سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

نوروز ساوجبلاغ مزین به نام و تصویر نام آوران

در نوروز 1398 با پیگیری دوست عزیزم آقای حسین جوادان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دبیر نخستین جشنواره فرهنگی - هنری هشتگرد، تصاویر 9 تن از نام آوران شهرستان تاریخی ساوجبلاغ در معابر عمومی شهر هشتگرد نصب شده است. به سهم خود این اقدام ارزشمند فرهنگی و تاریخی را صمیمانه تحسین می کنم. بی تردید این گونه فعالیت های بنیادین در تقویت هویت، اعتماد به نفس، هنردوستی، علم جویی، خلاقیت، تعالی و همدلی ساکنان شهرستان ساوجبلاغ، بسیار نقش آفرین است. باید آگاهی داشته باشیم که بدخواهان این آب و خاک گوهرنشان، با حذف یا کم فروغ کردن نام آوران، درصدد غالب کردن الگوهای مورد نظر خود هستند. نام این 9 اسوه به این شرح است: استاد سید حسین میرخانی، استاد سید حسن میرخانی مشهور به سراج الکتاب، استاد جعفر والی، استاد مرتضی ممیز، استاد جمشید امینی، آیت الله شیخ محمدتقی برغانی مشهور به شهید ثالث، آیت الله شیخ محمد صالح برغانی، اشرف الدین حسینی مشهور به نسیم شمال، جمال الدین عبدالصمد هشتجردی (هشتگردی).


نوشته شده در  پنج شنبه 98/1/1ساعت  9:51 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 نسیم شمال ریشه در البرز دارد

کد خبر: 83244916 | تاریخ خبر: 25/12/1397 - 11:44

کرج - ایرنا - نویسنده و البرز پژوه از 29 اسفندماه 97 به عنوان هشتاد و پنجمین سالگرد درگذشت اشرف الدین حسینی مشهور به نسیم شمال یاد کرد و گفت: این شخصیت از شاعران نامدار جنبش مشروطه و از مفاخر مطبوعات ایران است که ریشه در استان البرز دارد.دکتر حسین عسکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اشرف الدین حسینی نوه آیت الله شیخ محمدتقی برغانی (شهید ثالث) است. نسیم شمال یا به قول رایج، سید اشرف الدین گیلانی به جهت فقر ناشی از اختلافات خانوادگی در تقسیم ارث، تا مدت ها نام و نسب واقعی خود را مخفی نگه داشته بود. او در محرم 1289 هجری قمری در شهر قزوین پا به عرصه گیتی نهاد، پدرش آقاعبدالله برغانی امام جمعه وقت قزوین و فرزند آیت الله شیخ محمدتقی برغانی مشهور به شهید ثالث و مادرش سیده زهرا خانم نام داشت. اشرف الدین با استناد به مدارکی نویافته، ادعا می کرد خاندان برغانی که ریشه در روستای برغان از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز دارد، از سادات هستند و اصرار داشت که عالمان این خاندان باید رنگ عمامه خود را تغییر دهند. او در پاسخ به اعتراض برادر بزرگترش می گفت: «من انتساب به ام خواهم کرد و سلسله نسبی خود را از مادر خواهم گرفت که سیده و اولاد پیامبر است.» همین دیدگاه موجب شده که نسیم شمال در برخی منابع، سید پنداشته شود.

