56 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

به بهانه ترمیم شبکه آبرسانی مبلغی در حدود 650 میلیون تومان!  

دکتر غلامرضا محمّدنسل *

در خبرهای رسمی از قول دادستان ساوجبلاغ آمده بود که یکی از کارمندان رسمی اداره آب آن شهرستان به بهانه ترمیم شبکه آبرسانی مبالغی در حدود 650 میلیون تومان از اهالی اخاذی کرده است و جالب است که این مامور برای دریافت این وجوه از دستگاه کارتخوان هم استفاده می کرده که در نوع خود نوآوری بوده است! صرف نظراز اینکه برخی از مسئولان از واژه «اختلاس» برای عنوان جرم ارتکابی وی استفاده کرده اند و در سایت های مختلف خبری نیز این عنوان دهان به دهان نقل و استفاده شده است، اما به نظر نگارنده استفاده از این عنوان برای عمل ارتکابی این مامور از نظر حقوقی صحیح نیست زیرا در اختلاس باید یک رابطه امانی وجود داشته باشد و وجوه یا اموال به مامور دولت سپرده شده باشد و در این پرونده، عنوان کلاهبرداری مناسب تر به نظر می رسد زیرا این مامور دولت با مانور متقلبانه و فریب مردم به امور غیرواقعی اقدام به اخذ وجه از آنان کرده است. بحث بیشتر در این مورد مجال دیگری را می طلبد اما از حیث جرم شناختی پیرامون این واقعه چند نکته قابل تامل است: ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 94/7/11ساعت  1:6 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

حسین عسکری: یادداشت زیر برای نخستین بار در خبرنامه ساوجبلاغ (شماره 16، اسفند 1382، صفخه 11) منتشر شده است. گمان کنم با گذشت دوازده سال از نگارش آن، برخی هشدارهایش همچنان قابل توجّه باشد. «خبرنامه ساوجبلاغ» در آن سال ها، ارگان فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ بود.

زلزله در ساوجبلاغ، دیر یا زود؟ 

زلزله جانسوز بم فرصتی پیش آورد تا در این ایام به صورت جدی و عمیق، در رسانه های جمعی زنگ خطر زلزله در 97 درصد از مناطق کشورمان به صدا در آید. (1) اما در این میان از مساله تهدید شهرستان ساوجبلاغ هیچ مطلبی در مطبوعات محلی و ویژه نامه های رنگین روزنامه های کثیر الانتشار منعکس نشد و کمتر مسوولی در این باره سخنی بر زبان راند. بر همین مبنا پس از گذشت حدود 2 ماه از فاجعه بم، نگارنده این سطور که نه زمین شناس و نه جغرافی دان است؛ بلکه اغلب در موضوع شناخت فرهنگ و تاریخ کهن ساوجبلاغ قلم می زند به خود جرأت داد تا در غیاب و سکوت کارشناسان و مسوولان فقط به جهت یادآوری نکته مهم «زلزله خیزی ساوجبلاغ» به نکاتی کوتاه اشاره کند. بدون تردید پرداخت علمی و تخصصی به این موضوع در صلاحیت کارشناسان فن است: ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 94/6/10ساعت  6:42 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

حسین جوادان

به این همجواری افتخار می کنیم 

یادداشت زیر واکنش آقای حسین جوادان وکیل پایه یک دادگستری و از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ به یادداشت «سخنی با آقای حجّت الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد» است. وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی از انتشار دیگر دیدگاه ها در این باره، استقبال می کند.

* * *

برادر عزیز و گرانمایه، جناب آقای حسین عسکری

باسلام و ادب

درود بر شما که کلامتان بوی ناب فرهنگ و ادب و تاریخ می دهد، و صراحت کلامتان خواب را از چشم سیاستمداران بی سلیقه می رباید . نظرآباد و ساوجبلاغ و طالقان، و در یک کلام حوزه تمدنی ساوجبلاغ بزرگ که در گذشته های نه خیلی دور به شهادت اسنادی نظیر «نزهت القلوب» حتّی کرج و کن و سولقان را نیز در بر می گرفت، همه از یک جان واحدند و از یک آبشخور فرهنگی و تمدّنی آب می خورند و سیراب می شوند. ما نه تنها از همجواری با نظرآباد و طالقان و کرج، احساس رنج نمی کنیم و آن را مسأله ی خود نمی دانیم، بلکه به آن افتخار می کنیم و پاره های تن خود را چون جان شیرین، عزیز می داریم. بی تردید، هر گامی که برای توسعه نظرآباد عزیز برداشته شود، و هر خشتی که بر عمارت پیشرفت آن نهاده شود، به زودی اثر و نتیجه و سودش به ساوجبلاغ و طالقان و کرج هم خواهد رسید و لبخند رضایتی بر لب های ما خواهد نشاند. زادگاه و موطن ما از دیرباز یک جان واحد و یک کالبد تاریخی مشترک داشته است، گیرم که به جبر تقسیمات کشوری، خطّی بین ما کشیده باشند.        

