سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 فاطمه معنمدی موسس کانون دوستداران حیوانات

در هشتگرد، سگ زرد برادر شغال نیست ‌

نخستین «مرکز خیریه نگهداری از حیوانات بی سرپناه کشور» در سال 1383 به کوشش فاطمه معتمدی - موسس کانون دوستداران حیوانات - در اطراف شهر جدید هشتگرد احداث شد. خانم معتمدی که دوستدار حیوانات از هر اندازه و شکل است، زمینی را که از همسرش هدیه گرفته بود به این کار اختصاص داد و آن را با سرمایه خود ساخت. با توجه به فراوانی جمعیت سگ در استان البرز و آمار بالای تصادفات جاده ای این حیوان، مرکز فوق برای ساماندهی به وضعیت این حیوان تجهیز شد و در سال های اخیر «پناهگاه وفا» نام گرفت.

این مرکز در دشت های وسیع شرقی شهر جدید هشتگرد در زمینی به مساحت 3000  متر مربع بنا شده و دارای امکاناتی از قبیل اتاق نگهبانی، اتاق جراحی، اتاق ریکاوری، اتاق استراحت اعضا، موتورخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محوطه خاکی جهت قرنطینه سگ های ورودی و محوطه سیمانی محصور و حدود چهل لانه در اطراف آن برای نگهداری سگ ها است. هدف از تشکیل پناهگاه وفا، کمک کردن و پناه دادن به حیوانات آسیب دیده و بی پناه است. این پناهگاه، زیرنظر سازمان خیریه و غیردولتی «کانون دوستداران حیوانات» فعالیت می کند و به کمک های مردمی و خدمات داوطلبانه اتکا دارد. هم اکنون این پناهگاه زیرنظر «علی ثانی» اداره می شود و گروهی از داوطلبان و دامپزشکان خدماتشان را به این مرکز هدیه کرده اند. این پناهگاه میزبان بیش از 400 سگ است. گزارش «سپیده نیری» خبرنگار هفته نامه چلچراغ (شماره 431، 4 تیر 1390) را هم در ادامه مطلب بخوانید.

گزارش مجله چلچراغ از پناهگاه وفا

نوشته شده در  جمعه 90/5/7ساعت  8:30 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

شهرستان ساوجبلاغ در کنار طبیعت چشم نوازش دارای 120 اثر تاریخی است 

ساوجبلاغ؛ طبیعتی شگفت انگیز در کنار آثار تاریخی

خبرگزاری ایرنا / 8 فروردین 1390: ساوجبلاغ یکی از شهرستان های استان تازه تاسیس البرز، که طبیعت بکر آن در کنار آثار تاریخی و ملی جاذبه های گردشگری شگرفی را رقم زده است. شهرستان ساوجبلاغ با وسعتی در حدود یک هزار و 22 کیلومتر مربع، از شمال به ارتفاعات البرز و شهرستان طالقان، از غرب به استان قزوین و نظرآباد و از شرق و جنوب به شهرستان کرج مرکز استان البرز محدود می شود. ساوجبلاغ دارای سه بخش چهارباغ، چندار و بخش مرکزی است و شهرهای جدید و قدیم هشتگرد، کوهسار، چهارباغ و گلسار را در خود جای داده است.

ادامه گزارش

نوشته شده در  دوشنبه 90/1/22ساعت  6:32 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

نه هزار سال پیش، دستان ساکنان منطقه ای در دامنه رشته کوه های البرز از آب و گل، آثاری از خود بر جای گذاشتند که اکنون به عنوان نخستین خشت ساخته دست بشر برای باستان شناسان جهان شناخته شده است.  

نظرآباد، سرزمین کهن خشت

خبرگزاری ایرنا- 7 فروردین 1390: نه هزار سال پیش، دستان ساکنان منطقه ای در دامنه رشته کوه های البرز از آب و گل، آثاری از خود بر جای گذاشتند که اکنون به عنوان نخستین خشت ساخته دست بشر برای باستان شناسان جهان شناخته شده است. تپه های شهرستان نظرآباد، در جریان کاوش های باستان شناسی تپه های به دست آمده، که علاوه بر اثبات قدمت سکونت بشر در این منطقه از سرزمین پهناور ایران، نشانگر وجود تمدنی دیرینه در آن است.

ادامه گزارش

نوشته شده در  دوشنبه 90/1/8ساعت  10:18 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

به نام خداوند جان و خرد 

میراث جهانشمول آیین نوروزی گویی رازی، روحی، رمزی و حقیقتی هست که جاودانه به آن نیازمندیم  .

(دکتر حکمت الله ملاصالحی از مفاخر فرهنگی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد) 

برج مقبره روستای کردان ساوجبلاغ مربوط به دوره سلجوقیان  از آثار خشتی محوطه باستانی ازبکی شهرستان نظرآباد

ساوجبلاغ؛ گهواره روستاهای شگفت انگیز

نظرآباد؛ سرزمین کهن خشت

نویسندگان «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» فرارسیدن نوروز 90 را صمیمانه شادباش عرض می کنند و مقدم میهمانان نوروزی شهرستان های کهن و بهاری ساوجبلاغ و نظرآباد را گرامی می دارند.