پدر نسیم شمال در زمان حیات و در آغازین روزهای تولد، نام «شمس الدین» برای او برگزید، مادرش اما پس از مرگِ پدر، نام «اشرف الدین» بر وی نهاد، به دنبال درگذشت پدر، سهم ارث اشرف الدین و مادرش را غصب کردند و روزگار دشواری برای او و مادرش پدیدار شد. مادر اشرف الدین به ناچار به عقد سیداحمد قزوینی درآمد و اشرف الدین چندی در کنار آنان روزگار گذراند تا اینکه میرزا محمدتقی شهیدی برادر اشرف الدین، سرپرستی وی را عهده دار شد و اشرف را به مدرسه صالحیه قزوین فرستاد. او مقدمات ادبیات عرب و علوم اسلامی تا دوره سطح را از شیخ عبدالرحیم قزوینی، ملاعلی طارمی و محمدعلی برغانی صالحی فراگرفت. در حدود سال 1305 قمری به توصیه میرزا علی نقی برغانی صالحی ملقب به مدرس الطف نوه شیخ محمدصالح برغانی که متولی موقوفات جدخویش در ایران و عراق بود، برای ادامه تحصیل راهی عتبات شد. در مدرسه حسین خان قزوینی شهر کربلا از درس میرزا علامه برغانی صالحی و میرزا علی نقی برغانی صالحی بهره مند شد. حدود سال 1310 قمری به قزوین بازگشت و پس از ورود به قزوین و مرگ مادر، اشرف الدین تمام گرفتاری ها و فقر و درماندگی خود را از چشم خانواده پدری و برادر بزرگ خود می دید. در آن زمان، بیست و یک سال تمام داشت. چهار سال در قزوین لب فروبست و دم درکشید، پس از آن عازم زنجان شد و مبانی عرفان و حکمت و ریاضیات را نزد میرزا مسگر زنجانی آموخت سپس به تبریز کوچید و در حدود سال 1313 قمری به قزوین بازگشت و در مدرسه صالحیه مشغول تدریس گشت. آن مدرسه که یکی از مراکز تجمع آزادی خواهان و مشروطه طلبان بود، مسیر زندگی اشرف الدین را تغییر داد و او را به سیاست کشاند.7410/ 6155  انتهای پیام /*

مطلب فوق در وب سایت خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در  یکشنبه 97/12/26ساعت  7:27 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

از سلسله «شب‌های وحدت ملّی» در هفتمین شب، به استان البرز پرداخته می‌شود. این مراسم در ساعت 5 بعدازظهر دوشنبه هفدهم دی ماه 1397 در کانون زبان پارسی برگزار می‌شود. در شب استان البرز آیت الله دکتر سید مصطفی محقق ‌داماد، دکتر عزیزالله شهبازی، دکتر محراب رجبی، ماهرخ فلاحی، فریبرز صادقیان طالقانی و دکتر حسین عسکری سخنرانی خواهند کرد و فیلم مستندی درباره استان البرز به نمایش در می‌آید.

استان البرز با 5350 کیلومتر مربع وسعت و 3 میلیون نفر جمعیت، کوچکترین و یکی از پراهمیت‌ترین استان‌های کشور می‌باشد. این استان بعد از تهران دارای بیشترین رشد جمعیت و همچنین بیشترین شمار پذیرش مهاجران از سراسر ایران می‌باشد. البرز حدود 40 درصد آب شرب مصرفی تهران و بخش عمده‌ای از مواد غذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، سبزیجات و گل‌ و‌ گیاه پایتخت را تأمین می‌کند. البرز در دامان خود رجال و مشاهیر بزرگی همچون ریاضی‌دان و آب‌شناس بزرگ قرن پنجم هجری، حساب کرجی و مشاهیری همچون شیخ هادی نجم‌آبادی، آیت‌الله طالقانی، جلال‌ آل‌احمد و سید حسین میرخانی را دارد. وجود 120 هزار دانشجو، 5 هزار عضو هیئت علمی و همچنین وجود مراکز مهم تحقیقاتی و پژوهشی که برخی از آن‌ها از شهرت و اعتبار بین‌المللی برخوردارند، این استان را به مرکز آموزش و جایگاه تحقیقات و پژوهش کشور تبدیل کرده است. دژ مادها (محوطه ازبکی) به عنوان المان، درخت ارس (هورس) به عنوان نماد گیاهی و عقاب پرطلایی به عنوان نماد جانوری تعیین و معرفی شده و به ثبت رسیده است.

خیابان ولی‌ عصر، سه‌ راه زعفرانیه، خیابان شهید عارف‌ نسب، شماره 12، باغ موقوفات دکتر محمود افشار، کانون زبان پارسی.