به قول حضرت مولانا:

این وطن، مصر و عراق و شام نیست

این وطن جایی ست کآن را نام نیست...        
پاینده باشید و گام هایتان در راه خدمت به فرهنگ و اندیشه و تاریخ ساوجبلاغ بزرگ باستانی استوار باد.

یادداشت حسین جوادان درباره تغییر نام شهرستان نظرآباد


نوشته شده در  دوشنبه 94/5/26ساعت  10:49 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

حجّت الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد

همجواری با ساوجبلاغ، مسأله شهرستان ما نیست

یادداشتم را با این پرسش اساسی آغاز می کنم که هویّت فرهنگی و تاریخی شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز چه ویژگی ها و مختصاتی دارد و نسبت فرهنگی آن با منطقه تاریخی ساوجبلاغ چیست؟ آقای حجّت الله صادقی فرماندار محترم شهرستان نظرآباد در روزنامه پیام سپیدار (ش 439، چهارشنبه 21 امرداد 1394، ص 2) در پاسخ به این پرسش گفته است: «با توجّه به نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد و این موضوع که نظرآباد تا چند سال پیش از توابع ساوجبلاغ بود، ما کار سختی در پیش داریم. یکی از مسایل ما همجواری نظرآباد و ساوجبلاغ است به صورتی که تنها یک بلوار حدّ فاصل دو شهرستان را تشکیل می دهد و به همین دلیل تفکیک دو شهرستان کار مشکلی است. هیچ عارضه طبیعی حدّ فاصل نظرآباد و ساوجبلاغ را مشخص نکرده و به همین دلیل تفکیک این دو شهرستان با مشکلاتی روبرو شده است. از سوی دیگر برخی ها نمی خواهند فکر ساوجبلاغ را از ذهن خود خارج کنند.» ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 94/5/22ساعت  9:51 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

قصد اختلاف افکنی قومی نداشتم

اشاره: روز سه شنبه 20 امرداد 1394 یادداشتی انتقادی با عنوان «از بوی بد فاضلاب تا بوی بدِ قوم گرایی در شهر نظرآباد» در وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی منتشر شد. در واکنش به این یادداشت، سرکار خانم ناهید کلانتری (خبرنگار نشریات اقتصاد پویا و البرز فردا) مطلبی به شرح ذیل نوشته که به جهت نهادینه سازی فرهنگ نقد و گفت و گو، بدون هیچ دخل و تصرّفی منتشر می شود.   

* * *

با سلام و درود خدمت مردم و همشهریان فهیم نظرآباد

این جانب ناهید کلانتری خبرنگار روزنامه های اقتصاد پویا و البرز فردا جهت روشن سازی افکار عمومی بابت چاپ اخیر مطلبی که باعث ناراحتی بعضی از همشهریان شده باید عرض کنم مطلب توجّه ویژه به هشترودی و آذری ها درخواست اعضای ساکن خیابان طالقانی بوده در شورای شهر خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر!!! لذا اینجانب قصدسوء استفاده یا اختلاف افکنی بین قوم و ملیّتی را نداشتم چرا که اینجانب خود هشترودی و ساکن محلّه رسالت هستم اگر درخواست آنان را رسانه ای نمی کردم متهم به طرفداری از شهردار، شورا و هشترودی ها می شدم. باید این را هم اضافه کنم بنده تاجایی که توانستم مطالبی که باعث برهم زدن آرامش و اتّحاد مردم می شد را حذف کردم پس کم لطفی است که دوستان ما را متهم به اختلاف افکنی بین اقوام کنند. اکثر همشهریان هم بنده را می شناسند و هم شماره ام را دارند کاش به جای انتقاد یک تماس با ما داشتند و از موضوع اطلاع پیدا می کردند در پایان یادآورم می شوم اینجانب ناهید کلانتری خبرنگار شهرستان و همه مردم با هر قومیتی هستم نه طرفدار حزب و گروهی نه طرفدار قوم و ملیّتی. تا به امروز تلاش کردم در قلم زدن دقّت لازم را داشته باشم تا خدای نکرده به کسی یا کسانی توهین نشود لذا از تمام کسانی که فکر می کنند مطلب ما خلاف واقع بوده یا توهینی را در برداشت حلالیّت می طلبم.