 


نوشته شده در  دوشنبه 90/1/1ساعت  10:25 صبح  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 

گفت و گوی شبنم رحمتی با مهران سلطانی

شما فقط دعا کنید فرماندار ساوجبلاغ موافقت کند

«آرزو دارم زمین نسبتاً وسیعی را بخرم و باشگاه اتومبیلرانی جبیر را در آن راه بیندازم. می خواهم این باشگاه جایی باشد که دوستداران ورزش رانندگی با ماشین های دو دیفرانسیل بتوانند از خدمات مختلف و متنوع آن بهره مند شوند. در واقع فضایی باشد که شرکت کنندگان بتوانند در درجه اول از آن به عنوان پارکینگ استفاده کنند چون یکی از بزرگ ترین مسایل بچه های این رشته نداشتن پارکینگ است. دوم اینکه فضایی باشد که بتوانند با خانواده هایشان بیایند آنجا. چون بچه های این رشته معمولاً همه سر کار می روند و فقط یک جمعه می توانند کنار خانواده باشند و جمعه ها هم باید بیایند تمرین یا مسابقه. اگر این باشگاه راه بیفتد هم خودشان خیال شان از بابت خانواده راحت می شود هم اینکه افراد خانواده هم می توانند از این ورزش حظی ببرند. شما فقط دعا کنید فرماندار ساوجبلاغ با پیشنهاد تاسیس این باشگاه موافقت کند. الان ما با سازمان منابع طبیعی ساوجبلاغ صحبت کرده ایم و طرح را فرستاده ایم برای کمیته استعدادیابی هشتگرد. اگر فرماندار ساوجبلاغ با تاسیس این باشگاه موافقت کند تحول زیادی در این رشته اتفاق می افتد.»

جهت مطالعه ادامه مطلب، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  پنج شنبه 89/10/23ساعت  1:11 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

گشت و گذاری در روستای تاریخی برغان

فرهاد سلطانی

=بخش اول=

«برغان» یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان تهران است که در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. برای رسیدن به برغان دو راه اصلی وجود دارد که بازدید کنندگان از ایپل قدیمی برغان که بر روی رودخانه شاهرود در دوره صفویه بنا شده است ن روستا هر یک بنابر موقعیت جغرافیایی محل سکونت خویش و یا بر اساس دوری و نزدیکی به آن می توانند یکی از این دو راه انتخاب کنند.

 یکی از راه های دسترسی به روستای برغان راه اصلی و قدیمی این روستا است. 11 کیلومتر پس از عوارضی کرج ـ قزوین بر روی اتوبان دو پل هوایی به موازات یکدیگر قرار دارد که به پل های کردان مشهورند. نرسیده به پل هوایی اول و در قسمت راست اتوبان جاده ای وجود دارد که در ابتدای آن تابلوی بزرگی شما را به سمت دو منطقه «کوهسار» و «کردان» راهنمایی می کند. با انتخاب این جاده به بالای پل هوایی اول خواهید رفت که پس از سرازیر شدن از پل به یک دو راهی خواهید رسید. برای ادامه مسیر جاده سمت راست را که در ابتدای آن تابلویی نصب شده است و جهت مناطق کوهسار کردان ولیان و برغان را نشان می دهد انتخاب کنید. این مسیر که از فراز پل هوایی دوم می گذرد شما را پس از عبور از جاده ای پر پیچ و خم و طی مسافتی حدود 17 کیلومتر در نهایت به روستای برغان خواهد رساند.

جهت مطالعه ادامه مطلب، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  سه شنبه 89/7/6ساعت  5:37 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

گشت و گذاری در روستای تاریخی برغان

=بخش دوم=

در داخل حیاط مسجد جامع برغان درخت چناری است که قدمتش به هزار سال پیش می رسد. این شاهکار طبیعت به همراه درخت چنار دیگری که در مجاورت آن قرار دارد یکی از ک حسینیه اعظم روستای برغان محل برگزاری تعزیههنسال ترین درختان ایران هستند که در دامنه سلسله جبال البرز مقاوم و استوار سر به آسمان می سایند. گفته می شود با ورود دین مقدس اسلام به ایران مردم روستا که آیین زرتشت را دین خود می دانستند اسلام و تشیع را پذیرفته و با ساخت مسجد به کاشت این دو چنار به عنوان سایه بان مبادرت می ورزند. این شاهدان زنده تاریخ در قرون گذشته شاهد تاخت و تازهایی بوده اند که توسط اقوام مختلف در این روستا انجام گرفته است. گفته شده در سال 1357 هجری قمری آتش سوزی مهیبی مسجد روستا را در کام خود فرو برده علی رغم تلاش و کوشش ساکنین متاسفانه از ساختمان مسجد تنها تلی از خاکستر بر جای می ماند. به علت این آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری بر تنه درخت اصلی وارد می شود که آثار آن همچنان مشهود است.

جهت مطالعه ادامه مطلب، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  سه شنبه 89/7/6ساعت  5:35 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

منطقه ای با هفت هزار سال قدمت

یک هفته کار و تلاش در شهر پر از ترافیک و دود گرفته ای مثل تهران بهانه خوبی است برای پناه بردن به طبیعت بکر و دست نخورده که توان از دست رفته را به انسان برگرداند. یکی از این مناطق بکر و سرسبز منطقه گردشگری ساوجبلاغ است. شهرستان ساوجبلاغ با وسعتی معادل دو هزار و 800 کیلومترمربع در45 کیلومتری شمال غرب تهران قرار گرفته است. این شهرستان در فصول مختلف (در زمستان و پاییز کمتر) پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور به ویژه سایر شهرستان های استان تهران است.جهت مطالعه متن کامل گزارش خبرنگار روزنامه ایران، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  چهارشنبه 89/2/29ساعت  9:4 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]