سخنرانی ام در آیین شب البرز با عنوان «خاندان های علمی، فرهنگی و اجتماعی استان البرز»

 

عکس یادگاری بنده و آقای خسرو عباسی با استاد علی دهباشی مدیر و سردبیر مجله بخارا و اداره کننده آیین شب البرز در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار. درخت ارس (هورس) نماد گیاهی استان البرز در تصویر قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط:

 تصاویر خبرگزاری ایرنا از آیین شب البرز 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

وب سایت مرکز دایر‌ه‌المعارف بزرگ اسلامی 

پایگاه خبری سپیدار آنلاین 


نوشته شده در  یکشنبه 97/10/16ساعت  6:14 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

معلوم می شود که قسم ناحق خورده

آیت الله ملاعلی قارپوزآبادی زنجانی فقیه نامدار هم روزگار با ناصرالدین شاه قاجار، متولد روستای صالحیه (قارپوزآباد) از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز است در شماره 475 «روزنامه دولت علیه ایران» (سال 1277 هجری قمری) خبری درباره قضاوت عادلانه او آمده است. این روزنامه در دوره حکومت ناصرالدین شاه و به مدیریت میرزا ابوالحسن خان صنیع الملک غفاری (پسرعموی استاد کمال الملک) منتشر می شد.

متن خبر درج شده در روزنامه دولت علیه ایران به این شرح است: «خمسه (نام قدیم زنجان ) / از قراری که نوشته بودند محرم نام با یک نفر ضعیفه به جهت 31 من گندم دعوایی داشته در محضر آخوند ملاعلی قارپوزآبادی (درگذشت 1290 قمری) مرافعه می‌نمایند قسم به محرم نام که منکر بود وارد می آید و به جلاله قسم یاد می نماید بدون فاصله بی آنکه مرض و ناخوشی داشته باشد فوت شده معلوم می شود که قسم ناحق خورده.»

- منبع سند: آرشیو شخصی حسین عسکری. 


نوشته شده در  دوشنبه 97/10/3ساعت  11:43 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

برادران بَرغانی، شهید ثالث و مرحوم ملّا [محمد]صالح

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در 19 آبان 1397 متن کامل بیانات معظم له در دیدار اعضای کنگره‌ بزرگداشت شهدای استان قزوین را منتشر کرد. در بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، از برخی مشاهیر خاندان علمی و فرهنگی برغانی به این شرح یاد شده است: «قزوین همان‌طور که اشاره کردید، هم موقعیّت جغرافیایی، هم موقعیّت تاریخی، هم موقعیّت فرهنگی، و هم آزمون بزرگ مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدّس را جزو افتخارات خودش دارد؛ در این هیچ تردیدی نیست، و بزرگان قزوین، چه علمای قبل مثل همان برادران بَرغانی، شهید ثالث و مرحوم ملّا [محمد]صالح - جدّ آقای [دکتر علی اکبر] صالحی - و دیگران که بودند تا زمان ما، و همچنین شهدای برجسته، شهید بابایی، شهید لشگری، شهید رجایی، مرحوم آقای ابوترابی (رضوان ‌اللّه علیه) -پدر، پسر- و دیگران همه مایه‌ افتخارند؛ واقعاً همین‌جور است که اشاره کردید.»

درباره شهید ثالث

  درباره نسب دکتر علی اکبر صالحی 


نوشته شده در  چهارشنبه 97/8/23ساعت  8:31 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

 

کد خبر: 83044134 | تاریخ خبر: 03/07/1397 - 18:6 

کرج- ایرنا- همزمان با اجلاسیه شهدای روحانی استان البرز کتاب «علمای مجاهد استان البرز» عصر سه شنبه در کرج رونمایی شد. حسین عسکری نویسنده این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب در 328 صفحه و شمارگان یک هزار و 100 نسخه با حمایت کنگره شهدای استان البرز منتشر شده است. وی اظهارداشت: استان البرز به عنوان منطقه ای راهبردی از جغرافیای ایران، دارای پیشینه و مدنیتی 9 هزار ساله است که در دوره اسلامی با حضور پرشمار مبارزان شجاع علوی و امامزادگان بصیر و شریف به یکی از کانون های مبارزاتی مکتب اهل بیت (ع) علیه حکومت های بیدادگر اموی و عباسی تبدیل شد.

عسکری گفت: عالمان تیزبین البرز با صراحت و شجاعت در رویدادهای مختلف تاریخ ایران اسلامی با بذل جان خویش و تحمل حبس، تبعید و شکنجه حضوری مؤثر داشته اند. وی افزود: روحانیون البرز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعالی داشته و راهبر این مبارزات انقلابی بیشتر روحانیونی بودند که همچون دژی استوار با درهم آمیختن دین و سیاست، نسبت به رفتارهای مستبدانه حکومت پهلوی اعتراض کرده و به آگاهی مردم پرداختند. وی بیان داشت: اردیبهشت امسال با پیشنهاد آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، نگارش این کتاب در ردیف فعالیت های پژوهشی ستاد کنگره شهدای استان البرز قرار گرفت.