نوشته شده در  چهارشنبه 94/5/21ساعت  11:25 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

ناصر مجرد

قابل توجّه آقای ناصر مجرد

به خاطر دارم وقتی از استاد فرزانه دکتر حکمت الله ملاصالحی دیدگاهش را درباره «قومیّت» و «قوم گرایی» پرسیدم، ایشان از آن با عنوان «بت پرستی دورانِ مدرن» یاد کردند. بی تردید «قوم گرایی» یا «ناسیونالیسم کور» پدیده مذمومی است که در دستور کار بدخواهان اسلام و ایران قرار دارد. از قضا، یکی از بدبختی های استان البرز به ویژه دو شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد، همین سیطره بت پرستی مدرن است که سرمایه و فرصت های زیادی را از ما به یغما برده است. اگر مدیریت شهری در شهرستان نظرآباد ناکارآمد است، اگر نخبه گرایی و توجّه به دانش و تجربه مطرود است، اگر اختلافات خانمانسوز موجود در شورای شهر و شهرداری، مانع از خدمات معمولی شهری شده است و اگرهای دیگر... یکی از دلایل عمده اش سیطره قوم گرایی در ذهن و زبان بخشی از شهروندان و مدیران است. از مسئولیت های ارباب جراید این است که درباره این انحراف فرهنگی و اجتماعی انذار دهند و مروّجان آن را نزد افکار عمومی رسوا سازند نه این که خود مروّج این کج راهه باشند.

در صفحه ویژه استان البرز روزنامه اقتصاد پویا (ش 3086، یک شنبه 18 مرداد 94، ص 11) به مسئولیت آقای ناصر مجرد، خبری خواندم به شرح زیر: 

اهالی خیابان طالقانی نظرآباد: از بوی بد فاضلاب به ستوه آمده ‌ایم

ساکنان شاکی خیابان طالقانی از بوی بد و وضیعت نامناسب فاضلاب به ستوه آمده و طی تجمعی در شورای شهر، از شهردار و اعضای شورا درخواست رسیدگی کردند و اعلام داشتند که به هیچ وجه در حیاط منازل خود چاه نخواهند زد و مشکل فاضلاب شهر باید طبق اصول و قواعد روز حلّ شود. ساکنین معترض در ادامه به توجّه ویژه به محلّه های سیّدجمال الدین و رسالت (هشترودی نشین) اعتراض کردند و گفتند باید عدالت در تمام نقاط شهر رعایت شود. همه در یک شهر زندگی می کنیم و باید از امتیازات مساوی و برابر برخوردار شویم.

نویسنده خبر بالا، به صراحت پای آذربایجانی ها و دو محلّه بزرگ شهر  (سیّدجمال الدین و رسالت) را به میان منازعه بوی بد فاضلاب خیابان طالقانی (بخوانید خیابان بهشت رضا یا همان مزار) کشانده است. اینکه شهری به این قدمت و وسعت و جمعیت 120 هزار نفره، فاقد شبکه فاضلاب شهری است، نشان دهنده مدیریت ناکارامد فعلی و روزمرگی مسئولان پیشین شهرستان است. شنیده ام حتّی درباره سیستم فاضلاب، مطالعه هم انجام نگرفته است چه رسد به اقدام جدّی در این باره. بوی بد و آزاردهنده فاضلاب عبوری از خیابان بهشت رضا و از کنار مقبره پاک شهدای گرانقدر شهرستان، نیز از نقاط تاریک کارنامه شورا و شهرداری فعلی نظرآباد است. اما همه اینها و دیگر بی کفایتی های مدیریتی چه ارتباطی به محلّه رسالت (هشترودی نشین) دارد؟ به نظر می رسد تنظیم کننده خبر بالا، بوی بد فاضلاب را بهانه کرده تا در ورای آن، غول بی شاخ و دم قومیّت را در فضای شهرستان متکثّر نظرآباد رها سازد و ماهی خود را بگیرد. مگر نه این است که نشریات محلّی باید از دامن زدن به اختلافات قومی و زبانی که استقلال و تمامیّت ارضی ایران عزیز را نشانه رفته است، پرهیز کنند؟ در فراز این خبر تفرقه انگیز، نام آقای ناصر مجرد به عنوان دبیر صفحه درج شده است. تا آنجا که می دانم ایشان از روزنامه نگاران قدیمی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد است. انتظار می رود که با درایت، این کج راهه را در آن روزنامه تصحیح نمایند. یا علی مدد.


نوشته شده در  سه شنبه 94/5/20ساعت  11:20 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

تفکیک بین مسئولیت سیاسی و کوررنگی سیاسی از ضروریات امروز کشور است

گروه سیاسی تیتر یک - کد خبر: 71485، تاریخ انتشار: 15 تیر 1394 - 13:12/ عسگری گفت: «بصیرت و مسئولیت سیاسی و اجتماعی، امری لازم برای محیط های علمی و دانشگاهی است اما سیاست بازی، پدیده ای مذموم است که می تواند به توقّف رشد علمی، دامن بزند.» پرسش و پاسخ «تیتر1» با حسین عسگری مدرس دانشگاه و دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش در خصوص تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها را در زیر می خوانید:

متن کامل گفت و گو...

نوشته شده در  دوشنبه 94/4/15ساعت  2:7 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]