این نویسنده ادامه داد: ارایه شاخصه ها و نمونه های ملموس برای رسیدن به الگوی حوزه علمیه انقلابی، تقویت هویت دینی و الگوسازی برای البرزنشینان به ویژه جوانان، پاسداشت مجاهدت های علمای مبارز، کمک به پژوهش های البرزشناسی با تأکید بر مقوله انقلابی گری و عدالت خواهی از جمله اهداف اصلی نگارش این کتاب است. وی گفت: در این کتاب پژوهشی، عالِم دارای سطحی از تحصیلات و دانش حوزوی است که در عرف حوزه های علمیه می توان به او این صفت را حمل کرد؛ خواه روحانی بوده یا بعدها از کسوت روحانیت خارج شده باشد.

وی افزود: مقصود از مجاهد کسی است که در مواجهه با استعمار، استثمار، استبداد، صهیونیسم، جریان ها و فرقه های ضاله در ایران و خارج از آن واکنش های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موثری از خود بروز داده و در نهایت به شهادت رسیده یا زندان رفته و یا تبعید، محصور و شکنجه شده است. عسکری ادامه داد: منظور از البرزی بودن آن است که شخصیت مورد اشاره، متولد استان البرز بوده و یا سالیانی در این استان زیسته به طوری که می توان او را به این استان منتسب دانست. وی بیان داشت: با توجه به قیدهای سه گانه پیش گفته، 74 تن از علمای مجاهد البرزی در این کتاب معرفی شده اند.

این پژوهشگر گفت: «پژوهش اسنادی» روش تحقیق این کتاب است که با بهره مندی آگاهانه و روشمند از منابع کتابخانه ای و اینترنتی و بعضاً داده های شفاهی به انجام رسیده و پس از بررسی دقیق زندگی نامه علمای مجاهد البرزی، 57 زمینه مبارزاتی از سال های آغازین قرن ششم هجری قمری تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کدگذاری و استخراج شده است. اجلاسیه شهدای روحانی استان البرز عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در بلوار شهید فهمیده شهر کرج برگزار شد. / 6155 انتهای پیام /*

متن خبر فوق در وب سایت خبرگزاری ایرنا

تصاویر اجلاسیه شهدای روحانی استان البرز


آقایان قرائتی و حسینی همدانی در حال رونمایی از کتاب علمای مجاهد استان البرز

 


نوشته شده در  سه شنبه 97/7/3ساعت  9:57 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

اعتراض عالم البرزی به آتش کشیدن مسجد الاقصی در 49 سال پیش

کد خبر: 83008455 | تاریخ خبر: 30/05/1397 - 15:43  

کرج - ایرنا - نویسنده و پژوهشگر البرزی با بیان اینکه 49 سال پیش مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمین توسط اشغالگران به آتش کشیده شد، گفت که عالم البرزی در اعتراض به این تعدی دردناک، با سرودن شعری اعتراض خود را نشان داد. حسین عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد الاقصی (به‌ معنی دورترین مسجد) واقع در فلسطین اشغالی، نخستین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی است. وی با بیان اینکه نام این مسجد در آیه اول سوره اسراء آمده ‌است که اشاره به معراج پیامبر اعظم (ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی دارد، اظهار داشت: در 49 سال پیش، این مکان مقدس در 30 مرداد 1348 توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. وی ادامه داد: در این تعدی دردناک، حدود 200 متر مربع از سقف مسجد به طور کامل منهدم شد و گنبد مسجد در 5 نقطه سوخت، همچنین یکی از آثار متبرک مسجد و یک منبر مخصوص که 800 سال سابقه داشت نیز کاملاً از بین رفت. عسکری گفت: به این فاجعه، علمای مسلمان واکنش های مختلفی نشان دادند که از آن جمله یکی از علمای استان البرز به نام آیت الله شیخ علاءالدین علوی شهیدی (درگذشت 1353شمسی) است که با سرودن شعری در همان سال، اعتراض خود را این گونه نشان داد:

مسجدالاقصی که در اَسری خدایش یاد کرد

بین که خصم بدمنش با وی چسان بیداد کرد

آتشی افروخت از کین بر مبارک خانه ای

که سلیمان نبی آن خانه را بنیاد کرد

قوم بی شرم یهود از بهر ملک و عزّ و جاه

کرد آن کاری که هم نمرود و هم شدّاد کرد

جایگاه انبیاء و مرقد جمعی رُسل

مسجد و محراب و منبر جملگی بر باد کرد

عالم اسلام از این غم تا قیامت داغدار

عیسی اندر چرخ چارم زین اَلَم فریاد کرد

وقت آن شد، دست ها از آستین آید برون

نهضتی برپا بسان نهضت حدّاد کرد

پرچم نصر و من الله را برافرازیم ما

جوی خون، هر سو روان چون دجله بغداد کرد

کاخ استعمار را از بیخ و بُن ویران کنیم

آن چنان ویران که نتوان دیگرش آباد کرد

حمله ور گردیم چو شیران به خیل روبهان

جیش شان را منهزم بنیادشان برباد کرد

این پژوهشگر اضافه کرد: آیت الله شیخ علاءالدین علوی شهیدی از فقیهان و حکیمان معاصر است که در سال 1273 شمسی در روستای برغان از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز زاده شد. وی گفت: در مدرسه صالحیّه قزوین، صرف و نحو و منطق را از شیخ آقا طالقانی و سیّد عبدالرّحمان تقوی و فقه و اصول را از شیخ ملاعلی طارمی و شیخ محمّد طارمی و شیخ فضل علی مهدوی قزوینی فراگرفت. در حدود سال 1295 به تهران رفت و حکمت و فلسفه را از آخوند شیخ علی نوری، شیخ محمود قمی و آخوند علی محمّد حکمی قزوینی فراگرفت. وی افزود: ریاست انجمن شهر قزوین، ریاست حوزه انتخاباتی مجلس شورای ملّی در قزوین، نگارش مقاله در نشریه وظیفه به مدیریت سیّد محمّدباقر موسوی حجازی و روزنامه اطلاعات و اقامه نماز جماعت و تفسیر قرآن کریم در مسجد حاج ابراهیم قزوین از فعالیّت های فرهنگی و اجتماعی شیخ علاءالدین است.

عسکری اظهار داشت: ترجمه و تعلیق رسایل اخوان الصّفا (دایره المعارفی شیعی از سده چهارم هجری قمری)، ترجمه ضیافه الاخوان و هدیه الخلان نوشته آقارضی قزوینی و عقاید العلائیه (درباره فلسفه و کلام اسلامی در بیش از هزار صفحه) از جمله آثار مکتوب شیخ علاءالدین علوی شهیدی است؛ او همچنین دستی در ادبیات داشت و شعر می سرود.  6156/1535 انتهای پیام /*




مطلب فوق در وب سایت خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در  سه شنبه 97/5/30ساعت  7:31 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

احسان علیخانی در سومین قسمت از برنامه ماه عسل با کاشف نظرآبادی داروی سرطان به گفت و گو نشست. به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، احسان علیخانی در سومین قسمت ماه عسل ضمن تشکر از بینندگان برای تماشای ماه عسل، از صداقت، دلسوزی مرحوم حجت اسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی یاد کرد   . در ادامه برنامه ماه عسل، مهندس قاسم تک دهقان حضور پیدا کرد که احسان علیخانی با او به گفت و گو نشست. تک دهقان گفت: در روستای صالحیه از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان  البرز به دنیا آمدم، چهار برادر و شش خواهر هستیم و از طریق کشاورزی زندگی خود را گذرانده ایم. علیخانی در خصوص ماندن در روستا از او سوال کرد که او گفت: هرگز دوست ندارم روستا را ترک کنم. تک دهقان ادامه داد: من این روزها آرزویی ندارم چرا که به آرزو هایم رسیده ام، من بیشتر برای بشریت و انسانیت آرزو دارم. وی افزود: در آبیک درس خواندم در ادامه دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شدم بعد به سربازی رفتم و ازدواج کردم و بعد مهندسی داروسازی خواندم.

مهمان برنامه درباره علاقه به شیمی و اختراعات خود بیان کرد: از دبیرستان به رشته شیمی علاقه مند بودم و تنها در درس شیمی هم موفق بودم. همچنین 12 ثبت اختراع دارم که هیچ کدام از آنها به مرحله تولید نرسیده است. تک دهقان گفت: در ایران از پنج هزار ثبت هیچکدام تولید نمی شود و دلیل عقب مادگی ما همین است که اندیشه قیمت ندارد کسی که لودر دارد شاید ده میلیون در روز کار کند اما کسی که دانشمند است این اتفاق برایش نمی افتد. علیخانی گفت: خود را دانشمند می دانی؟ او گفت: بله فراتر از دانشمند و به زودی به همه ثابت خواهیم کرد. در بخش دیگر خانواده تک دهقان در برنامه حضور پیدا کردند. علیخانی از ادعا و ثبت اختراعات تک دهقان از همسر او سوال کرد که او گفت: من کارهای او را دیدم به حرف هایش ایمان دارم خیلی مشتاق است کار خود را ادامه بدهد و به مردم کشور خدمت کند. تک دهقان ادامه داد: به نظر من علمی که به ثروت، کار و قدرت کشور به کار نیاید هیچ ارزشی ندارد، از طرفی نوشتن مقالات علم نیست .من براساس عملیات هایی که انجام داده ام می گویم که داروی سرطان راکشف کرده ام و اطمینان دارم.

در ادامه برنامه دکتر مطلق متخصص سرطان و دکتر زرگران عضو هیات علمی گروه دارو‌های سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص طب سنتی در برنامه حاضر شدند. دکتر زرگران در خصوص ثبت و ساخت قانونی یک دارو توضیح داد: از چند منظر می توان به این قضیه نگاه کرد اولین بحث این است که پروسه ثبت یک دارو یک مراحل مشخص و قانونی دارد هر کسی اگر ادعایی دارد باید در این حوزه توان انجام کار داشته باشد، برای ساخت یک دارو باید یک تیم متشکل از چند متخصص روی آن کار کنند و باید یک تیم متخصص دیگر فرمول و کار او را بررسی کنند تا دارو اثبات شود. وی ادامه داد: ادعایی که ما انجام می دهیم یک بحث است و شکل درست این است که کسی که در این حوزه کار می کند به یک ادعایی دست پیدا کند.از طرفی ما در علم همیشه شک داریم و در حال آزمون و خطا هستیم. علیخانی از دکتر زرگران در خصوص کسانی که ادعایی برای کشف دارویی دارند سوال کرد و او گفت: تیمی که می تواند کار او را راستی آزمایی کند مثل دانشگاه یا شرکت دارویی و مرکز تحقیقاتی باید وارد قرارداد محرمانه شوند در سازمان غذا و دارو از سه طریق می توان دارو ها را ثبت کرد .در ادامه تک دهقان گفت: حرف‌های دکتر زرگران به درد حرف می‌خورد و در عمل اینگونه نیست، چرا که وزیر بهداشت به من نامه داد و من به یکی از موسسات تهران رفتم و آنها به جای دیگری معرفی کردند و به نحوی خلل ایجاد می‌ کنند. علیخانی از تک دهقان درباره اینکه باچه استدلالی دارو را به بیمار سرطانی می دهید سوال کرد و او پاسخ داد: دارویی که کارهای آن انجام شده وفرم دارویی داشته باشد.

تک دهقان ادامه داد: دادن دارو قبل از مراحل ثبت آن جرم است البته دارویی که فرم داروی عطاری و گیاهی دارد می توان به شکل دمنوش در اختیار مردم گذاشت چرا که به عنوان یک انسان به انسان دیگری کمک کنید.در بخش دیگر دکتر مطلق متخصص سرطان و رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت : باید از تاریخچه و گذشته پزشکی حرکت کرد و به آن روز رسید چرا که فرآیند کشف یک دارو به زمان طولانی نیاز دارد.دکتر مطلق گفت: در طی چند دهه گذشته سرطان تا حدودی درمان شده است.

بخشی دیگر از گفت و گوهای برنامه ماه عسل درباره مهندس تک دهقان

مهندس قاسم تک دهقان مخترعی کوشا از شهرستان نظرآباد


 


کارشناسان برنامه ماه عسل


پوستر فیلم مستند «فصل هرس» درباره مهندس قاسم تک دهقان


نوشته شده در  سه شنبه 97/3/1ساعت  3:20 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

حسین عسکری: ظهر روز یک شنبه 16 اردیبهشت 1397 فرزند ارشد استاد محمّدحسن حجّتی متخلّص به پریشان (1320 - 1397ش) نویسنده و شاعر البرزی تلفنی تماس گرفت و خبر داد که استاد پریشان به مقام آرامش ابدی نایل شده است. قرار است آیین تشییع و خاکسپاری پیکر آن مرحوم  پیش از ظهر دوشنبه 17 اردیبهشت در آرامستان شهر نظرآباد برگزار شود. وقتی خبر را به اطلاع آقای اسماعیل آل احمد (ویراستار کتاب «تا جمکران اشک» آخرین اثر استاد) رساندم، سوگمندانه سرودند:

در کوچه باغ وصل تو آن روح بی قرار

هفتاد و هفت سال پر از انتظار زیست

او سر زپای عشق تو تا مرگ برنداشت

پاداش این درخت پریشان، بهار نیست؟!  

مدیریت سیزده ساله کتابخانه موسسه اسلامی مسجد جامع نارمک تهران، مسئولیت کتابخانه مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عضو شورای نویسندگان مجله های پیام انقلاب و امید انقلاب، همکاری با نشریات دینی چاپ قم، عضو هئیت موسس انجمن ادبی فرّخی یزدی شهرستان کرج در سال 1361، فعالیّت در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور در جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از مهّم ترین فعالیّت های فرهنگی و اجتماعی شادروان حجتی به شمار می رود. از نوجوانی سرودن شعر را آغاز کرد. اشعارش بیشتر در مناقب امامان شیعه به ویژه امام مهدی (عج) است. مرحوم پریشان در سال 1363 به دیدار استاد سیّد محمّد حسین شهریار می رود. شهریار در آن دیدار، از وی با عنوان «دوست عزیز و شاعر آزاده» نام می برد و سه بیت از غزل مشهور «تجلیل» را به وی تقدیم می کند.

نه عنوان کتاب از استاد پریشان منتشر شده است: حکایت سرخ (زندگانی شهید محمّد ابراهیم همّت)؛ یار غایب از نظر (مجموعه شعر چاپ شده به وسیله مسجد جمکران)؛ ساعتی در جنوب شهر (مجموعه داستان)؛ سیم های خاردار (مجموعه داستان)؛ قصه یک بز شجاع (شعر کودک)؛ قصه آقاجمال (مجموعه شعر کودک و نوجوان)؛ عاشورای شیعه (مجموعه متن ادبی)؛ گوهر خاندان امامت یا زندگانی سیّده نفیسه با همکاری آیت الله شیخ عزیزالله عطاردی قوچانی؛ تا جمکران اشک (مجموعه اشعار انتظار).

خبر درگذشت استاد پریشان در خبرگزاری ایرنا

 اشعار شادروان حجتی پریشان در دانشنامه‌ی شعر عاشورایی


دیدار با استاد پریشان در شهر نظرآباد، پنج شنبه 7 امرداد 1395


نوشته شده در  یکشنبه 97/2/16ساعت  9:40 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

نوبهار آمد و افکند گل از چهره نقاب

خیز و  در دامن گل ریز به ساغر مى  ناب

حجله باغ بیاراست بهار از گل سرخ

تا به حسرت مگذارى زکف ایام شباب

لذت عمر همین است که در موسم گل

کام جان تازه کنى با دم جان بخش شراب

آسمان فرصت چندان ندهد بر گل عمر

حالیا دولت صحبت به غنیمت دریاب

ایمن از فتنه دوران نتوان بود بیا

تا به مى درگذریم از سر این دیر خراب

چه هوس ها که مرا در سر سودازده بود

که نه در پنجه تقدیر نشد نقش بر آب

فتنه چشم تو نازم که غمم برد ز یاد

کاش هرگز نرود آتش این فتنه به خواب

خضر این راه مگر چشم تو باشد ورنه

غول را هم بفریبد به تماشاى سراب

دولت سرمد اگر مى طلبى در دو جهان

جاودان مى خور و از عشق بتان روى متاب

درباره استاد سید عباس میرخانی

سروده استاد عباس میرخانی درباره دکتر سید حمید میرخانی

«علی ای همای رحمت» بر سفره استاد سیدعباس میرخانی


نوشته شده در  جمعه 97/1/3ساعت  11:27 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4   5   >>   >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]